Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Játék
FAQ
Jellemzők
Követelmények

Karakterek
Fajok
Skills
Perks
Traits
Attributes

Mágia
Tiltott művészet
Thought magic
Tribal magic
Divine magic

Világ
Történelem
Helyszínek
da Vinci naplója

Játékleírás
Harc
Frakciók
NPCk
Tárgyak

Háttérinfók
Chatlog
Q&A
Interjuhuk

ITEMS - Tárgyak



Ahogy minden RPGben, úgy a Lionheartben is nagy szerepe van a tárgyaknak, főleg a karakterek készségeinek fejlesztése, felturbózása miatt.

A Lionheart tárgy osztogatása véletlenszerű, és illeszkedik az ún. mojo rendszerhez, amit a karakterszintekhez alakítottak ki. A lényeg, hogy a megtalálható tárgyak szintje a legtöbb esetben illeszkedik a karakter szintjéhez (tehát ha pl. a játék elején találunk egy védelem bonuszt adó páncélt, pusztán 1-2 AC módosítót ad a tárgy, de ha magasabb szinten történik ez, jóval nagyobb a kapott bonusz értéke). Ráadásul, a legtöbb mágikus tárgyhoz kapcsolódó mágikus tulajdonságok száma 1-3 között változhat. Ha valaki igazán türelmes (vagy csak egyszerűen kíváncsi), egy ládából is csodálatosnál csodálatosabb tárgyakat képes levadászni. (Saját tapasztalatom szerint alacsony LU érték mellett ez meglehetősen időt rabló feladat.. nekem legalábbis meggyőződésem :-)) )

Vannak olyan tárgyak, amelyeket ténylegesen viselni kell, hogy a hatásuk érvényesüljön, de van olyan is, aminél elég, ha a hátizsákban figyel a cucc, és máris érvényesüljön a hatásuk.

A pozitív tulajdonság mellett jómagam nem találtam olyan tárgyat, ami egyértelműen negatív hatással jár valamelyik készségre (olyan, mint pl. a BG sorozatokban néha előforduló, bár ott is meglehetősen ritka, cursed itemek). Az azonban előfordulhat, hogy a tárgy miatt néhány ember kedvezőtlenebbül viszonyul karakterünkhöz.. mindez gyakorlatban nem tudom hogy működik (rendszerint ezekkel a tárgyakkal nem foglalkoztam), de valószínűleg azt a titokzatos "karma" jellegű dolgot érintheti, aminek a hatását egyébként is meglehetősen nehéz érzékelni a játékban (hacsak valaki nem vérnősző barom, evil karakterként minden ilyen cuccot beszerez..).

(RPGdot forrás a tárgyakhoz (igen, mind a 11 cikk az..)






Egykezes fegyverek


Ivory Mace of Divinity
(Az Istenség Elefántcsont Buzogánya)

E fegyverek legtöbbjét a Templomosok számára alkották meg az 1248-as Rituálé során. E buzogány, számos hasonló társával együtt az Európát fenyegető élőhalott veszedelem ellen viselték évszázadokon keresztül. A mágikus bűbájnak köszönhetően az ezzel megütött élőhalottak további 3-9 pont savsebzést szenvednek el, és az esetek 1%-ban teljességgel megsemmisülnek az isteni erő megnyilvánulása miatt. A buzogány még ad egy bonusz skill pontot is, az Isteni mágia képzettség minden ágára vonatkozóan.
(Vissza)
Morning Star of Demonic Bile, One-Handed
(A Démonepe Tüskés Buzogánya, egykezes)

2-7 zúzó (crushing) sebzés. A Barcelona alatt húzódó csatorna rendszer mélyéről kotorták ki ezt a fegyvert, melynek fém felszínére apró, durva rúnákat ütöttek. Sikeres ütés esetén 35% eséllyel további 15 pontnyi tűzsebzést is okoz a fegyver. (Fejlesztői megjegyzés: A pontos módosítók minden hatás esetében attól függnek, milyen erős a tárgyat megtaláló személy, mikor megleli a tárgyat.)
(Vissza)
Sacred Scimitar
(Szent Handzsár)

Egykezes, 2-11 vágó sebzést okoz. A közép-kelet legügyesebb mestereinek verejtékéből és nyersanyagaiból kovácsolt penge.. megtestesti a sivatagi emberek szellemét és büszkeségét. A penge együtt vibrál, összehangolódott ezrek és ezrek szellemének álmaival és reményeivel. Ez a jelenlét növeli a kritikus sebzés esélyét 5%-kal, és a szúró fegyverek okozta sebzés elleni ellenállást megnöveli 10 ponttal.
(Vissza)
Scorching Blade
(Perzselő penge)

3-16 pontig terjedő tűzsebzés. A kard markolatán található aprócska rúnák tanúsága szerint ez a kard a Fekete Ördögök tulajdona. A történészek szerint a pengét vulkanikus sziklából csiszolták, majd mágikusan acéllal forrasztották össze, ezzel olyan tüzet élesztve fel, mely soha nem oltható ki. A penge 25% tűzellenállást is ad.
(Vissza)
Sword of Kublai Khan
(Kublai Kán Kardja)

A kard érintése a hatalom és páratlan uralkodás érzetével ruházza fel hordozóját. Ezrek vére szennyezte be e pengét, s e sötét fegyver +2 bonuszt ad a szerencse (LU) értékéhez, valamint +10 bonuszt hordozója egykezes közelharc (One-handed melee) jártasságához. Sötét múltja és bűbája miatt hordozójával meglehetősen ellenségesen viselkednek az emberek. A penge 4-13 pontnyi vágó sebzést okoz.
(Vissza)
Sword of Rigor Mortis Frost
(A Hullamerevség Fagyos kardja ..ekhem, lehetne jobb is)

Ennek az érintésre síkosnak tűnő kardnak a pengéje, szinte áttetszőnek látszik a ragyogó fényben. A kard megdermeszti használójának kezét, de növeli a hideggel szemben ellenállást 50%-kal. E fegyverrel megsebzett ellenfelek további 2-10 pont hideg sebződést szenvednek el, és ha élőhalottat ér a penge, akkor 15% esély van arra, hogy 4 másodpercre jéggé dermeszti őket.
(Vissza)



Kétkezes fegyverek


Axe of the Feral Curse (Two-Handed)
(A Feral Átok Harci Fejszéje)

6-14 vágó (slashing) sebzés. A vér üszkös szaga mesél e fegyver sötét múltjáról. A pengéjére vésett démoni rúnák miatt úgy vibrál a fegyver, mintha élne, s olyan, mintha kapcsolatot biztosítana a Föld és valami pokoli létsík között. E kapcsolatnak köszönhetően (találat esetén) +66 pont sebzést okoz bármilyen állatnak (mint pl. a medvék, vagy farkasok), s +90 módosítót ad a kitérés (evasion) és az osonás (sneak) készségekhez. Ugyanakkor ennek az erőnek ára van, amit a sötét oldalnak kell megfizetni: -1 módosítót ad a karizmának (CH).
(Vissza)
The Everlasting, Two-Handed
(Az Örökkévaló, kétkezes)

1-15 értékű zúzósebzést okozó fegyver. E harci kalapács sötét története az 1242-ben Európát végigdúló mongol hordák inváziójához kapcsolódik. Nagyon sok ilyen fegyvert készítettek hogy visszafordítsák a mongol rajzást, de ezek legtöbbje elveszett, vagy megsemmisítették őket a goblinok, akik hihetetlen módon utálják ezeket. Jó célra használva a kalapács bűbáj segítségével további 25 HP sebzést okoz, ha goblinok ellen használják. Mindemellett a fegyver 15 pontot ad a kétkezes közelharci küzdelem jártasságra (Two-handed Weapon skill), és +5 AC a páncélzatosztályhoz. A goblin vér bűze bemocskolja a markolatot díszítő kanyargós rúnákat.
(Vissza)
Blade of the Berserker, Two-Handed
(A Berserker Pengéje, kétkezes)

3-12 vágó (slashing) sebzés. A kardba plántált bűbáj hatására forgatója jóval erősebb, és pontosabb lesz a harcban, de meglehetősen bolond módon küzd, s nem törődik annyira testi épségével. A páncélzatosztály csökken 10 ponttal (-10 AC), de a kritikus ütés esélye nő 10%-kal, és az erő értéke is megnő (+1 módosító)
(Vissza)
Bow of Icy Carnage, Two-Handed
(A Jeges Mészárlás Íja, kétkezes)

Eredetileg a Viharsárkányok ellen vívott Negyedik Kereszteshadjárat idején hozták létre, hogy ezzel harcoljanak a Tűzsárkányok ellen. Az íj növeli hordozója hideg alapú sebzéseit 25%-kal. 60%-kal nagyobb szúró sebzést is okoz, mint a hagyományos íjjak. Mindemellett a távolsági fegyverek használatában (Ranged Weapon skill) meglehetősen képzettnek kell lennie használójának (legalább 85 pont elérése a követelmény).
(Vissza)



Páncélzat, páncélzat elemek (karvédők, kesztyűk, pajzsok, sisakok)


Bracers of Blessed Archery and Protection
(Az Áldott Íjászat és a Védelem Alkarvédője)

A kétkezes fegyvert forgatók kedvenc használati tárgyát még egy isteni bűvölet is erősíti, +28 módosítót adva viselője Távolsági fegyver használatának (Ranged Weapon Skill), a tárgy +11 módosítót ad hordozójának páncélzatosztályához (AC). (Fejlesztői megjegyzés: A pontos módosítók minden hatás esetében attól függnek, milyen erős a tárgyat megtaláló személy, mikor megleli a tárgyat.)
(Vissza)
Gauntlets of Hellfire
(A Pokoltűz Páncélkesztyűje)

Kéntől bűzölögnek, és érintésre kellemetlenül forrónak tűnnek. E kesztyűk földöntúli szellemet birtokolnak, melyek egész testedet egy láthatatlan hatalom hordozójává teszik. Bár nagyon kényelmetlenek +35% tűzsebzés módosítót, és +5 tűzsebzés határértéket adnak.
(Vissza)
Large Shield of the Fire Drake
(A Tűzsárkány Hatalmas Pajzsa)

A pajzs 15 pont tűzellenállást ad, növeli viselője egykezes közelharci képzettségét 8 ponttal, és erősíti a viselő tűztámadásait 10%-kal. (Fejlesztői megjegyzés: A pontos módosítók minden hatás esetében attól függnek, milyen erős a tárgyat megtaláló személy, mikor megleli a tárgyat.)
(Vissza)
Large Shield of Iron Cunning
(A Vas Fortélyának Nagy Pajzsa)

A pajzs +6 módosítót ad hordozója tűz és hideg ellenállásához, és +11 bonuszt az egykezes és kétkezes közelharc jártasságához. (Fejlesztői megjegyzés: A pontos módosítók minden hatás esetében attól függnek, milyen erős a tárgyat megtaláló személy, mikor megleli a tárgyat.)
(Vissza)
Lion Shield
(Oroszlán Pajzs)

Ez a hatalmas, felmagasztosult pajzs a Templomosok hatalmát, és az Igazság felé történő elkötelezettségüket testesíti meg. A pajzs hordozója +10 AC bonuszt, +10% vágó (slashing) és zúzó (crushing) ellenállást, +15% szúró (piercing) ellenállást nyer, és a zúzó, vágó, és szúró sebzéssel szembeni sebzés határértéke (damage threshold) +1 bonuszt kap. Ugyanakkor a méreténél fogva csökkenti 7%-kal a támadás sebességét, és a pusztakezes harc jártasságot csökkenti 10-zel.
(Vissza)
Chain Mail of Deepest Winter
(A Legmélyebb Tél Láncinge)

A jéghideg fagy mágikus aurája árad ebből páncélból, melyet egy ősi jégsárkány pikkelyeiből kovácsoltak, formáltak meg. A páncél periodikusan 1-3 pont értékű fagysebzést okoz a viselője környezetében álló ellenfeleknek. (Fejlesztői megjegyzés: A pontos módosítók minden hatás esetében attól függnek, milyen erős a tárgyat megtaláló személy, mikor megleli a tárgyat.)
(Vissza)
Plate Mail of Crippling and Titan Bones
(A Bénítás, és a Titán Csontok Lemezpáncélja)

+30 AC, +8 zúzó (crushing) és vágó (slashing) ellenállás, +1 zúzó és vágó sebzés védelem (treshold - ez azt jelenti, hogy ekkora értékű sebzés mintha nem is lenne), +10 szúró (piercing) ellenállás, -10 elektromos ellenállás, -15 rejtőzködés (sneak) képzettség, a séta közbeni mozgási sebesség -10% csökken, -10 módosító a kitérés jártasságra. Mivel a páncélt átjárja a megölt titán szelleme, e rendkívüli eszköz viselője +2 erő bonuszt kap. A páncélzat egyéb varázsai lehetővé teszik, hogy viselője 10%-kal gyakrabban vigyen be kritikus ütést. (Fejlesztői megjegyzés: A pontos módosítók minden hatás esetében attól függnek, milyen erős a tárgyat megtaláló személy, mikor megleli a tárgyat.)
(Vissza)
Helm of Focused Logic and the Sylvant
(A Logikus Összpontosítás és a Sylvantok Sisakja)

Az olyan ritka sisakok, mint ez is +4 skill pontot adnak viselőik egykezes és kétkezes közelharci készségeihez, és a +1 módosítót adnak a páncélzatosztályhoz. +1 módosítót adnak az intelligenciára is, ami igazán kellemes ajándék. Ha a viselője sylvant, további 4 skill pontot ad a pusztakezes készségéhez, és további +3 módosítót az AC-hez.
(Vissza)



Egyebek (amulettek, övek, csizmák, gyűrűk, bájitalok, stb.)


Amulet of the Dead of Night and Lava Burn
(Az Éjszaka Halottjának, és a Láva Tüzének Amulettje)

A tolvajok kedvenc ékszere, az olyan amulettek, mint ez is +15 módosítót ad viselőjének osonás készségére, +10 módosítót a zárnyitás szakértelemre, és növeli a mérgekkel szembeni ellenállást 90%-kal. Ráadásul az ékszerre mondott bűbáj 1-3 tűzsebzést okoz a viselőjét közelharci távolságra megközelítő ellenfeleknek.
(Vissza)
Belt of Voodoo
(Voodoo Öv)

Ezt az Afrika sötét kontinenséről importált övet valamilyen émelyítő, édes szag járja át, amit nem lehet eltávolítani. Ha az övet viselik, a karakter összes törzsi (tribal) varázslat skillje egy ponttal emelkedik. Ha kombinálják a Voodoo nyaklánccal (Necklace of Voodoo), a viselő szintlépésekkor eggyel több képzettség pontot kap.
(Vissza)
Boots of Arid d'Jinn
(Arid d' Jinn Csizmája)

Régen Perzsia sivatagos vidékének egy nagyszerű szónoka volt a tulajdonosa, s e csizmák legendássá váltak - nem amiatt, aki viselte őket, hanem amilyen hosszú ideig viselték őket. Bebarangolták egész Európát, s megjárták az Újvilág partjait is, s vissza is tértek onnan. Ez a történelmi információt, nem tudni mi okból, de bevésték a csizma talpába. E csizmák növelik a beszéd (speech) és a csere (barter) készségedet (+12 módosító), de rontják az egykezes (one-handed melee) és kétkezes (two-handed melee) harci képességeidet.
(Vissza)
Blood Ring of Richard the Lionhearted
(Oroszlánszívű Richárd Vérgyűrűje)

E gyűrű halovány fénnyel pulzál egy láthatatlan szív dobbanásaira. A gyűrű karimájának belsejébe rótt felirat mutatja, hogy az ékkövet Richard király vérében fürösztötték, s a gyűrű bűbája, mágiája csak a nagy király vérvonalának tagjaira hat. Számodra a gyűrű 10%-kal több zúzó (crushing), és vágó (slashing) sebzést ad, s növeli a manakapacitásodat 30-al. Másoknak a gyűrű épp olyan, mint egy egyszerű ékszer, s semmilyen különleges hatalmat nem jelent nekik.
(Vissza)
Ring of the Metal Fist
(Az Acél Ököl Gyűrűje)

Ez a különleges gyűrű viselőjének kezét olyan tulajdonságokkal ruházza fel, mintha az acélból lenne. A pusztakezes harc jártasság +10 pontot kap, s ha valaki pusztakézzel harcol 10%-kal nagyobb sebzés okoz a fegyvertelen közelharcban. Ugyanakkor a gyűrű viselése olyannyira eltorzítja a kezet, hogy nem tudja elég hatékonyan fogni a fegyvereket, így minden fegyver használati jártasság -6 pontos módosítót kap. (Fejlesztői megjegyzés: A pontos módosítók minden hatás esetében attól függnek, milyen erős a tárgyat megtaláló személy, mikor megleli a tárgyat.)
(Vissza)
Flashpowder Keg
(Villanóporos hordó)

Ez a kicsi hordó robbanó port tartalmaz, melyet meggyújtva hatalmas robbanást lehet előidézni. A benne található anyag igen ritka Európában, és sokak szerint az ördög műve. Kereskedelmi utakon érkezik a Távol-Keletről, ahol készítésének titkát misztikus homály rejti el.
(Vissza)
Potion of Vampirism
(A Vámpírizmus Bájitala)

Ez a gusztustalan folyadék felruházza fogyasztóját azzal a képességgel, hogy közelharci támadás során két percen keresztül az általa okozott sebzés (életpontok) 10%-át saját életpontjaivá alakítsa át (hasonlóképp, mint a Törzsi mágia Vámpír (Vampire) varázslata).
(Vissza)
Serpent's Bile
(Kígyó epe)

Nincs erősebb ital a kígyó epénél. E sör két ember erejével ajándékoz meg, ugyanakkor az intelligencia és az észbeli képességek legalább a felére csökkenek.
(Vissza)



Küldetés tárgyak


Book of Death
(Holtak könyve)

E sárkányvérrel írott vaskos kötet annak fondorlatait részletezi, miként hozhatók vissza a halottak az életbe. A kötet elolvasásának eredményeképp a Törzsi mágia képzettség Nekromancia ága 15 skill ponttal emelkedik.
(Vissza)
Nostradamus' Centuries
(Nostradamus: Századok)

E földöntúli anyagba kötött, mágikus tintával írt, s idegen nyelvvel rejtjelezett könyv természetfeletti erőt áraszt magából. Sötét lapjai királyok, császárok és koldusok sorsát rejti el. Csak egy képzett tanító képes mélyére hatolni e kötet lapjainak, s lefordítani a misztikus jós látomásait.
(Vissza)
Lamp of Jah'roosh
(Jah'roosh lámpája)

Ez az ősi arany lámpás a Jah'roosh nevű efret otthona. Bár hasonló a mitikus dzsinnhez, egy efret más módon szolgálja a lámpa tulajdonosát, bárki is legyen az. Az efreteket félni és tisztelni kell, s ha valaki nem rendelkezik igazán jó beszédkészséggel, okosabb, ha nem is próbálkozik a lámpással.
(Vissza)
Sacred Lance
(Szent dárda)

E lándzsa érintése azonnal a szenvedés és bűnbánat érzéseivel tölti el az elmét, minden kétséget kizáróan bizonyítva, hogy ez az az ereklye, melyet a megfeszített Krisztus ellen is használtak. Bár a dárda fából készült, úgy zeng, mintha fémből volna. Bárki is hordozza e terhet, nyer +5 AC bonuszt, +5 skill pontot az Isteni Védelem mágia-ágból (Divine Protective Branch), +1 módosítót a kritikus esélyéhez, és +1 módosítót szerencse (fortune) értékéhez. Egy láthatatlan erő megakadályozza, hogy a dárdát fegyverként használják.
(Vissza)
Scepter of the Chambers
(A Cellák jogara)

A fegyver nyelén végigfut egy kis véset: "Azért hoztak létre, hogy megújítsam és megsemmisítsem a Mágikus Kutakat." A jogart abból a célból hozták létre, hogy segítségével kialakítsák, és megsemmisítsék azokat a csapdákat, melyeket az Inkvizíció helyezett el "Gyóntató" Celláiban, hogy megakadályozza, hogy a mágia eljusson a bebörtönzöttekhez. Ha bunkóként használják a jogar egykezes fegyvernek minősül, és 1-4 pontig terjedő zúzó sebzést okoz.
(Vissza)
True Cross
(Igaz Kereszt)

A Templomos Lovagok évsázazadokon keresztül őrizték ezt a szent tárgyat, mely úgy vibrál, mintha élne. Hozzánő a bőrödhöz, s feltölti testedet valami belső fénnyel és életerővel. Idegen érzések, és gondolatok töltik meg elmédet, s egy kicsit félsz, de minden porcikádat átjárja az erő. Úgy érzed, erőd (ST) és állóképességed (EN) megnő (+1 bonusz), s az összes harci képességed és az Állhatatosság varázslat készséged (Divine Fortitude Spell Branch) is javul (+10 módosító).
(Vissza)

Vissza a lap tetejére

Fordította / írta: Kwish
2003.09.14.