Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Játék
FAQ
Jellemzők
Követelmények

Karakterek
Fajok
Skills
Perks
Traits
Attributes

Mágia
Tiltott művészet
Thought magic
Tribal magic
Divine magic

Világ
Történelem
Helyszínek
da Vinci naplója

Játékleírás
Harc
Frakciók
NPCk
Tárgyak

Háttérinfók
Chatlog
Q&A
Interjuhuk

SKILLS - Készségek, jártasságok


Míg a tulajdonságok, attribútumok és a faj kiválasztása adják meg a karakter gerincét, ezek nem fejlődnek, ahogy a karakter a játék előrehaladtával szinteket lép. A karakter előrehaladása elsősorban a képzettségek, jártasságok fejlődésével és a speciális tulajdonságok (perk) megszerzésével írható le.
A karakter elsődlegesen a készség pontok (skill points) elköltésével fejlődik. Ahogy a karakter képzettségei fejlődnek, bizonyos típusú feladatok ellátásában egyre jobb teljesítményt képes nyújtani. Általában véve a karakter legfőképp azon készségek fejlesztésére koncentrál, amelyek ténylegesen ki akar használni a Lionheart világában.

A szintlépéskor leosztásra kerülő skill pontokat elsődlegesen a karakter intelligenciája határozza meg (alapesetben IN+10). Ahhoz, hogy a skill értékét +1 ponttal növeljük a készség pontokból egyre többet és többet kell elkölteni.

Skill érték
Skill érték / Skill pont (*)
0-75
1/1
76-125
1/2
126-175
1/4
176-225
1/6
225-
1/8

(*) Megmutatja, hogy a skill érték egységnyi növeléséhez hány skill pontot kell elkölteni, pl. 1/8, vagyis a skill értékének 1 pontnyi növeléséhez 8 skill pontot kell elkölteni.

A fő készségek, képzettségek (tag skillek) fele annyi költséggel fejleszthetők. A skillek fejlesztése 300 pontig mehet.




Harci készségek:
Evasion - Kitérés
A kitérés olyan harci képzettség, amely meghatározza, milyen jól képes a karakter kitérni egy támadás elől, vagy legalább is milyen mértékben képes csökkenteni egy támadás sebzését. Kisebb mértékben befolyásolja a páncélzatosztályt (ACt) is. Minél jobb a kitérés képzettség, annál kisebb sebzést szenved el a karakter.
A kezdőértéket meghatározó tulajdonságok: észlelelés (PE), szerencse (LU), avagy: 2*PE+LU

One-Hand Melee Combat - Egykezes közelharc
Ez a képzettség lefedi a játékban megtalálható fegyverek többségét, mint például a hosszú kardot, rövid kardot, handzsárt, csatabárdot, buzogányt, csatacsillagot, és a jó öreg bunkócskát. A magasabb képzetségnek köszönhetően jóval gyakrabban, és jóval nagyobb pontossággal támadhatsz. Az egykezes fegyver előnye, hogy gyorsabbak, mint a kétkezes fegyver, s lehetővé teszi, hogy a további védelem érdekében pajzsot hordjon a karakter.
A kezdőértéket meghatározó tulajdonságok: fürgeség (AG), erő (ST), avagy: 2*AG+ST

Ranged Combat - Távolsági harc
Ez a harci képzettség meghatározza azt, hogy a karakter hogy képes használni az íjakat, vagy a számszeríjat. Minél magasabb a képzettség értéke, annál gyorsabb és pontosabb leszel távolsági fegyvereddel. A távolsági fegyverek megadják a távolság védelmét, de közelharcban nagyon használhatatlanok, s általában véve nem olyan halálosak, mint a közelharci fegyverek. Ugyanakkor érdemes észben tartani, hogy a játékban NINCS hátrány abból, ha valaki testközelben használ ilyen fegyvereket! A távolsági fegyverek használata szúró (piercing) sebzést okoz.
A kezdőértéket meghatározó tulajdonságok: fürgeség (AG), észlelés (PE), avagy: 2*AG+PE

Two-Hand Melee Combat - Kétkezes közelharc
Meghatározza a karakter azon készségét, hogy milyen szinten tud olyan fegyvereket használni, amit két kézben kell tartani. Általában véve ezek a fegyverek lassabbak, de jóval erősebbek, mint az egykezes fegyverek. A kétkezes kardok és a harci kalapácsok egyaránt kétkezes fegyverek. A magasabb képzetségnek köszönhetően jóval gyakrabban, és jóval nagyobb pontossággal támadhatsz. A kétkezes fegyverek előnye, hogy ütésenként nagyobb sebzést okoznak, mint az egykezes fegyverek, és (bonusz) a nagyobb fegyverek igazán durván néznek ki :).
A kezdőértéket meghatározó tulajdonságok: erő (ST), fürgeség (AG), avagy: 2*ST+AG

Unarmed Combat - Pusztakezes/fegyvertelen harc
Meghatározza, mennyire hatékonyan képes a karakter az öklét fegyverként használni. Nem érdemes lenézni ezt a készséget, magasabb szinten nagyon nagy erőre lehet szert tenni. Ha azt akarod, hogy az öklöd halálos fegyver legyen, akkor erre a képzettségre van szükséged. E képzettségre költött pontok eredményeképp jóval gyorsabban, pontosabban, és halálosabb erővel támadhatsz. A pusztakezes harcban való jártassággal épp oly halálos lehetsz, mint bármilyen más fegyver kezelésében megszerzett jártassággal, arról nem is beszélve, hogy az öklök nem okoznak plussz súlyt, és (bonusz) hogy a harcművészek igazán sirály fickók :).
A kezdőértéket meghatározó tulajdonságok: fürgeség (AG), észlelés (PE) avagy: 2*PE+AG

Vissza a tetejére


Tolvaj készségek
Find Traps / Secret Doors - Csapda és rejtekajtó keresés
Néha nagyon jól jön, ha valaki észreveszi az apró részleteket. E képzettség méri a karakter azon képességét, hogy mennyire képes észrevenni azokat az apró dolgokat, melyek valamilyen módon kilógnak a környezetből, mint például egy vékonyka drótszál, vagy egy helytelenül felállított kőfaragvány.. azokat a dolgokat, melyek mechanikus csapdák, vagy éppen rejtekajtókat jelölnek.
A kezdőértéket meghatározó tulajdonságok: észlelés (PE), szerencse (LU), fürgeség (AG), avagy AG+LU+PE

Pick Lock - Zárnyitás
Azt mutatja meg, milyen mértékben képes a karakter a lezárt ládák felnyitására.
A kezdőértéket meghatározó tulajdonságok: észlelés (PE), szerencse (LU), fürgeség (AG), avagy AG+LU+PE

Sneak - Rejtőzködés
Amikor a harc nem tűnik a legjobb megoldásnak, és mégis szükséged lenne elhaladni valaki (vagy valami) mellett, a rejtőzködés a legjobb megoldás. Ha a Lionheart világában rejtőzködésre kényszerülsz, a képességed mindig ellenőrzésre, próbára kerül, ha megközelítesz egy ellenséget, s ha sikerrel jársz, szerencsédre teljesen észrevétlen maradsz számára. A rejtőzködéssel tapasztalati pontokat is lehet szerezni, s rendszerint jóval veszélytelenebb, mint fejjel a falnak.. khmm, a csatába rohanni. A magas rejtőzködés jártasság néhány perkhez is hozzáférést ad, mint például a hátbatámadás (backstab).
Elméletileg a rejtőzködés során, a rejtőzködésért szerzet xp megegyezik annak a lénynek a leöléséért járó xp 75%-val, ami mellett éppen megpróbálunk elosonni. Ha később mégis konfrontációra kerül sor, és leverjük a delikvenst, már csak a maradék xp-t szerezhetjük meg..
A kezdőértéket meghatározó tulajdonságok: észlelés (PE), szerencse (LU), fürgeség (AG), avagy AG+LU+PE

Diplomacy - Diplomácia
A diplomácia általában véve a karakter azon készségét jelöli, hogy mennyire tud kommunikálni másokkal, s milyen módon tudja magához kötni a többieket. A beszédkészség és a csere jártasságok egyaránt a diplomácia részét képezik, ezért ha valaki a diplomácia készségére költ el skill pontokat, mindkét jártassága az elköltött pontokkal ugyanolyan ütemben nő.
A kezdőértéket meghatározó tulajdonságok: karizma (CH), intelligencia (IN), avagy: 2*CH+IN

Barter - Barter
Miután megszabadítottad éppen legyőzött ellenfeleidet ingóságaiktól, feltehetőleg kezdeni is akarsz velük valamit. Elég gyakran találsz majd olyan holmit, amit te is használni tudsz, de jóval többször fordul elő, hogy inkább el szeretnéd adni a cuccost, hogy megvehesd azt, amire igazán vágysz. A csere jártasság mutatja meg a karakter azon képességét, hogy milyen hatékonysággal tud a kereskedőkkel alkudni. Minél magasabb értékkel rendelkezik, annál kedvezőbbek lesznek a kereskedő vételi és eladási árai.

Speech - Beszédkészség
A jártasság értéke megmutatja, hogy mennyire vagy képes meggyőzni másokat arról, hogy a te módszereid a helyes módszerek.

Vissza a tetejére


A varázsló készségeket külön oldalon találjátok meg..


Fordította / írta: Kwish
2003.09.08.