Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Játék
FAQ
Jellemzők
Követelmények

Karakterek
Fajok
Skills
Perks
Traits
Attributes

Mágia
Tiltott művészet
Thought magic
Tribal magic
Divine magic

Világ
Történelem
Helyszínek
da Vinci naplója

Játékleírás
Harc
Frakciók
NPCk
Tárgyak

Háttérinfók
Chatlog
Q&A
Interjuhuk

Lionheart Q&A #14

Azt firtattuk Reflexive tagok esetébe, hogy milyen karaktertípust próbálnának ki szívesen.

Jonric: Melyik az két karaktertípus, amellyel szívesen játszanátok, ha lenne rá esélyetek, és miért tartjátok őket vonzónak?

Lars Brubaker - Producer and CEO, Reflexive Entertainment
Mindig kardos harcosokkal játszom, de ha valami másba kezdenék, az biztos egy mágiahasználó lenne, de egy olyan, ami csak a tűzvarázslatokkal foglalkozik. Ahogy láttam a tesztelőinket, miket művelnek a Sárkánylehelet (Dragon?s Breath) varázslattal, kedvet kaptam hozzá, hogy kipróbáljam.

Ion Hardie - Co-Producer and Lead Designer and, Reflexive Entertainment
Rendszerint íjász karakterekkel játszom, ez lehet tiszta íjász, vagy egy olyan, ami költ néhány képzettség pontot a varázslatokra is, de bárhogy is, elsősorban az íjászok vonzanak. Szinte minden játékban ezzel játszom, már ha a játék lehetőséget ad rá. Nah, de ha meg KELLENE próbálnom, akkor azt hiszem, igen érdekes lenne totálisan a varázslatokra, mint támadási formára koncentrálni.

Ismereteim szerint a Gondolati mágia minden egyes agresszív ágazatának (tűz, fagy, elektromosság) többé-kevésbé azonos módon életképesek a varázslatai, bár el kell ismernem, hogy a Villámáradat (Lightning Storm) spell nagyon pöpecül néz ki. Hihetetlen módon boldoggá tesz, ha még azelőtt el tudom csípni az ellenfeleket, mielőtt egyáltalán a közelembe érnének. Míg a többi karakter opció is érdekesnek hangzik, mint pl. a rejtőzködő karakter, aki kibeszéli magát a nehezebb helyzetekből, és varázslatokkal zavarja meg ellenfeleit (hogy azok egymással küzdjenek), én igazából a közvetlen harcot szeretem a problémák megoldásában. Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy tettünk néhány olyan dolgot a játékba, amivel azokat a játékosokat díjazzuk, akik tesznek néhány pontot a "kevésbé fontos" készségekre is, mint pl. a zárnyitás, vagy a rejtett ajtók/csapdák megtalálása. Van néhány olyan dolog a játékban, melyeket nem találhatsz meg, hacsak nem rendelkezel az előző képességek valamelyikével meglehetősen magas szinten.

Ernie Ramirez - Designer, Reflexive Entertainment
A fejlesztés során legtöbbször az egykezes harcra, illetve a tűzvarázslatok használatára orientált karakterrel játszottam. Persze láttam egy csomó más karaktert is mások esetében, amiket szívesen kipróbálnék. Szeretnék egy olyan karaktert létrehozni, melynek erős a jégvarázslat készsége. De még pusztakezes harcra képzett karakterrel sem próbáltam soha játszani ezt a játékot.

Ezt keverve aztán a játékban található frakciókkal, további mókás kombinációkat hozhatunk létre. Egy mágiahasználó Inkvizítort, vagy egy pusztakezes harcmodorban jeleskedő Templomos lovagot. Egy csomó naccerű dolgot meg lehet próbálni, pl. a rejtőzködő diplomatát, vagy a Sötét Hordozó, aki az élőholtak feltámasztásában jeleskedik. Szóval van egy csomó olyan dolog a játékban, amit kipróbálnék, de soha nem volt rá időm. Talán most, hogy már majdnem kész van, bepótolhatom ezeket.

Eric Dallaire - Designer and Lead Writer, Reflexive Entertainment
Az egyik karakter típus, amit minél előbb szeretnék már kipróbálni, a következő kiemelt készségekkel (tag skills) rendelkezik: Uralkodás (Dominate), Diplomácia (Diplomacy), és az Osonás (Sneak). A SPECIAL rendszerben a kiemelt készség azokat a skilleket jelenti, melyek esetében a skill jobban fejlődik ua. skill pont elköltésének köszönhetően, mint a normál készségek. A rejtőzködés segítségével elkerülhetem az összecsapásokat, és felderíthetem az ellenséges területeket. Diplomácia jártasságomnak köszönhetően a beszédkészségemet használva kimagyarázhatom magam a durvább helyzetekből, a Barter skill segítségével pedig egy csomó aranyat megtakaríthatok, míg Barcelona minden hájjal megkent kereskedőivel alkudozom.

Ha pedig a "lábam cserbenhagy" és a szám épp teli van forró vízzel, az Uralkodás mágia ágazat varázslatai segítenek át a bajon, anélkül, hogy vér folyna ezekben a helyzetekben, legalábbis az én vérem. Az Elbájolás (Charm) varázslat segítségével egy bizonyos időre az ellenfél elméjét irányíthatom, és társamként használhatom fel ezt a lényt. A Viszály (Discord) varázslat segítségével egymás ellen fordíthatom ellenségeimet. Az egyik taktika, amit szeretnék kipróbálni, hogy egy keskeny folyosón (amin egyébként nehéz lenne végiglopódzkodni) az őrök mögé osonok, majd egy viszály varázslattal zavart kertek, s amíg egymás ellen küzdenek, szépen elsétálok a hátuk mögött.

A másik karakter, amivel szívesen játszanék egy osonó, tüzes íjász. Ha kiemelten jelölném meg a Tűzvarázslatok, Osonás és Távolsági fegyverhasználat készségeket egy nagyon erős karaktert hoznék létre, aki még azelőtt legyengíti az ellenfeleket, hogy egyáltalán elérnek hozzá. Osonva felderíteném az ellenséges vonalakat, megkeresném a legjobb pozíciót, ahonnan aztán tűzlabdákkal, és nyilaimmal szétlőném őket. A magas szerencse (LU) és észlelés (PE) értékeknek köszönhetően a távolsági fegyverhasználat készség extra bonuszokat kapna a kritikus ütés esélyére, valamint a sebzésre is, így a karakter többször is tudna lőni, mielőtt közelharci közelsége érnek hozzá. Ha elérnek, szabadjára engedném a Sárkánylehelet (Dragon's Breath) varázslatot, amivel több ellenfelet is elsöprő tűzvihart hozhatok létre.

Bryce Baker - Designer, Reflexive Entertainment
A fejlesztés során felosztottuk a világot, és az egyedi fejlesztőknek több-kevesebb befolyást, hatalmat adtunk a világ egy adott részének megformálásában. Én leginkább azokat a helyszíneket teszteltem, melyeknek a kialakításáért felelős voltam, így egy csomó jó dologból kimaradtam, amit a többi fejlesztő hozott létre.

Létezik a játékban egy "gonosz" ösvény is, aminek csak a részeit láttam, de azt hiszem, ezzel szeretnék több időt eltölteni, a játék elejéről a végéig. Egy gonosz, gyáva varázsló, aki bűbájosan kibeszéli magát a harcokból, igazán nagy változás lenne a fejlesztés során eddig játszott megfontolt, hőstípussal szemben. Ráadásul, szeretnék mintegy terápiaként eltölteni egy kis időt azoknak a karaktereknek a legyilkolászásával, melyekkel olyan idegesítően sok időt elvacakoltam az elmúlt hónapokban hibakeresés fedőnév alatt. Teljesen olyan lenne, mint egy vakáció!





Fordította / írta: Kwish
2003.09.03.