Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Játék
FAQ
Jellemzők
Követelmények

Karakterek
Fajok
Skills
Perks
Traits
Attributes

Mágia
Tiltott művészet
Thought magic
Tribal magic
Divine magic

Világ
Történelem
Helyszínek
da Vinci naplója

Játékleírás
Harc
Frakciók
NPCk
Tárgyak

Háttérinfók
Chatlog
Q&A
Interjuhuk

Lionheart Q&A #13

Megkérdeztük a Reflexive fejlesztőit, hogy mit tudnak mondani a zenéről, beszédhangokról és egyéb effektekről.

Jonric: Melyek azok a zenei részek, alkotóelemek, melyet igazán emlékezetesnek, hatásosnak gondoltok, és szerintetek mi is az, ami különlegessé teszi őket?

Lars Brubaker - Producer and CEO, Reflexive Entertainment
Igazán szerettem a Cervantes hangja körüli munkálatokat. Mindig megnevettet (a jó értelemben persze), ha meghallom. A megfelelő arányú komolyságot egy kis könnyű őrület fűszerezi. Szeretem a bájitalok hangját is, amikor valaki felkortyolja őket és működésbe lépnek. Nagyon jól passzolnak az effektekhez.

Ion Hardie - Co-Producer and Lead Designer and, Reflexive Entertainment
Van néhány olyan Deva hang, ami igazán különleges.. ezek olyan egyedi démonok, amelyek mindegyike valamilyen különleges hatalommal bír. A játékban minden fő Deva rendelkezik valamilyen háttér zajjal, egy baljóslatú "halál zsolozsmával", ami úgy hangzik, mintha mindenhová követné őket. A harc hevében persze könnyen elveszti az ember ezt a sötét, balsejtelmű ritmust, de ha lehetőségetek lesz varázslatok, és suhanó nyílvesszők nélkül beszélgetni velük, igazán megkapó élmény. Aesma, az Őrjöngés Devája szívet tépő üvöltést hallat, mielőtt újjászületne valamelyik követője testében, s asszem ez egy idő múlva meglehetősen idegtépő állapotba zavarja a játékosokat.

Általában véve is azt hiszem, hogy a többi szörny hangja is meglehetősen jól sikerült. A Lionheart fantasztikus lényei, a goblinok, sárkányok, homokszellemek valóban életre kelnek az általunk létrehozott hangoknak köszönhetően.

Eric Dallaire - Designer and Lead Writer, Reflexive Entertainment
Mindegyik fejlesztőnek megvan a kedvenc szinkron színésze. Ez számomra azonban egy nagyon nehéz kérdés, mert én a legtöbb felvételnél ott voltam, és úgy érzem, hogy minden színész fenomenális munkát végzett. De ha választanom kéne két kedvencet az első Barry Denin lenne a Goblin Kán vérfagylaló életre keltéséért. Amikor először álltam a Kán előtt, és hallottam a dörmögő hangját tényleg féltettem a karakteremet.. annyira elragadóan gonosz karakter.. és éppúgy megrágja a szavakat, ahogy a farkas a csontot.

A másik kedvencem Torquemada Főinkvizítor. Ha az Inkvizítorok frakcióját szeretnéd követni, akkor találkoznod kell vele az Inkvizíció Kamráiban. Ha esetleg valamilyen elfajzott örökséggel is bírsz, meglehetősen nehéz audiencia elé nézel. Bár már nagyon öreg, a Főinkvizítor igen félelmetes is tud lenni, és a szinkron színész óriási munkát végzett, ahogy Torquemada hangjának baljóslatú felhangját érvényesíti.

A szinkronok mellett Inon Zur zenéje is fenomenális. Mindig is nagy rajongója voltam a műveinek, és garantálhatom, hogy a Lionhearttal sem fogja kiábrándítani híveit. Barcelona számtalan területén a kornak megfelelő spanyol gitárzene szólal meg, s nagyszerű atmoszférát teremt a játéknak.

Dan Ruskin - Designer, Reflexive Entertainment
Azt hiszem, a játék összes szinkronhangja tökéletes, de van egy pár kedvencem. Az egyik Cervantes, akivel Barcelona Templom negyedében futhattok össze. Őrült holdkóros, aki minden sarkon valamilyen szörnyeteget lát. Tényleg őrültnek hangzik. A másik hang, amit nagyon kedvelek annak a Démon szellemnek a hangja, aki az egész játékon beszélget veled. Nagyon szarkasztikus a stílusa, ami igazán szórakoztató.

Ami a hangeffekteket illeti, nagyon szeretek az élőholtakkal küzdeni. Nagyszerű élmény hallani, ahogy minden ütésre ropogva összetörnek a csontvázak. Meglehetősen elbátortalanítja az embert, ha meghallja a nyomába indult Soul Reaver sikolyát. A Disemboweled Gangler hangja is igazán kielégítő, főleg, mikor felrobban az ember közelében, és szerteszét szállnak a darabkái.

Bryce Baker - Designer, Reflexive Entertainment
Ezt a kérdést nehéz tömören megválaszolni. Inon Zur nagyon jó munkát végzett a zenével: igazán spanyolos hangzást ad, ami nagyon passzol az egészhez. Tökéletes spanyol gitár kompozíciót képzeljetek el, már ha teccik nektek az ilyesmi.

A szinkronok némelyike is kimagasló. Az Interplaynél nagyon jó munkát végeztek a megfelelő emberek kiválasztásával (ilyen pl. Mako, aki a Conanban is szerepelt). A hangok általában véve is klafák, de bizonyos karakterek, mint pl. a szörny szellem (ezt a hangot felismerhetitek a BG-ből), Cervantes, vagy Shakespeare igazán kivételes.





Fordította / írta: Kwish
2003.09.03.