Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2007.07.30. - Kwish

Mask of the Betrayer interjuhé a GameSpot-tól (070725)

A GameSpot folytatja a korábbi kérdései frissítését, néhány napja is megjelent egy darab, mely az alcíme szerint a történetre, a társakra és a presztízsosztályokra tér ki. Ööö, ez nem teljesen igaz. Áldozat, Feargus Urquhart.

GameSpot: A legutóbbi Q&A cikkünkben lényegében érintettük a játék történetét, s megtudtuk, hogy a Mask of the Betrayer a Neverwinter Nights 2 cselekményének a folytatása. Ugyanakkor egy sokkal személyesebb történet. Továbbnyomulva ebben a kérdéskörben, tudnál még valamit mondani a történetről?
Faergus Urquhart: Azt hiszem elég jól megragadtad a történet lényegét. A Mask of the Betrayer sokkal inkább személyes történet, mint az eredeti NWN2 története. A teljes történet a túlélésedről szól, és arról, hogy hogyan döntesz, mit teszel a túlélés érdekében. Szóval, ahelyett, hogy - ismét - megmentenétek a Forgotten Realms-ot, most az a kérdés, mit teszel annak érdekében, hogy megmentsd önmagad.
A történet sokkal inkább karaktered története folytatásának tekinthető, mint az NWN2 cselekménye folytatásának. Jó pár olyan szálat elkötünk, mely elvarratlan maradt az NWN2-ben, de azok a dolgok, amelyeket megteszel, nem kapcsolódnak közvetlenül az eredeti kampány eseményeihez.

GameSpot: Azt is megtudtuk, hogy kapunk néhány olyan új társat, akiket jobban kidolgoztatok, mint az NWN2ben kampányában szereplő társakat. A jelenlegi helyzetben elárulnál egy kicsivel többet róluk? Kik ők, és mit csinálnak?
Faergus Urquhart: Kaelyn the Dove (Kaelyn a Galamb) egy fél-celestial fajú Ilmater papnő. Valaha Kelemvor hívője volt (aki most a halottak istene), de olyan okok miatt, melyet neked kell felfedned - meglehetősen drámai körülmények között - kiesett istene kegyeiből.
Ami azt a kérdést illeti, hogy a társak jobban ki lesznek-e dolgozva, annyit mondanék válaszul, hogy Kaelyn (aki egyébként egy teljesen opcionális karakter) kétszer annyi párbeszéd sorral rendelkezik, mint az NWN2 legjobban kidolgozott társa.

GameSpot: Volt olyan visszajelzés az NWN2 egyjátékos kampányával kapcsolatban, amelyre válaszul módosítottátok valahogy a kiegészítőt?
Faergus Urquhart: Az egyjátékos kampánnyal kapcsolatban kapott visszajelzések többsége két dologra vezethető vissza: miként is implementáltuk a D&D szabályokat és hogy mennyire volt kielégítő a végjáték. Folyamatosan dolgozunk a játékon azoknak a kommenteknek az alapján, melyeket a szabályok implementálásával kapcsolatban kaptunk.
Gyakran nekiszegezzük a kérdést a közösségnek, hogy mit is szeretnének látni. Amint megkapjuk tőlük a válaszokat, illetve a saját, folyamatos játékunkból is összejön valami észrevétel, hozzáadjuk a változásokat a frissítésekhez (mind az NWN2-höz, mind a kiegészítőhöz). Ami a befejezést illeti, azt szeretnénk, hogy a mindenki érezze - jó értelemben - a Mask of the Betrayer befejezettségét, lezárását. Nem szeretnénk, hogy túl sok kérdés maradjon az emberekben. Ezért aztán már megterveztük és be is építettük a végjátékot a kiegészítőbe, s meg is kezdtük a tesztelését. Ezeknek a tesztjátékoknak az alapján szeretnénk biztosak lenni abban, hogy ez a befejezés az, amit mindenki látni szeretne a játék végén, attól függően, hogy miként is közelítette meg a játék többi részét. Természetesen többféle befejezés létezik, s keményen dolgozunk azon, hogy minden egyes végjáték kielégítő legyen.

GameSpot: Azt tudjuk, hogy végrehajtottatok néhány fejlesztést az AI-n a patchekben is, de a mod-készítő közösség igazán nagy lépéseket tett meg annak érdekében, hogy fejlessze a csapattagok teljesítményét. Hogyan alakították ki az egyensúlyt aközött, amivel a mod-készítő közösség előállt (általános fejlesztések) és aközött, amit az Obsidian készít?
Faergus Urquhart: Nagyon sokat fáradoztunk azon, hogy pragmatikusan (gyakorlatiasan) közelítsük meg ezt a dolgot. Három csoportot hoztunk létre: vannak jellemzők, melyeket mi készíthetünk el; vannak tartalmak, melyeket a közösség már elkészített; és vannak olyan elemek, melyeket a közösség is el tud készíteni. Ezt követően aztán megpróbáltuk megosztani erőforrásainkat, hogy implementáljuk azokat a dolgokat, melyeket csak mi tudunk elkészíteni, és hogy létrehozzunk olyan új tartalmakat, elemeket, melyek lehetővé teszik a közösség számára, hogy még több dolgot létre tudjanak hozni, és felhasználtuk azokat a dolgokat is, melyeket a közösség már megvalósított.
Szerettünk volna minden közösség-készítette elemet felhasználni, de biztosnak kellett lennünk abban, hogy ezek a dolgok minden szituációban működnek és nem teszik valamiképp játszhatatlanná a kampányt. Egy olyan komplex játék esetén, mint az NWN2 gyakran nem kell túl sok a dolgok összezavarásához, és a korábban tökéletesen működő harc, vagy átvezető film tönkretételéhez. Átteszteltük az "evenflw" készítette AI fejlesztéseket és betettük az NWN2 frissítésbe. Beépítettük "Zarathustra's" walkmesh kisegítőjét és "rpgplayer1's" spell fixáló alkalmazását is.
Rich Taylor, a Mask of the Betrayer vezető programozója folyamatosan nyitva tart egy IRC csatornát, s naponta megbeszéli a közösség vezetőivel, hogy hol is tart a fejlesztés. Az ő helyettese Rob McGinnis, aki szintén az IRCn tölti idejét, meg a nap hátralevő részében az NWN fórumon figyel. Összességében tehát az egyensúlyt nehéz elérni, s megpróbáljuk azzal könnyebbé tenni a dolgot, hogy egyfolytában kommunikálunk itt a cégen belül is, illetve a közösséggel is.

GameSpot: Az NWN2 történetének az volt az egyik érdekessége, hogy a játék nagyobbik részében alternatív módokon is követhettük az eseményeket. Például Neverwinterben lehettél őr, vagy lehettél tolvaj. Várható ilyesféle történet elágazás a kiegészítőben is?
Faergus Urquhart: A Mask of the Betrayerben annyiban más megközelítést alkalmaztunk, hogy ezt az ötletet a játék egészére kiterjesztettük, de nem különböztetjük meg ilyen nyilvánvalóan a dolgokat. A legnagyobb hangsúlyt arra helyeztük, hogy mi történik veletek a játékban, s ezt igazán az befolyásolja, hogy milyen eszközöket választasz a játék során. Ez aztán változásokat okoz abban, ahogy a játék reagál rád (miközben folytatod a kalandod) és végezetül meghatározza, hogy mi lesz a játék vége. De bármikor megváltoztathatod azt az utat, amit éppen követsz. Ez nem olyan nyilvánvaló módon "jó a gonosz ellen" döntéseket jelent, bár a jellem valamiképp részét képezi a rendszernek.

GameSpot: Már elárultátok, hogy a Red Wizard of Thay (Thay Vörös Varázslója) lesz az egyik új presztízsosztály. Elárulnád még, hogy mi lesz a presztízsosztályok között, vagy hogy mi lesz a két új alaposztály? Milyen képességekkel rendelkezik majd a Thay Vörös Varázslója presztízsosztály?
Faergus Urquhart: A kiegészítőbe kerülő új osztályok egyike a favored soul osztály. Ez egy érdekes osztály, valamiképp hasonlít a sorcererekhez, de ez olyan isteni varázslatokat használ, mint a papok. Így aztán a favored soul-nak nincs szüksége arra, hogy memorizálja a meghatározott varázslatokat s bármilyen olyan varázst ellőhet, amelyet ismer. Ezt a képességet egy jóval korlátozottabb spell-készlet egyensúlyozza (összevetve a papéval, aki az összes olyan varázst használhatja, mely az adott szinthez tartozik). A favored soul nyer egy fegyver hatékonyság képességet is az istene kedvenc fegyverére vonatkozóan, amit aztán később fegyver fókusszá, majd fegyver specializációvá fejleszthet a későbbi szinteken.
Thay Vörös Varázslójának implementációja meglehetősen hűen követi a D&D verziót - alapvetően ez egy ultra-specialista osztály, mely a szokottnál is erősebbé válik a választott mágia osztályban.

GameSpot: Vannak új fajok, új karakter osztályok, de beszéljünk most a tárgyakról, a felszerelésekről és a varázslatokról. Mit hangsúlyoznál ki a kiegészítőből, valamit, ami különösen magas szintű és lenyűgöző?
Faergus Urquhart: Az új tárgyak közé tartoznak - mint bizonyára már kitaláltátok - a különféle maszkok is. Vannak rendkívül nagy erejű leletek, de némelyikükkel nagyon okosan kell bánnotok. Az epikus szintű varázslatok egyike az összes ellenfelet csirkévé változtatja.

GameSpot: Végezetül van még valami, amit szeretnél elmondani a Mask of the Betrayer-ről?
Faergus Urquhart: Bár én elfogult vagyok, de akkor is elégedettséggel tölt el, hogy a csapat mit ért el a Mask of the Betrayer-rel. Több dolog miatt is úgy érzem, hogy a játékosok nemcsak egy kiegészítőt kapnak, hanem egy teljesen új játékot az NWN2 világában. Ráadásul szerintem igazán csodálatos dolog, hogy a végrehajtott változások és az új dolgok hozzáférhetőek mindenki számára, akár először játszik majd az NWN2 eredeti kampányával, akár megismétli kalandjait.

GameSpot: Köszönjük a beszélgetést.

Forrás: GameSpot - Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer Updated Q&A - Story, Companions, Prestige Classes




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2007.08.14. - Mask of the Betrayer interjuhé az IGN RPGVaultról #1 (070810)
2007.08.16. - Mask of the Betrayer interjuhé az IGN RPGVaultról #2 (070814)
2007.08.19. - Mask of the Betrayer interjuhé az ingame.de oldalról (070816)
2007.08.29. - Mask of the Betrayer chatlog a WarCrytól (070827)
2007.09.01. - Mask of the Betrayer interjuhé a Joystiq-től (070829)

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2007.07.25. - Mask of the Betrayer GameShark interjuhé (070724)
2007.07.12. - Mask of the Betrayer IGN interjuhé (070705)
2007.06.13. - Mask of the Betrayer CVG interjuhé (070611)
2007.06.11. - Mask of the Betrayer FiringSquad interjuhé (070608)
2007.05.30. - Mask of the Betrayer Eurogamer interjuhé szemezgetés (070528)


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása