Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2007.08.19. - Kwish

Mask of the Betrayer interjuhé az ingame.de oldalról (070816)

Az ingame.de oldal is lehozott egy interjuhét Kevin Saunders-el, úgy tűnik, az Obsidian megkettőzött erőfeszítéssel hinti a tudás magvait. Itt még talán sikerült is neki. Rövid de velős.

FAJOK
ingame.de: A Mask of the Betrayer kiegészítőben jelenik meg új fajként a genasi faj. Adnál valami rövid áttekintést arról, mi is a genasi?
Kevin Saunders: A genasi faj a létsíkokhoz kapcsolódó faj, leginkább olyan, mint a tiefling és az aasimar. De míg az aasimarnak égi / mennyei, míg a tieflingnek pokoli vér folyik az ereiben, addig a genasik olyan lényektől származnak, melyek az elementális létsíkokról erednek. Így például egy levegő genasinak akár egy dzsinn is lehetett az egyik "szülője".

ingame.de: Arról volt szó, hogy a genasi új faji képességeket kap, mert a P-n-P jellemzőket nem lehetett megvalósítani a számítógépes játékban. A tűz genasi például valamiféle tűzpajzzsal rendelkezik. Milyen új képességei lesznek a levegő, víz és föld genasiknak?
Kevin Saunders: A föld genasi az Egyesülés a Földdel (Merge with Stone) képességet nyeri el, ami sebzés-csökkentést nyújt egy rövid ideig. A levegő genasi képes a Szélvihar idézésére (Summon Gale), ami hasonló a Szélkitörés (Gust of Wind) varázslathoz. A víz genasi pedig képes Árnyékoló köd (Shrouding Fog) idézésére, ami elrejt mindenkit, aki benne van.

ingame.de: Lesznek új fajok vagy alfajok a genasi mellett?
Kevin Saunders: Igen, megalkottuk a fél-drowokat és a vad elfeket. Azért ezeket választottuk, mert nagyon akarta őket a közösség.

OSZTÁLYOK
ingame.de: Két új alaposztály már bejelentésre került, a szellemsámán (Spirit Shaman) és az "isten kegyeltje" (Favored Soul)? Mindkettő isteni mágiát használ. Mi a különbség ezek, és a papok meg a druidák között?
Kevin Saunders: A legnagyobb különbség az, hogy mindkettő spontán módon tud varázsolni (a sorcererhez hasonlóan), ahelyett, hogy előre memorizálniuk kellene varázslatokat. Ez bizonyos szempontból sokkal rugalmasabbá teszi őket, ugyanakkor az már korlátozott, hogy hány varázslatot ismerhetnek (épp úgy, mint a sorcererek esetében). A szellemsámán és a druida még a varázslat lista mellett is igencsak eltér egymástól, mindkettőnek nagyon sok osztály-jellemző képessége van. Például a szellemsámánok nem vehetik fel valamelyik vadállat alakját, de igen nagy hatalommal bírnak a szellemek felett - s ebbe az olyan lények is beletartoznak például, mint az elementálok. Az isten kegyeltje is rendelkezik néhány egyedi képességgel, energia ellenállást nyer, valamint specializálódhat istene kedvenc fegyverzetére.

ingame.de: Egy kicsit unalmasnak tűnik, hogy mindkét új osztály isteni mágiahasználó. Láthatunk majd egyéb új osztályt? Esetleg valami kalandor-típusú osztályt?
Kevin Saunders: Fontolóra vettünk egyéb alaposztályokat is, de végül úgy éreztük, hogy ez a kettő a legjobb arra, hogy betegyük a kiegészítőbe, ráadásul ezek a történethez is kapcsolódnak. Egyéb alaposztályok talán még előfordulhatnak a jövőbeni NWN2 termékekben.

PRESZTÍZSOSZTÁLYOK
ingame.de: Az már egy ideje ismert, hogy Thay vörös varázslója (Red Wizard of Thay) bekerül a kiegészítőbe. És nem is olyan régen lerántottátok a leplet a Láthatatlan pengéről (Invisible Blade) is. Mit várhatnak a játékosok ezektől az új presztízsosztályoktól?
Kevin Saunders: A vörös varázsló elég jól lefedi a D&D szabályokat, kivéve, hogy nem implementáltuk a mágia köreit, s ehelyett inkább bonusz varázsló feateket adtunk a vörös varázslóknak. A láthatatlan pengét úgy adoptáltuk, hogy jobban passzoljon az NWN2 játékmenethez.

ingame.de: A két új presztízsosztály elég kevésnek tűnik, összevetve a kiegészítőt az eredeti NWN kiegészítőivel. Vannak még egyéb bejelentésre váró terveitek is? Például azok, melyek az időhiány miatt nem kerülhettek be NWN2-be (Mystic Theurge és Sacred Fist)?
Kevin Saunders: Öt új presztízsosztály kerül a kiegészítőbe szóval ez hét új osztály opció, összevetve a SoU öt, és a HotU hat osztályával. Az egyik új pedig a hiányolt szent ököl (Sacred Fist)! A másik osztállyal (Mystic Theurge) több okból sem kísérleteztünk. Az egyik az, hogy az osztályra jellemző varázslat memorizálást és varázslást elég nehezen lehetne megfelelően implementálni.

ingame.de: Az a tény, hogy a presztízsosztályokat nem lehet a tizedik szint felé növelni, és így soha nem érhetik el az epikus szinteket, meglehetősen szörnyű korlátozást jelent a karakterfejlesztésre. Van valami esély arra, hogy ezt felülbíráljátok? Talán egy jövőben patchben, vagy kiegészítőben?
Kevin Saunders: Nos, még így is lehet epikus szintű karakteretek, és elérhetitek az epikus tartalmakat - még úgy is, hogy a presztízsosztály a 10 szintre korlátozott. Ha a karakteretek elérte a 21 szintet, már epikusnak minősül! Szóval már ki lehet választani az epikus képességeket. A 20 szint elérését követően már minden második szinten nyertek egy képességet az NWN2-ben (a D&D szabályai szerint ez csak minden harmadik szint után történne meg).

RÉGI ISZTÁLYOK ÁTDOLGOZÁSA
ingame.de: Az NWN2 egyik első javítása új varázslatokat és képességeket adott a druida osztálynak, s ezzel jobban játszhatóvá tette az osztályt. A közösség szerint még mindig van pár olyan osztály, ami nem működik jól. Némelyik túl erős (pap), míg másokat túlságosan gyengének tartanak (warlock, pale master). A Mask of the Betrayer kiegészítőben lesz esetleg még valamilyen osztály javítgatás?
Kevin Saunders: A warlockok számára betettük az imbue item képességet minden MotB tárgy elbűvölő receptbe, így a warlockok a megfelelő képesség és skill meglétével lényegében bármit létrehozhatnak. Betettünk néhány olyan epikus képességet, amit direkte a warlockoknak szántunk, és betettünk néhány egyéb olyan képességet (pl. fegyver fókusz: távolsági érintés), ami segíthet rajtuk. A pale masterek számára semmi extrával nem készültünk.

ingame.de: Végül de nem utolsósorban, a közösség néhány osztály esetében erősen szorgalmazza, hogy jobban meg kellene feleltetni őket a 3.5E D&D szabályoknak. Lesz még valamilyen változás ezen a területen, például az Assassinok és a Black Guardok varázslat listájára vonatkozóan; vagy lesznek-e eltérő szín opciók a Dragon Disciples esetében?
Kevin Saunders: Az említett példák jövőbeni lehetőségként megvalósíthatóak, de nem részei a Mask of the Betrayer kiegészítőnek. Végrehajtottunk néhány egyéb változtatást, például a druidák megkapják a Növény alak (Plant Shape) képességet; bekerül a játékba az istenség kedvenc fegyverének koncepciója (a felülvizsgált War domain érdekében), dupla támadást implementálunk a távolsági érintő támadáshoz (mint pl. a sugár / ray varázslatok és a warlockok eldritch robbantása).

Kérdező: BlackVader
Forrás: ingame.de - Q&A zu Neverwinter Nights 2 - Mask of the Betrayer (englisch)




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2007.08.29. - Mask of the Betrayer chatlog a WarCrytól (070827)
2007.09.01. - Mask of the Betrayer interjuhé a Joystiq-től (070829)
2007.09.24. - Vegyes felvágott a francia közösségtől
2007.09.24. - NWN2: MotB - Vegyes interjuhé a francia rajongóktól

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2007.08.16. - Mask of the Betrayer interjuhé az IGN RPGVaultról #2 (070814)
2007.08.14. - Mask of the Betrayer interjuhé az IGN RPGVaultról #1 (070810)
2007.07.30. - Mask of the Betrayer interjuhé a GameSpot-tól (070725)
2007.07.25. - Mask of the Betrayer GameShark interjuhé (070724)
2007.07.12. - Mask of the Betrayer IGN interjuhé (070705)


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása