Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2007.08.29. - Kwish

Mask of the Betrayer chatlog a WarCrytól (070827)

A WarCry lehozta a közelmúltban tartott fejlesztői chat átiratát, amit én is átiratolok (muhaha) az információk kedvéért. Szokás szerint megint a rajongók generálta anyag a leginformatívabb.

Résztvevők a fejlesztők részéről: Andrea Bobick, animator, Andy Woo, programmer, Brandon Adler, production QA, George Ziets, creative lead, Jeff Husges, designer, Rob McGinnis, community manager, Jean-Eric Khalife, artist.

Mit tudtok mondani az új presztízs osztályokról? Favored Soul, Spirit Shaman, Invisible Blade és Red Wizard lenne a teljes lista?
Fejlesztők: A Favored Soul és a Spirit Shaman új alaposztályok. A presztízs osztályok közé tartozik még: Sacred Fist, Arcane Scholar of Candlekeep, és a Stormlord.

Milyen fejlesztések várhatóak az eszköztár stabilitásával kapcsolatban az 1.07; 1.08 patchekben és a Mask of the Betrayer kiegészítőben?
Fejlesztők: Josh Verrall vezető eszköztár programozó több csúnya memória szivárgással kapcsolatos hibát helyrehozott, így az eszköztár stabilitása jelentősen javult. Lesznek új elhelyezhető tárgyak (placeables), területi elemek és elhelyezhető effektek / placed effekt (ezek a kiegben lesznek, nem a javításokban). Végrehajtottak néhány változást a fű és a víz kezelésében is, ezzel orvosolva néhány olyan problémát, melyet a közösség vetett fel.

Milyen multiplayer játékot fejlesztő elemek lesznek a Mask of the Betrayer kiegészítőben?
Fejlesztők: Nagyon sok munkát fektettek a DM kliensbe. A játékosok listáját egy szűrőlehetőséggel fejlesztették (ez megjelenik patchben is). A fejlesztett játékos lista az 1.07 patch eleme lesz.

Epikus varázslatok mellett még milyen új varázslatok lesznek? Néhány név?
Fejlesztők: Extract Water Elemental, jónéhány tömeges hatású varázslat (pl. Bear's Endurance), Recitation, Burst of Glacial Wrath, Vigor varázslatok, Hypothermia, Curse of Impending Blades, és Wall of Dispel.

A kiegészítő kedvért létre hoztatok néhány új stílusú művészeti elemet (pl. fajspecifikus területi elemek)? Példák?
Fejlesztők: Lesz egy területi elemkészlet az imaskari romokhoz (de ez inkább civilizáció és nem faj specifikus). A külső struktúrákra, szerkezetekre (házak, falak, stb.) egy teljes készletet hoztunk létre, ami a Rashemen kultúrához kapcsolódik. Sokkal robusztusabb, mint amit az NWN2-ben láthattatok. Sok havas dolog is lesz. Bekerült a deszaturációs effekt (paradia kieg.: ez lenne a körbelenkedezett új megvilágítási technikájuk, amitől szinte teljesen fekete-fehér lesz minden - ezt csinálták az árnysík miatt), ami nagyon sirály.

Lesznek új skillek, vagy a meglevőknek lesz valamilyen új felhasználási lehetősége?
Fejlesztők: Nem lesznek újak, és általában véve ugyanúgy kell őket használni, mint az NWN2-ben.

Igaz, hogy a PC számára kiválasztható fej / haj opciókat fejlesztettétek a kiegészítőben? Ha igen, mennyit?
Fejlesztők: Két karakter grafikusunknak (Justin Cherry és Dimitri Berman) köszönhetően szinte az összes már létező fej és haj formáció specular és normal mapping fejlesztésen esett át. A bőr árnyékolása is változásokon esett át, s most már sokkal természetesebbnek látszik. Az új fajok új frizurákat kaptak, és persze új fejeket is. Néhány faj elhelyezhető effekteket is kapott a "fejére", pl. a tűz genasinak egy folyamatosan lobogó tűz effekt lesz a haja.

Mondanátok valamit az új narrátor hangról?
Fejlesztők: Hát igen, lesz egy állandó narrátor az egész játék során, profi szinkron színész. Neki köszönhető a bevezető, néhány narráció a játék során és az epilógus (és talán még több is... ).

Valami az új infó a varázslat effektekről, vizuális és audio elemekről?
Fejlesztők: Új varázslat kántálás a játékos karakterek és a társak számára. Van nagyon sok, igen sirály epikus varázslat effekt, és néhány új elhelyezhető effektet adnak a területi elemeknek is. Új hanganyag! Új hang effektek. Nagyon sok új zene, több mint az NWN2-ben (a régi zenék közül egyet sem lehet majd hallani a kiegészítőben).

Korábban láthattunk egy osonó animációt, ez benne lesz a kiegészítőben?
Fejlesztők: Az osonás jön nemsokára, s lesz néhány új környezeti animáció is (pl. mozgó lobogók), és a mod-készítőknek lehetőségük lesz a saját lény animációjukat is elkészíteni.

Több papi domain lesz a Mask of the Betrayer kiegészítőben?
Fejlesztők: Igen, néhánnyal több lesz. A War Domain úgy módosult, hogy az Isten kedvenc fegyveréhez jártasság (proficiency) és a fegyver fókusz (Weapon Focus) is kapcsolható. A régi war domain nevét Fury (Őrjöngés) domainre változtatták. Emlékeik szerint bekerül még a Cold (Hideg), Darkness (Sötétség), Dream (Álom), Time (Idő), Undeath (Élőhalott), Law (Törvény) és a Chaos (Káosz) is. Az istenségekhez most már kedvenc fegyver is kapcsolható a dieties 2DA-ban (ezt használja a Favored Soul is).

Az eredeti kampányt hozzáigazítjátok az új craftolási rendszerhez, vagy marad a régi?
Fejlesztők: A Mask of the Betrayer kiegészítő craftolási rendszere hasonló, de különálló. A korábbi crafting az NWN2-ben olyan marad, amilyen most is.

Az új grafikai fejlesztések mellett fejlődik majd a grafikus engine teljesítménye is? Futtathatjuk majd a játékot hasonló felbontással, hasonló grafikus beállításokkal, mint most?
Fejlesztők: Nagyon sok munkát fektettünk az árnyékok optimalizálásába, s betettük azt is, hogy a játék felajánlja a megfelelő beállításokat (s ez segít belőni, hogy mi is a jó a konfigetek számára). Ez már szinte anekdota, de a gépemen (Brandon Adler, production QA) most jobban fut a játék, mint korábban. A lehető legjobb módon megpróbáltuk kiegyensúlyozni a frissítési rátát és a grafikus elemeket.

Volt valami, amit be akartatok tenni a kiegészítőbe, de nem lehetett?
Fejlesztők: Testreszabható varázskönyvek, megfelelő papi domainek, elementalista égető fegyverek, néhány fontosabb kezelőfelület javítást (a legfontosabbak megvannak azért), dulakodás (grappling). Túl akartunk jutni a Parry-n, hogy bevezethessük a Total Defense (teljes védelem) és Fighting Defensively (védekező harc) lehetőségeket.

Részletesebb infók arról, miként is működik a Spirit Shaman? Különösen a varázslat visszanyerés és a szellem-befolyásoló képességek?
Fejlesztők: A Spirit Shaman épp úgy működik, mint a Favored Soul, csak épp a druida varázslatokkal. Nincs varázslat visszanyerés. A szellemnek a Fey és Spirit lények minősülnek, valamint azok, amelyek esetében a lények leírásánál be van jelölve a "Spirit Override" jelölő. A szellem járás (spirit walk) nem teszi lehetővé a szellem létsíkba való átlépést.

Az Imbue Item és Plant Shape képességek mellett még bekerülnek egyéb hiányzó osztály képességek, tulajdonságok?
Fejlesztők: Fegyver fókusz (távolsági érintő támadás / ranged touch attack - RTA); Fegyver fókusz (közelharci érintő támadás / melee touch attack - MTA), Fejlesztett kritikus ütés (RTA/MTA), azok a varázslatok, melyek RTA/MTA-t okoznak, most már kritikusak is. A Knockdown végrehajtásához most már szükség van egy MTA-ra is (még az ellendobás előtt), ezenkívül a knockdown most már egy ún. lehűlési periódussal, pihenési idővel is rendelkezik (ez talán 2 kör).

Nehéz valami olyat létrehozni, amiről már mindenkinek van valami elképzelése? A grafikus, művészeti elemek közül melyek rejtették a legnagyobb kihívást?
Fejlesztők: A vázlatok nagyon sokat segítenek, és van néhány igazán kiváló művészeti vezetőnk, akik nagyon jól el tudják mondani, hogy mire is gondolnak. A Játékosok Könyve nagyon sok referenciát adott. Az animációk esetében nagyon sokat olvastunk arról, hogy az adott lényt miért is hozták létre, milyen az alaptámadása és miként mozog (lassan, vagy gyorsan).

Milyen új fajokra számíthatunk? Faji jellemzők, előnyök?
Fejlesztők: A Genasi faj a legnagyobb dobás (tűz, föld, víz és légi genasik), de ott lesz a fél-drow és a vad elf faj is. Ezeket kiválaszthatják a játékosok, játszható fajok lesznek. Lesz új fejforma a humán karaktereknek a Rashemik miatt. És lesznek wraith-ok és half-celestial-ok. És van egy olyan szuper titkos dolog, amiről nem beszélhetünk a játék megjelenéséig. A half-celestial nagyon sirály! Planetar idézés! A genasik esetében a WotC elfogadta a mi különleges képességeinket, mert a PnP képességek elég használhatatlanok voltak a játékban. A víz genasi például ködöt idézhet.

Mit tanultatok az NWN2 megjelenéséből, amit aztán hasznosíthattatok a Mask of the Betrayer kiegészítőben?
Fejlesztők: Hogy csökkentsük a játék terjedelmét és így növelhessük a kidolgozottságot =) Az NX1 nagyon kidolgozott cucc és nagyszerűen játszható! Nagyon konzervatívok voltunk a területek megtervezésében, de még így is több játékot sikerült összehozni, mint terveztük. Az új területek nagyon sirályul néznek ki! Nagyon jó volt a kommunikáció a különböző részlegek között. A grafikus elemek esetében egy ponton átléptünk a szuper extra kidolgozottsági módba ("super extra polish mode"), amikor már olyan dolgokkal is volt időnk foglalkozni, amivel nem is terveztünk.

Utalva az elhelyezhető effektekre (mint pl. a tűz genasi haja), mi is képesek leszünk manuálisan csatolni ezeket az effekteket a forráshoz a VFX szerkesztő + scriptelés segítségével?
Fejlesztők: A VFX szerkesztő segítségével egyedi effekteket hozhattok létre. És csak a 2DA-t kell módosítani, hogy az új effektre mutasson, vagy el kell helyeznetek az új effektet az override mappába, így pl. csinálhattok egy tűz genasit lobogó kék hajjal. És persze van egy bejegyzés az appearance.2da fájlban, ami lehetővé teszi számotokra, hogy egy SEF-et (Ravine kieg.: Special Effect, a különfele visualeffect-elemeket/hangot egy SEF-file fogja össze, ezt lehet rárakni objektumokra) csatoljatok egy meghatározott megjelenéshez. De azt nem fedjük fel, hogy miként lehet ezt az SEF-et a script segítségével kicserélni. Lesz majd help fájl is a VFX-szel kapcsolatban.

Miért van az, hogy néhány dolog (pl. az új kamera módok, vagy a craftolás változásai) a kiegészítőben, a kiegészítőhöz kapcsolva jönnek? Sokkal hasznosabb lenne, ha ezek a dolgok egy patchben jelennének meg, és az alapkódolást javítanák ki.
Fejlesztők: Tudomásunk szerint az új kamera lehetőség az új patchben megjelenik. A MotB jellemzői közül nagyon sok már a patchekben is megjelenik, nem kell megvenni hozzá a kiegészítőt. Néhány dolog azonban és a tartalmak szinte mindegyike a csak a MotB-ben lesz elérhető. Az új craftolási rendszer a legyőzött lények által eldobott új komponensekre épül, az OC lények nem ezeket az alkotóelemeket dobják, így az új craftolási rendszer visszafelé nem lesz kompatibilis. Néhány tartalom azért (pl. a bronz sárkány) benne lesz az 1.07 patchben.

Milyen új epikus képességeket (feat) kapunk? Néhányat elárulnátok?
Fejlesztők: Sárkány társ (Dragon Companion) és sárkány forma (Dragon Shape). Lehettek úgy druidák, hogy bronz sárkányként rohangásztok és egy bronz sárkány kísér benneteket. Nagyon ütős a fejlesztett eldrich robbanás (Improved Eldrich Blast) és az eldrich mester (Eldrich Master). A tömeges baromfi (Mass Fowl), hihi. Epikus pontosság (Epic Precision), ami fél sneak sebzést ad azokra a lényekre is, akik immunisak a sneak sebzésre. Vámpír lakoma (Vampiric Feast), és van néhány olyan, amit az Obsidan készített (a WotC jóváhagyásával), epikus isteni erő (Epic Divine Might), és van néhány sirály kalandor szerelmi feat, de ezekről még úgyse hallhatott senki :P

Forrás: WarCry - NWN 2: MotB Developer Chat Log




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2007.09.01. - Mask of the Betrayer interjuhé a Joystiq-től (070829)
2007.09.24. - Vegyes felvágott a francia közösségtől
2007.09.24. - NWN2: MotB - Vegyes interjuhé a francia rajongóktól

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2007.08.19. - Mask of the Betrayer interjuhé az ingame.de oldalról (070816)
2007.08.16. - Mask of the Betrayer interjuhé az IGN RPGVaultról #2 (070814)
2007.08.14. - Mask of the Betrayer interjuhé az IGN RPGVaultról #1 (070810)
2007.07.30. - Mask of the Betrayer interjuhé a GameSpot-tól (070725)
2007.07.25. - Mask of the Betrayer GameShark interjuhé (070724)


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása