Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2007.07.12. - Kwish

Mask of the Betrayer IGN interjuhé (070705)

Feargus dumcsizott egy kicsinyt az IGN képviselőivel a készülő kiegészítőről... Vannak benne infómorzsák... morzsácskák (spirit shaman; wild elf, half-drow, genasik).

IGN: Véleményed szerint a mi a legfontosabb abban, hogy egy ilyesfajta D&D játékot készítsetek a rajongóknak? A magával ragadó történet? Az erős taktikai elemek? A játékmenet opciók (mint osztályok, fajok) széles választéka?
Feargus Urquhart: Azt hiszem, rátapintottál a D&D játékok készítésének nehézségeire, mivel a kérdésedre "Igen" a válasz. Komolyra fordítva a szót, a válasz feltehetőleg az, hogy a legnagyobb D&D játékok arra fókuszálnak, hogy a játékost beszippantsa a játékvilág, a tonnányi osztály, faj, varázslat, tárgy és lény segítségével, valamint ott a sok játékmenet opció, erős taktikai elem, valamint a magával ragadó történet - s mindezeket emlékezetes karakterekkel koronázták meg. Emiatt olyan nagy kihívás a D&D játékok készítése. Minden olyan elemre koncentrálni kell, ami azt jelenti, hogy most D&D-t játszanak a játékosok, nemcsak egyetlen egyre. Nem hagyhatod, hogy a történet elnyomja a játékmenetet, vagy hogy ne legyenek benne olyan szörnyek, melyeket szórakoztató legyilkolni. Nem hagyhatod, hogy az akció győzzön a taktika felett, mert akkor elveszik a D&D csapat alapú természete. És nem teheted meg, hogy nem figyelsz oda a magával ragadó világra, vagy hogy nem szánod rá az időt a D&D játékrendszerre, mert különben nem lesznek ott azok a karakterek, melyekkel a játékosok játszani szeretnének, vagy nem úgy működnek, ahogy azt a játékosok várják. Ez az egész úgy hangozhat, hogy inkább fejbe kéne lőni magunkat, mintsem hogy D&D játékok készítésébe fogjunk, de az igazság az, hogy a kihívás és az, hogy helyesen megoldjuk a dolgot - már önmagában is megéri.

IGN: Érzéseid szerint miként fejlődött az NWN2 a tavaly őszi megjelenése óta?
Feargus Urquhart: Elég sok finomítgatást elvégeztünk a játékon a megjelenése óta, s több olyan dolgot is implementáltunk, melyeket a közösség akart. Az elmúlt öt hónapban nőtt azoknak a játékosoknak a száma, akik online játszanak a Neverwinter Nights 2-vel, s szerintünk ez egy pozitív visszajelzése annak, hogy milyen támogatást kapott tőlünk a játék.

IGN: Mi a kiegészítő története és hogyan kapcsolódik az NWN2-höz?
Feargus Urquhart: Hát, voltak nehézségeink, mikor a kiegészítő történetét össze akartuk hozni. Végül azt a célt fogalmaztuk meg, hogy a történet az NWN2-ben induljon, de az új és a régi játékosoknak egyaránt lehetőséget adjon a teljes új történet végigjátszására. Szóval egyszerre bezárjuk végül a Sword of Gith történetét, s mindenkinek lehetőséget adunk arra, hogy megtapasztalja a Mask of the Betrayer egyedi történetét.

IGN: Lesz új stronghold a kiegészítőben?
Feargus Urquhart: A Mask of the Betrayerben nem folytatjuk a stronghold koncepciót. Mivel Rashemen és Thay vidékén kalandoztok (messze a Crossroad Keep-től) nem igazán tartottuk értelmes dolognak betenni a játékba a strongholdot, vagy hogy létrehozzunk egy újat - merthogy nem passzolt volna az új történetbe ez az elem.

IGN: Végig kell játszani az NWN2-t annak érdekében, hogy ezzel játszhassunk? Ha nem,akkor milyen lehetőségeink lesznek a kiegészítő elején. Mennyi idő alatt lehet végigmenni a főküldetésen?
Feargus Urquhart: Nem kell játszanod az NWN2-höz azért, hogy játszhass a Mask of the Betrayer-el, s lesz néhány opció a kiegészítő megkezdésénél. Ha játszottatok az NWN2-vel, akkor áthozhatjátok a karaktereteket. Ha a karakteretek 18, vagy afeletti szinten van, a kalandok azonnal elkezdődnek. Ha hősötök nem érte el a 18 szintet, akkor lehetőséget kaptok arra, hogy a 18 szintig erősítsétek (úgy, ahogy ti akarjátok). Ha nincs eredeti NWN2 karakteretek, vagy a játékot valamelyik új osztállyal szeretnétek elkezdeni, akkor választhattok egy előre generált karaktert, vagy kezdhettek egy LVL1 szintű hőssel, akit aztán a kalandok előtt a 18 szintre emeltek.

IGN: Milyen új osztályok (alap és preszízs) indíthatóak? Mondanál valamit a képességeikről?
Feargus Urquhart: Mindkettő (alap és presztízs is) kerül a kiegészítőbe, köztük a Spirit Shaham (Szellemsámán) alaposztály. Ez a karakter hasonló a paphoz, csak épp nagyon komolyan kötődik a szellemek világához. Képesek isteni varázslatokat varázsolni, nagyon sok olyan különleges képességük van, melyek segítségével a saját és szövetségeseik szellemének erejét használhatják.

IGN: A főtörténet során milyen karakterekkel találkozhatunk? A elbeszélés fő szála merrefelé zajlik?
Feargus Urquhart: Mint már játékainkban megszokhattátok, a karakterek teljes kavalkádjával találkozhattok. A Mask of the Betrayerben ezek igen sokfélék lehetnek, az ethereal spirittől kezdve a saját álomvilágában élő night hag-en keresztül az istenek fizikai megtestesüléséig. És nemcsak a fizikai valóságban találkozhattok velük, hanem más létsíkokon is.

IGN: Milyen új elemekkel bővül az Eszköztár (már ha egyáltalán lesznek ilyenek)?
Feargus Urquhart: Már eddig is sok olyan dolgot adtunk az eszköztárhoz, ami egyaránt segítségét jelent a saját fejlesztőinknek és a közösségnek is. E változások rövid listájába olyan dolgok tartoznak, mint: megjelenés szerkesztő (Appearance editor) a humanoidoknak és a szörnyeknek, hogy könnyebb legyen őket kiszínezni és felruházni; a fénykészletek mentésének és betöltésének lehetősége; a felszín megrajzolás visszafordításának (undo) lehetősége; a tervek (blueprint) készítésének megkönnyítése; több használható famodell hozzáadása a játékhoz; a textúra kialakításához szükséges eszközök áttervezése; valamint számos változtatás a párbeszéd és script szerkesztőkön.

IGN: Az NWN2 inventory rendszere legjobb esetben is csak kényelmetlennek minősíthető, nem dolgozzátok ezt esetleg teljesen át a kiegészítőben? Ezek az esetleges javítások visszahatnak majd az alapjátékra is?
Feargus Urquhart: Őszintén szólva abban sem vagyok biztos, hogy átdolgozhatnánk az inventory rendszert a kiegészítő leszállítása előtt. Ez szerepel a tennivalók listáján, s meglehetősen kiemelt pozícióban. Egy kicsit foglalkoztunk ezzel a kérdéssel a Mask of the Betrayer hivatalos kampányában, újra megnéztük a zsákmány és a craftolás kezelését; kevésbé lesz telezsúfolva az inventory és sokkal több érdekes tárgyatok lesz.
Egyéb olyan dolgokon is dolgozunk, melyek épp ilyen fontosak a közösség számára, mint pl. a fejlesztett DM Kliens, valamint az újonnan tervezetett Party Control Bar. Ezenkívül dolgozunk a játék átfogó irányításának új módján, valamint optimalizáljuk a renderelő enginet.

IGN: Milyen új szörnytípusok lesznek elérhetőek? Milyen támadással rendelkeznek majd?
Feargus Urquhart: Végül annál is több új szörnyet tettünk a kiegészítőbe, mint eredetileg terveztük - több mint kéttucatnyit. Van több új gólemünk, kék és bronz sárkányunk, boszorkányok (hags), ezek ivadékai (hagspawn) és a két fejű vadtroll (Fell Troll).

IGN: Milyen új tárgyakat, fegyvereket és páncélokat találhatunk? Leírnád ezek bármelyikének jellemzőit, vagy különleges képességeit?
Feargus Urquhart: Bár a játékot fegyvertelenül kezditek, számíthattok rá, hogy ismét találkoztok a Sword of Gith-tel. Ez nem a történet kulcsfontosságú eleme, de azért fontos. Persze, mivel a szilánkot már kitépték a mellkasodból, nem kötődsz úgy a kardhoz, mint valaha. Több, D&D artifact jellegű tárgyat betettünk a játékba.

IGN: Milyen új varázslatok és képességek lesznek?
Feargus Urquhart: Több mint 100 új képesség és varázslat került a játékba - s ebbe most nem számítom bele az összes új osztály és faj képességet. Az új featek szinte mindegyike epikus feat, ámbár helyrehoztunk egy csomó más problémát is, például a Fegyverfókusz: távolsági érintő támadás (Weapon Focus: Ranged Touch Attack) képességet megkapják a warlockok és a varázshasználók.

IGN: Milyen új fajok lesznek a játékban?
Feargus Urquhart: Hat új faj kerül a játékba: vad elfek, fél-drow és a elemekhez kötődő négyféle genasi faj. E hat azok közül való, melyet leggyakrabban kért a közösség. A genasi művészeti szempontból különösen jól sikerült, nagyon egyedi és különleges a megjelenésük, és a hajviseletük.

IGN: Végrehajtotok bármilyen módosítást a D&D szabályrendszer vonatkozásában?
Feargus Urquhart: Igen, bár erről még nem beszélhetek részletesen. A Mask of the Betrayer központi mechanizmusa a játékos és a szellemvilág interakciójára épül, s ennek érdekében egy teljesen új rendszert alakítottunk ki.

IGN: Az NWN2-ben végrehajthattunk egy küldetést egy óriás pók számára, majd meghívhattuk az erődünkbe - lesznek ilyesféle váratlan fordulatokkal tarkított küldetések a Mask of the Betrayerben?
Feargus Urquhart: Akaratod alá vonhatsz több ezernyi megkínzott lelket, hogy szolgáljanak. A Hegy Királya lehetsz a fagyóriások között. Becsalhatsz egy varázslót egy fészekaljnyi ördögfajzat közé.

IGN: Végrehajtotok valamilyen számottevő fejlesztést a kiegészítő grafikai teljesítményén, vagy ez inkább egy olyan folyamatos dolog, amit nem kötnél a Mask of the Betrayerhez?
Feargus Urquhart: Valamiképp mindkettőről szó van. Nagyon is tudatásban vagyunk azoknak a kritikáknak, melyeket nagyon sok ember megfogalmazott az NWN2 megjelenését követően a játék grafikai minőségével és sebességével kapcsolatban. Így aztán időt fordítottunk arra is, hogy a játék necsak jól nézzen ki, hanem gyorsabban is fusson. Néhányaz ezekből a dolgokból már be tudtunk tenni a frissítésekbe is, míg más változások sokkal inkább azokhoz a művészeti elemekhez köthetőek, melyeket a Mask of the Betrayer kapcsán készítettünk. Bár még mindig dolgozunk a fejlesztéseken, de így a két dolog között (amivel már elkészültünk és amin dolgozunk) eléggé meg vagyok elégedve...

IGN: Milyen terveitek vannak a kiegészítőkkel kapcsolatban a Mask of the Betrayer után? Lesz még valami, vagy már az NWN3-on dolgoztok?
Feargus Urquhart: Még semmi sem biztos. Azt elmondhatom, hogy szeretünk D&D játékokon dolgozni és ha benne van a pakliban, hogy készítsünk több ilyet is, biztos tudni fogtok róla.

IGN: Mikor fog megjelenni a kiegészítő és mennyibe kerül majd?
Feargus Urquhart: Ősszel jelenik majd meg, és hasonlóképpen árazzák be, mint a többi kiegészítőt is.

Kérdező: Charles Onyett
Forrás: IGN - Pre-E3 2007: Mask of the Betrayer Q & A




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2007.07.25. - Mask of the Betrayer GameShark interjuhé (070724)
2007.07.30. - Mask of the Betrayer interjuhé a GameSpot-tól (070725)
2007.08.14. - Mask of the Betrayer interjuhé az IGN RPGVaultról #1 (070810)
2007.08.16. - Mask of the Betrayer interjuhé az IGN RPGVaultról #2 (070814)
2007.08.19. - Mask of the Betrayer interjuhé az ingame.de oldalról (070816)

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2007.06.13. - Mask of the Betrayer CVG interjuhé (070611)
2007.06.11. - Mask of the Betrayer FiringSquad interjuhé (070608)
2007.05.30. - Mask of the Betrayer Eurogamer interjuhé szemezgetés (070528)
2007.05.02. - Mask of the Betrayer interjuhé a GameSpot-tól
2007.04.14. - Mask of the Betrayer interjuhé a Gamebanshee-től


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása