Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2006.12.18. - Kwish

The Broken Hourglass - A traitekről


AA The Broken Hourglass ehavi, harmadik hétfős akciójában a traitekről adnak egy kis információt. Ezek azok a különleges képességek, melyeket a karakter létrehozásakor, illetve a játék során lehet megvásárolni...


Mivel a The Broken Hourglass a pont-vásárlásos rendszert használja a karakter fejlődésnél, teljesen magától értetődően merül fel a kérdés: "Pontosan mit is vásárolhatunk ezekért a pontokért?"

Két fontosabb kategória van, melyekből a játékos vásárolhat a rendszerünkben. Az alaptulajdonságok és a készségek tartoznak az első kategóriába - ezek azok a képességek, melyek értékét egy 0 - 100 terjedő skálán adunk meg (kivéve az egészség / health értéket, melynek nincs felső határa). Ezekben a képességekben újra és újra vásárolhatunk további pontokat.

A pont-vásárlásos rendszer másik kategóriája a traitek csoportja. A skillektől és az alaptulajdonságoktól eltérően ezek egyszer és megismételhetetlen dolgok, amolyan vagy-megvan-vagy-nincs vásárlások. A traitek olyan speciális előnyöket adnak, melyeket nem lehetne könnyen kifejezni a standard skillek és attribútumok segítségével, vagy pedig egyedi szinergia bonuszokat adnak a karaktereknek egy bizonyos, előre meghatározott skill-készlet esetén.

Néhány olyan játékban, melyben szintén szerepet kapnak ezek a különleges jellemzők, csak bizonyos időpontokban lehet megvenni ezeket a képességeket. A The Broken Hourglassban egy trait bármikor megvásárolható a pont-vásárlásos rendszer aktiválásakor (feltételezve, hogy a karakternek elég pontja van a trait megvásárlásához). És bár néhány rendszer szerint egyik trait megvásárlása épp olyan, mint egy másik trait megvásárlása, a The Broken Hourglassban a kedvezőbb hatású képességek megszerzése több pontba kerül, mint azoké, melyek csak mérsékelt előnyöket adnak.

A traiteknek van egy olyan különleges csoportja, melyeket csak a karakterek létrehozásakor lehet megvásárolni. Tipikus esetben ezek olyan különleges körülményeket fejeznek ki, melyek a karakter születésével, vagy nevelkedésével kapcsolatosak. Például a Cold-Iron Birth képesség veleszületett ellenállást ad a karakternek a mágiával szemben, de azt is megnehezíti számára, hogy kezelje a mágiát (viszont ezt csak a karakter létrehozásakor lehet kiválasztani, megvenni). A legtöbb trait viszont nemcsak a karakter generálásakor hozzáférhető.

Példaként néhány trait...

HARCI TRAITEK
Backstab / Hátbaszúrás: Bonuszt kapsz a támadás dobáshoz, ha olyan ellenséget támadsz, aki nem lát.
Bloodlust / Vérszomj: Az ellenfél megölésekor a karakter minden esetben visszagyógyulja a megölt ellenség kezdő életerejének, egészségének egy részét.
Duelist / Párbajhős: Mikor a karakter egy-az-egy-ellen küzdelmet vív valaki ellen, akkor bonuszt kap a Kard Pontosság és Hárítás skilljére.
Head Butt /Fejlökés: Bonuszt kapsz a közelharci sebzésre, ha a célpont megütésekor sisakot viselsz.
Shiled Bash / Pajzscsapás: Bonuszt kapsz a közelharci sebzésre, ha a célpont megütésekor pajzsot használsz.

VÉDELMI TRAITEK
Consecrated / Megszentelt: Ha sebzés ér egy élőhalott lény részéről, akkor védve vagy a csapás teljes erejétől, s csak egy kisebb sebzést szenvedsz el.
Hide in Plain Sight / Nyíltszíni rejtőzés: Még akkor is megpróbálhatsz elrejtőzni ellenfeleid elől, ha épp látnak téged. Normál esetben nem lehet elrejtőzni az ellenfelek elől, ha az ellenfél csapatából legalább egy lény lát téged. (Ez egy drága trait.)

VARÁZSHASZNÁLÓ TRAITEK
War Mage / Csatamágus: Ez a trait sebzés bonuszt ad az összes direkt-sebző, egy célpontra ható varázslatodnak.
Ethereal Magic / Éteri mágia: Az ezzel a traittel felszerelt varázslók még akkor is megcélozhatják az ellenfelet (vagy egyéb módon hathatnak rá), ha egy tömör fal áll közöttük. Persze ez a képesség nem ad amolyan röntgen szemet a varázslónak. A képesség akkor érvényesíthető, ha a varázshasználó csapatának egy tagja látja az ellenfelet. Ekkor az éteri mágiát használó varázsló megosztja látását ezzel a csapattaggal, hogy becélozhassa a célpontot. (Ez egy drága trait.)
Guarded Invocation / Védett invokáció: Normál esetben a varázslatok használata egy szabad támadásra ad lehetőséget a közelharci távolságon belül tartózkodó ellenfelek számára a varázshasználó ellen. E képességgel felszerelkezett varázshasználó képes úgy varázsolni, hogy ilyen támadást generálna. (Ez egy nagyon drága trait.)

FELSZERELÉS TRAITEK
Armor Optimization / Páncél optimalizálás: Az ilyen képességgel felszerelt karakter esetében a páncél súlya a felére csökken, minden más változatlan marad. A nehezebb páncélok több védelmet adnak a sebzések ellen, mint a könnyű páncélok, csak épp az a baj, hogy a nehézségük révén negatív terheltségi módosítóval sújtják a támadás és védekezés dobást. A páncél optimalizálás segít csökkenteni ezt a negatív módosítót.
Monkey Grip / Majom-fogás: A fegyver súlya felére csökken e képesség használata esetén. Lényegében ez a támadó megfelelője a páncél optimalizálásnak.
Magic Wielder / Mágia viselő: A szokásos mana értéknél kevesebbe kerül, ha mágikus felszerelési tárgyakat viselsz.

EGYÉB TRAITEK
Military Mind / Katonai észjárás: E trait tulajdonos a Taktikai skillből eredő szokásos harci bonusz dupláját kapja meg. Ezenkívül a csapatban mindenki 150%-át kapja a szokásos bonusznak.
Knowledge Seeker / A Tudás kutatója: E képesség tulajdonosa a szokásos tapasztalati pont dupláját kapja a terület felfedezése esetén, valamint a párbeszédek során.

NEGATÍV TRAITEK
Néhány traitet negatívnak is minősíthetünk - ezek inkább összességében valamilyen káros hatással járnak a karakter számára, mintsem előnyökkel. Viszont a költségük is negatív, ami azt jelenti, hogy egy ilyen trait kiválasztásával igazából olyan pontokat kap a karakter, melyeket elkölthet más traitekre, vagy skillekre. Ezeket igen óvatosan kell kezelni. Néhány példa:

Necrophobia / Nekrofóbia: Negatív módosítót szenvedsz el a támadás dobásaidnál, ha élőhalott ellenfelekkel harcolsz.
Thin-blooded / Hígvérű: A gyógyítás neked csak feleannyira használ, mint másoknak.

Forrás: Rules and Mechanics: Traits




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.12.25. - The Broken Hourglass - Clan DLan interjuhé
2007.01.02. - The Broken Hourglass - BUÉK Tolmirában
2007.01.09. - The Broken Hourglass - Három képecske
2007.01.16. - The Broken Hourglass - A csoport skillekről...
2007.01.23. - The Broken Hourglass - Mal Nassrin gazdasága

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.12.06. - The Broken Hourglass - A Tolmirai Birodalom elfjei
2006.11.28. - The Broken Hourglass - A varázslat rendszerről
2006.11.07. - The Broken Hourglass - IGN RPGVault interjuhé #2
2006.11.02. - The Broken Hourglass - IGN RPGVault interjuhé
2006.10.17. - The Broken Hourglass - Információ a harc szabályairól


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása