Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2006.01.10. - Kwish

Hellgate: London - inHellgate.de interjuhé 4. (060104)


Itten van a inHellgate.de interjuhé negyedik darabja. A multi lehetőségeket feszegetik, illetve szóbakerülnek a konzolok is. Juj. Locsi-fecsi.


inHellgate.de: Lesz lehetőségünk a Hellgate: Londont LAN-on keresztül játszani, vagy lesz valami egyéb lehetőség, hogy a játékosok játszanak egymással a multiplayer módtól függetlenül?
Bill Roper: Azt szeretnénk megtudni pontosan, hogy az emberek miképp játszanak a multiplayer környezetben. Az egyik dolog, ami miatt aggódunk, hogy az emberek csalnak, és hogy feltörik a játékot, ezért is összpontosítunk olyan nagyon az online komponensre. Magával ragadó játékélményt szeretnénk nyújtani az online játék során is, ezért aztán SOKKAL komolyabb támogatást adunk, mint amit valaha is megtettünk a Diablo II esetében.

inHellgate.de: Lesz támogatás a nem-Windows felhasználóknak? Lesz Apple, vagy akár Linux verzió?
Bill Roper: Beszélgettünk az Apples fickókkal, és majd meglátjuk, hogy ki tudunk-e dolgozni valamit. A legnagyobb probléma a munkaerő, mert kis cég vagyunk. A Blizzardos időkkel ellentétben, most nincs egy elkötelezett Macintosh csapat, aki elkészíteni a játék ilyen verzióját. Tudjuk, hogy a Mac játékosok különösen szenvedélyesek, s reméljük, hogy találunk valami módot arra, hogy ők is részesüljenek a Hellgate: London nyújtotta élményben.

inHellgate.de: A Hellgate: London kihasználja az OpenGL előnyeit, vagy megint csak a Direct3Dt használjátok?
Bill Roper: Már alig várjuk, hogy kihasználjuk a DX10 nyújtotta előnyöket. Azt is reméljük, hogy közvetlenül tudunk majd olyan cégekkel együtt dolgozni, mint a Microsoft, az NVidia és az ATI, meg szeretnénk magunkat beásni az új Vista OS rendszerbe be is, hogy a játék olyan jól nézzen ki, amennyire csak lehetséges. Az egyetlen dolog, ami miatt biztosítanánk az OpenGL támogatást is, ha elkészítenénk a játék Macintosh verzióját.

inHellgate.de: Mit gondolsz arról, hogy kereskedelmi termékeket helyeznek el a számítógépes játékokban, illetve más módon reklámozásra használják őket?
Bill Roper: Ez egy határozottan egyre inkább elterjedő modell, és nincs semmi technológiai akadálya annak, hogy valami ilyesmi legyen a mi játékunkban is. Amit viszont komolyan figyelembe kell venni, hogy ennek lenne-e értelme a játék világában. Mi elsősorban a játékosaink szórakoztatását tartjuk szem előtt, és csak úgy, teljesen értelmetlenül nem teszünk valami reklámot, vagy óriás posztert a játékba. Az iparágban jellemző üzleti modellként teljesen életképes a dolog, mely szép kis jövedelmet is termel - de ismétlem, ez a játéktól függ.

inHellgate.de: Milyen programozási nyelvet használtok a Hellgate: London esetében? Véleményed szerint mennyi időbe telik, mire a Java átveszi a fő programozási nyelv szerepét a C-től?
Bill Roper: Mi határozottan C++ fejlesztő csapat vagyunk. Nem használunk Javat, s egy kicsit félek is ettől, mivel ez lesz a játékok fő nyelve, s ezt most már egyre inkább a platformoktól függ. Pillanatnyilag a Java nagyszerű a web-alapú alkalmazásokhoz, de minket elég keményen kellene nyomni, hogy a PCn és a konzolokon fő nyelvként használjuk.

inHellgate.de: Egy korábbi interjuhéban egyértelművé tetted, hogy előnyben részesíted a PCs fejlesztést a konzolossal szemben. Játékosként mit gondolsz az új generációs konzolokról (Xbox 360; PS3, Nintendo Revolution)? Elképzelhetőnek tartod, hogy a Hellgate: London konzolon is megjelenjen?
Bill Roper: Még nem alakítottam ki a teljes véleményemet az Xbox 360-al kapcsolatban, mert annyira új a dolog. Nem vagyok teljesen biztos abban, hogy a fejlesztők mindent ki tudtak hozni az Xbox-ból és a PS2-ből, szóval nekem inkább úgy tűnik, hogy amit most látunk, az egy új hardver eladása, nem pedig arról van szó, hogy egy igazán fontos és szükséges fejlesztést szerzünk be a játékainkhoz. Mindezekkel együtt persze az új gépek nagyon ígéretesek, különösen a tekintetben, hogy a konzol játékosok előtt is megnyitják az online világot. Nagy várakozásokkal tekintek az új konzolokra érkező második játékhullám elé, mert hagyományosan egy fejlesztési ciklusba telik, mire kitanulják a csínját-bínját az új dolgoknak. Lesz néhány nagyszerű játék ezekre az új platformokra, s biztosak lehettek benne, hogy mi is játszani fogunk velük.

Forrás: inHellgate.de - Exclusive interview with Bill Roper at inHellgate.de Part 4




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.01.17. - Hellgate: London - Etoychest interjuhé (060112)
2006.02.28. - Hellgate: London - Hellgate-Spain interjuhé
2006.03.17. - Hellgate: London - Rajongói Q&A
2006.04.08. - Hellgate: London - Infócskák...
2006.04.11. - Hellgate: London - Hivatalos infó a kabalistáról

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.01.07. - Hellgate: London - inHellgate.de interjuhé 3. (060103)
2006.01.05. - Hellgate: London - inHellgate.de interjuhé 2. (060102)
2006.01.04. - Hellgate: London - inHellgate.de interjuhé 1. (060101)
2006.01.04. - Hellgate: London - Képek a Gamespy-on
2006.01.03. - Hellgate: London - Gamespot update


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása