Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2006.01.07. - Kwish

Hellgate: London - inHellgate.de interjuhé 3. (060103)


Megszületett az inHellgate.de interjuhé újabb darabjának fordítása, bár nem tudom, érdekel-e valakit, mivel a játékot igencsak érintőlegesen kezeli... inkább a fejlesztő cég életével foglalkozik.


inHellgate.de: Korábban már említetted, hogy olyan 30 ember dolgozik a Flagship Studios-nál. Elmondanád röviden az amatőröknek, hogy milyen különféle feladatok vannak, milyen részleg milyen megbízásokkal foglalkozik, és rendszerint milyen egy munkanap a társaságotoknál.
Bill Roper: Wow, hát ez nagyon nagy kérdés! Vannak grafikusaink, programozóink, fejlesztőink, producerek, hang-tervezők, minőség biztos-irtás, PR, marketing, munkaügyisek, irodisták és persze az üzletfejlesztés. Az emberek hajlamosak különféle kalapot viselni, s mindenféle dologban összevetni a véleményüket és tapasztalataikat. Vannak külső szerződéses partnereink a grafikai munkák, a filmszerű átvezetések és a zene terén, s a csapatunkból néhányan ezekkel a kapcsolatokkal foglalkoznak. Egyaránt nyitott az irodáink fizikai felépítése, a társaságunk szerkezete és az is, ahogy a játékainkat készítjük, így nagyon sok rögtönzött megbeszélésünk van és az ötletek szabadon röpködnek a csapattagok között. A szokásos munkanapot feltehetőleg a jól szervezett káosz kifejezéssel lehetne legjobban leírni.

inHellgate.de: Már nagyon sokszor említetted, hogy az FSS-nél mindenki nagyon szeret a játékokkal játszani. Mennyi időt töltesz el a játékokkal, és éppen most mi a kedvenced? Mi a helyzet a többiekkel? Még az ebédszünetben is játszotok egymással?
Bill Roper: Én határozottan túl sok időt töltök játékkal, de túlságosan szeretem őket ahhoz, hogy ne foglalkozzam velük. Mostanában fejezem be PS2n a Major League Baseball karrierem, az utolsó küldetés felé tartok PSPn az Untold Legends-ben, PCn váltogatom a The Movies és a City of Villains között, a mobilomon meg a Texas Hold ‘Em-mel szórakozom, meg mindenféle táblás játékkal is játszunk, ami csak van az irodában. Az hiszem, én elég átlagos vagyok ebben a tekintetben a cégnél, sőt, néhány fickó sokkal többet foglalkozik ezekkel a dolgokkal, mint én! Nagyon sokféle játék, és játékos van az FSSnél, s legalább három MMORPGvel is szórakozunk. Néhányan a City of Heroes / Villains-ban alapítottunk szupercsapatot, mások a WoW klánjaiban tevékenykednek. De biztos vagyok abban, hogy egy vagy két Everquest játékos is meghúzza magát a cégnél, s olyan sok PS2, Xbox játék van, hogy nem is említem őket.
Versenyző és együttműködő brancs vagyunk, s nemcsak együtt készítjük a játékokat, hanem játszunk is velük. Egy régi kedvencünk a Carcassonne. Ha többen utazunk együtt, akkor ezt még az utakra is magunkkal visszük.

inHellgate.de: Korábban említetted a fan-site adminokkal folytatott együttműködést. Ez pontosan mit jelent? A fejlesztési szakasz mely részébe vonjátok be őket?
Bill Roper: Csodálatos a fansite közösségünk, némelyikük már régebben van velünk, mint ahogy bejelentettük a játékot! Megpróbálunk jó kapcsolatot fenntartani ezen site-ok adminjaival, s hogy erősítsük a kapcsolatot, s hogy egyre nagyobb hangsúlyt helyezzünk a dologra, most keresünk egy elkötelezett Közösség Menedzsert. De hogy rámutassak, milyen fontosak is számunkra a fansite-ok, annyit még elmondok, hogy az átmeneti időszakban közvetlenül én foglalkozom velük. Összeraktunk egy exkluzív karácsonyi csomagot screenshotokból és koncepció rajzokból, amit csak a rajongói oldalak kaptak meg. Szeretünk benneteket srácok!
Fejlesztői oldalról elkötelezettek vagyunk az irányba, hogy már a korai béta tesztelésbe bevonjuk a fansite-okat, s a részvételük fontos részét képezi a játékegyensúly kialakításának és a visszacsatolási folyamatnak. Véleményünk szerint ez mindig rendkívül hasznos a játék számára is, s igazán kedvünkre való, hogy a legelkötelezettebb rajongókat bevonhatjuk ebbe a dologba.

inHellgate.de: A pletykák szerint az újonnan megalapított "Online Network Division" feladata, hogy létrehozza a Hellgate: London multiplayer környezetét. Mi lesz ennek egyáltalán a feladata? Hogyan dolgoznak majd együtt veled, ott az anyavállalatnál, és miért szervezitek ki ezt a munkát, ahelyett, hogy az egész csapatot egy tető alá hoznátok?
Bill Roper: Mindig kíváncsi vagyok arra, hogy ki az, aki ezeket a pletykákat terjeszti az interneten. Igazán kéne nekem ez a munka! Ebben az esetben az "Online Network Division" valóban arra koncentrál, hogy megteremtse a Hellgate: London játékosok világát. Közvetlenül velünk dolgoznak, és csak azért használjuk velük kapcsolatban a "division" meghatározást, hogy egyértelművé tegyük, ők nem játékprogramozók, hanem olyan személyek, akiket azzal bíztunk meg, hogy a lehető legjobb online játékélményt hozzák létre.
De hogy pontosítsam a dolgokat, nem szervezzük ki a projekt ezen részét. Ha így lenne, nem olvasgatnánk az életrajzokat és nem tartanánk a felvételi elbeszélgetéseket. Ezek azok az emberek, akik majd együttdolgoznak a Hellgate: London csapattal, s naponta kapcsolatba kerülnek a programozó gárdánkkal.

inHellgate.de: Halloweenkor ti már játszhattatok a Hellgate: London teljes első fejezetével. Van már arra vonatkozóan valami becslésetek, hogy mégis, mikorra készültök el? Lesz béta-tesztelés, és ha igen, milyen módon terjesztitek majd a béta kulcsokat?
Bill Roper: Hát nem fejeztük be az első fejezetet, de elég közel jártunk hozzá. Ez egy igazán jelentős mérföldkő volt számunkra, és nagy ösztönző-erőt jelentett, mikor elértük. Van valamilyen határidőnk, ütemezésünk, mely felé haladunk, de még mindig túl messze van ahhoz, hogy véglegesítsük. Bízzatok bennünk - ha mi tudjuk, ti is tudni fogjátok!
Az biztos, hogy több fázisú béta tesztelés lesz, s ha eljutunk a zárt, széleskörű, majd nyílt fázishoz, tudatjuk az emberekkel, hogy miként iratkozhatnak fel a honlapunkon.

inHellgate.de: Európa, és különösen Németország egyre fontosabb piaca lesz az amerikai játékoknak. Németország már most is a második legnagyobb piac a világon. Emiatt esetleg jobban figyelembe veszitek a német szempontokat, mint korábban? Milyen erősen kötődtök a gazdasági vonatkozásokhoz, s mennyire korlátozza be ez a dolog a lehetőségeiteket játékfejlesztőként (hogy mindig a tömegek igényeit kell kielégíteni)?
Bill Roper: Mindig is kiváló volt a kapcsolatunk az európai piaccal és játékokkal, és Németország már hosszú ideje a figyelmünk középpontjában áll. Szorgosan együttműködünk a fórumokkal, a lokalizációt elvégző csapatokkal és a marketing csoportokkal, hogy biztosak legyünk abban, a játékunkat a lehető legjobban prezentálják a közösségnek. Úgy véljük, hogy ez segíti a fejlesztési folyamatot, mivel arra kényszerít minket, hogy globálisan gondolkozzunk, ahelyett, hogy csak egy amerikai játékot készítenénk, amit aztán a többi országba is leszállítunk.

inHellgate.de: Lesznek földrajzi terület specifikus birodalmak, például német, francia, korai nyelvű világok, ésatöbbi? Vagy inkább a nemzetközi világokat szeretitek, melyet a kapacitás korlátoz, nem pedig a földrajzi elhelyezkedés?
Bill Roper: Még nem köteleztük el magunkat azzal kapcsolatban, hogy hogyan és hol helyezzük el a Hellgate: London adat központjait, de felismertük a globálisan elhelyezett lokalizált szerverek értékét. Jobb hozzáférést, szolgáltatást és irányítási lehetőségeket biztosít. Úgy véljük, hogy a játékosok szívesebben vannak együtt olyanokkal, akikkel könnyebben kommunikálhatnak, és sokkal könnyebb földrajzilag megszervezni a szervereket.

Forrás: inHellgate.de - Exclusive interview with Bill Roper at inHellgate.de Part 3

(Vissza)



Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.01.10. - Hellgate: London - inHellgate.de interjuhé 4. (060104)
2006.01.17. - Hellgate: London - Etoychest interjuhé (060112)
2006.02.28. - Hellgate: London - Hellgate-Spain interjuhé
2006.03.17. - Hellgate: London - Rajongói Q&A
2006.04.08. - Hellgate: London - Infócskák...

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.01.05. - Hellgate: London - inHellgate.de interjuhé 2. (060102)
2006.01.04. - Hellgate: London - inHellgate.de interjuhé 1. (060101)
2006.01.04. - Hellgate: London - Képek a Gamespy-on
2006.01.03. - Hellgate: London - Gamespot update
2005.11.21. - Hellgate: London - Kimerítő interjuhé egy német fansite-ról


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása