Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2006.01.03. - Kwish

Hellgate: London - Gamespot update


A Gamespot frissítette kis előzetesét a játékkal kapcsolatban. Mivel valóban frissítésről van szó, és gátlástalanul lecserélték a korábbi cikket (amiből csak szemezgettem) ez is csak szemezgetés leend, a lényegi (?) infók ismertetésével. Kiderül néhány új infó a templar osztályról.


Az egyetlen karakterosztály, melyet eddig ismertettek, a Templar. Ez hasonló paladinokhoz, olyasmi, mint egy szent harcos, amely a Templomos Lovagok titkos és ősi társaságához köthető. A templarok használhatják a játékban előforduló legtöbb tűzfegyvert és a közelharci fegyvereket is. E karakterek két meghatározott területre specializálódhatnak, az egyik, hogy mindkét kezükben lehet fegyver ("dual-wielding"), a másik pedig, hogy mágikus aurákat idézhetnek, melyek erősítik a templarokat, vagy hátrányos helyzetbe hozzák az ellenségeiket.

A Gamespot kicsit szórakozhatott a játék egy korai verziójával, lenyomták az első néhány szintet, ami londoni metró egy olyan részében játszódott, melyet ideiglenes templar táborrá alakítottak át. A játékban az NPCk küldetéseket adhatnak, vagy kereskedni lehet velük. Civilek még a csatatéren is feltűnhetnek, ahonnan aztán - a megmentésük után - biztonságos helyre kell őket kísérni. Nagyon könnyű velük kapcsolatba lépni, csak oda kell hozzájuk sétálni, és rájuk kell klikkelni. Az első küldetést Brandon Parancsnok adta, aki arra utasította a játékosokat, hogy menjenek fel a felszínre, és semmisítsék meg azt a pokol-repedést ("hellrift"), melyből még mindig jönnek át a démonok. Az FPSekhez hasonlóan a játék a W, A, S, D billentyűket használja a mozgáshoz és az egérrel lehet támadni, valamint a különleges képességeket használni. Bár a játék most látott kezelőfelülete még egyáltalán nem tekinthető véglegesnek, a képernyő alsó részén volt a különleges képességek listája, melyeket vagy az ikonokra történő klikkeléssel lehetett aktiválni, vagy úgy, hogy olyan aktív képességnek jelölte meg őket az ember, melyeket az egérrel használhat.

A játék irányítása és a harc nagyon könnyen elsajátíthatónak tűnt. A bal egérgomb az elsődleges támadást kezeli, míg a jobb egérgomb a karakter másod-kezét irányítja. Ha valaki kétkezes fegyvert használ, egyszerűen csak meg kell céloznia az ellenfelet (vagy rá kell mutatni a kurzorral, vagy a TAB billentyűvel kell kiválasztani), majd bal egérrel kell lőni. Ha valaki inkább a közelharcot választja, akkor harmadik személyes nézőpontba kell váltani (sima kizoomolással), aztán az egérgombon kalapálva kell támadni. Kockázatosnak tűnik, ha valaki mindkét kezében közelharci fegyvert használ, de a templarok elég jó frontvonal harcosoknak tűnnek, s elég jól bizonyítottak a harcban a közelharci fegyver/távolsági fegyver kétkezes párosítással is (azzal a bizonyos közelrántom-az-ellenfelet típusú távolsági fegyverrel). Bár kezdő szinten a templarok is csak kezdetleges fegyereket használhatnak, a Hellgate: London nagyon sok véletlenszerűen generált fegyvert kínál, melyeken különféle rekeszek lesznek az esetleges módosításokra, upgrade-ekre. Ezeket a szörnyektől lehet elszedni, vagy megveszi őket az ember.

A Hellgate: London karaktereit a képességek, tulajdonságok listája írja le, mint például pontosság (accuracy), állóképesség (stamina), akaraterő (willpower), valamint a különféle különleges támadásokkal szemben ellenálló képesség (mint például fizikai, elektromos, asztrális, és mérgező ellenfelek). De mindemellett a játék legtartalmasabb része valószínűleg a készség rendszere lesz. Hatalmas mennyiségű skill lesz a játékban, melyek eltérőek lesznek minden karakterosztály esetén. A templar például ebben a verzióban a következő skill ágakkal rendelkezett: istenség (divinity - ezek olyan aura erők, melyek a templar harci képességeit turbózzák fel); roham (assault - közvetlenül sebző aura erők); védelem (defense - melyek növelik a templarok páncélzat besorolását és egészség-regenerációját). A játék során néhány szintet sikerült előrelépni (úgy tűnt egyébként, hogy elég gyors a szintlépés), és néhány készséget sikerült magasabb szintre emelni. Mint a fejlesztők mondták, egyik skillt sem lesz korlátozzák, egyik sem avul el, folyamatosan lehet fejleszteni majd a kedvenceket, s hatékonyak is lesznek az egyre erősebb ellenfelekkel szemben.

A harc során nagyon sok ellensége lenyomtak, mint például a zombie-szerű húsevőket, vagy a tüzet lehelő, négylábú stalkereket. A játék rendkívül gyorsnak tűnt, s leginkább olyan, mint egy arcade-stílusú FPS, mivel mindent - ami csak mozog - hihetetlen gyorsan szétlő az ember. Ugyanakkor elég gyorsan ráébred a játékos, hogy nem is a manuális célzás igazán fontos, hanem inkább az, hogy az ember kezelje a karaktere egészségét, mágikus erő szintjét (hasonlóan a Diablo-hoz). S nem is kell hozzá sok, hogy az ember ott tocsogjon az ellenfelek testnedveiben, összegyűjtse a zsákmányt, s máris menjen a következő kihívás felé (akár a klasszikus előd esetében). A Hellgate: London nagyon sok kellemes meglepetéssel szolgál a véletlenszerűen generált tartalmak terén, s itt nemcsak a tárgyakról van szó, hanem az ellenfelekről is (ezek igazodnak a karakter szintjéhez és a környezethez, de nem mindig ugyanolyanok, ha még egyszer meglátogatod ugyanazt a helyszínt). Vannak olyan helyek is (mint például a mágikus szentélyek), melyek átmenetileg felturbózzák a karaktert. Van egy ún. PDA nevű cucc a karakternél, mely amolyan minden-egyben kezelőfelületként működik, s egyszerre követhetőek benne az információk, valamint a pozíciónk is (minimap funkciója is van).

Állítólag már nem kell tovább várni, mint egy átlagos középiskolai diáknak a vizsgák megtételére. Hmmm.

Szerző: Andrew Park
Forrás: Gamespot - Hellgate: London Updated Hands-On - More Skills, More Templar Details




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.01.04. - Hellgate: London - inHellgate.de interjuhé 1. (060101)
2006.01.04. - Hellgate: London - Képek a Gamespy-on
2006.01.05. - Hellgate: London - inHellgate.de interjuhé 2. (060102)
2006.01.07. - Hellgate: London - inHellgate.de interjuhé 3. (060103)
2006.01.10. - Hellgate: London - inHellgate.de interjuhé 4. (060104)

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2005.11.21. - Hellgate: London - Kimerítő interjuhé egy német fansite-ról
2005.11.20. - Hellgate: London - GameVision.de interjuhé
2005.11.19. - Hellgate: London - Szörnyek évadja az IGN-től
2005.11.04. - Hellgate: London - Worthplaying előzetes
2005.10.18. - Hellgate: London - Gamespy szemezgetés


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása