Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Bolygók
Társak
Krónikák

Karakterek
Kasztok
Prestige-class
Tulajdonságok
Szakértelmek
Képességek
Erőtrükkök
Formák
Táblázatok

Játékmenet
Végigjátszás
Modok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Development Diary
Infómorzsák

2004.12.09. - Kwish

GamePro értékelés / Xbox (04.12.06.)

Ez egy meglehetősen nyúlfarknyi értékelés a GamePro oldalról. Bár részleteiben nem adtak olyan magas pontokat a játéknak, végezetül mégis szép az összhatás (4,5/5)...

A közel másfél éve kiadott első KotOR játék egyáltalán nem volt olyan forradalmian új játék - bármelyik hardcore PCs zombi megmondja neked, a KotOR a hosszú párbeszédekre és a fordulatos, kanyargó alküldetésekre helyezte a hangsúlyt, ami meglehetősen általános a szerepjátékok körében. De nem, a KotOR különbözött ezektől, mert fogta ezt az időrabló játékélményt és kellemes, magával ragadó dologgá varázsolta a konzol közösségnek is és a KotOR II megtartja ezt a hagyományt (nem hozza helyre azt, ami el sem törött).
Klikk!!!

A Sith valódi bosszúja
A történet szempontjából meglehetősen bölcsen a TSL az eredeti után indul, melynek véletlenszerű csapongásai egy meglehetősen figyelemre méltó cselekményt takarnak. Te vagy a legutolsó életben maradt Jedi (az utolsó, akit még a gonosz Sith nem nyírt ki), és ahogy a játék megkezdődik, a Sith előli menekülés közben megpróbálod felkutatni, hogy mi történt az "eltűnt" Jedi képességeiddel. A főbb szereplőgárda teljesen új, bár a KotOR első részéből rendszeresen feltűnnek karakterek (*SPOILER* lesz valami, ami a veteránokat majd arra készteti, hogy így nyekegjenek: "Oh, ne’mán, az nem lehet, hogy belőle Köztársasági admirális lett!" *SPOILER*)

Klikk!!!
Az eredeti KotOR-hoz képest tucatnyi újdonság van, de ezek többsége olyan aprócska dolog, amiket csak akkor vesz észre az ember, ha nagyon jól ismeri a sorozatot. A küzdelem egy kicsit kevésbé zűrös, és például most már meggyőzheted a társaidat, hogy ők is csatlakozzanak a Sötét (vagy Világos) oldalhoz az új befolyáson alapuló párbeszéd rendszer segítségével. Ugyanakkor a nagyobb dolgok - ideértve a néhány képnél előforduló változékony vizuális megjelenést és a harci rendszert, ami jóval komplikáltabb annál, mint amilyennek lennie kellene - nem kerültek kijavításra a KotOR II-ben sem, ami meglehetősen feldühítheti azokat a PC sznobokat, akik mindig radikális fejlesztést várnak minden sorozatban.


Most 20%-kal komolyabban nézve a dolgokat...
No persze az élvonalbeli megjelenés sohasem volt ennek a játéknak az elsődleges célja. Akár egy országot átszelő autós utazás, ez is a tapasztalatszerzésről szól, és itt a The Sith Lords-ban fenntartják azt a kellemes tradíciót, melyet még a BioWare kezdett el az első KotOR-ban. Minden egyes bolygónak ahol leszállsz meg van a maga érdekes története, mely vagy egyetlen nagy ”darabban” kerül eléd, vagy kisebb alküldetések címén tálalják. Ezek közül majdnem mindegyikkel szórakoztató foglalkozni (még azokkal is, amik nem annyira Jedi küldetések, mint például amikor vissza kell vinni a rabszolga táncost a barátjának), és az élvezetes szinkron azt eredményezi, hogy az ember nem akar kihagyni egyetlen párbeszédet sem.


Nem közeli, hanem távoli háborúk...
Ez a történet hangsúlyozza ki azt, hogy a KotOR (és igen, a folytatása is) miért is tűnik olyan eredetinek a konzolpiacon. Túl sok japán RPG van, ami egy csomó harcot tartalmaz, aminek az érdekében feláldozzák a cselekményt és a karaktereket. KotOR II megtöri ezt a trendet, mert minden küzdelmet a magával ragadó történet természetes folyamányaként tár elénk - és épp úgy, mint az első játékban, a történet az, amit kétszer is le akarsz majd játszani, csak hogy megnézd, mennyire alattomosan szórakoztató lehet egy Sötét Jedi. Még ha ki is hagytad az első játékot, adjatok ennek egy esélyt - ez egy teljesen frissítő játékélmény.
Klikk!!!


Értékelés
Grafika 3,5
Hang 4,0
Irányítás 3,5
Szórakozás 4,5/5


Szerző: Clokwork Crow
Forrás: Gamepro (Jah, érdemes ide elnézni, mert van néhány érdekes kép...)


(Vissza)