TulajdonságokA tulajdonságok adják meg karaktered fizikai és mentális erőforrásait. A tulajdonságok magasabb vagy alacsonyabb értékéhez kapcsolódó bonuszok, illetve büntetések befolyásolják a karaktered harci képességeit, készség használatát és az erőtrükkök hatékonyságát.
Annak érdekében, hogy a karaktergeneráláskor egyik, vagy másik tulajdonság értékét növelni tudd, további pontokat kell vásárolnod a rendelkezésedre álló pontok (30 pont) felhasználásával. Kezdetben egy-azegyhez arányban növelheted a tulajdonságok értékét (egy pont elköltésével nő eggyel a tulajdonság értéke), de ahogy a karakter valamelyik tulajdonsága egyre erősebbé válik, és egyre jobban megközelíted a felső határt (a karakter létrehozásánál egy tulajdonság értéke sem növelhető 18 pont fölé), minden további tulajdonság pont megszerzése egyre többe kerül, ami azt jelenti, hogy a 15 és 16 tulajdonság pont megvásárlása 2 pontba kerül, míg a 17 és 18 tulajdonág pont elérése 3 pontba elköltésébe kerül.
A későbbiek során már ez nem így történik. A karakter minden negyedik szint elérésekor (4, 8, 12, 16 ésígytovább) nyer egy tulajdonság pontot (ez egy az egyben felhasználható, függetlenül attól, hogy milyen tulajdonság érték megszerzésére akarja valaki elhasználni), amit szabadon felhasználhat. Ezek a pontok tehát simán hozzáadódnak a tulajdonság értékéhez (10-ről 11-re is növelhető egy tulajdonság, de 18-19-re is!).
A tulajdonság pontok változásával az alábbi bonuszok és büntetések érvényesülnek:
Tulajdonság értékek | Módosító |
8 - 9 | - 1 |
10 - 11 | 0 |
12 - 13 | + 1 |
14 - 15 | + 2 |
16 - 17 | + 3 |
18 - 19 | + 4 |
20 - 21 | + 5 |
22 - 23 | + 6 |
24 - 25 | + 7 |
26 - 27 | + 8 |
A szintlépésekkor megszerezhető extra tulajdonság pontok mellett a játék során lesznek olyan tárgyak, melyek egy, vagy két tulajdonság értékét módosítják. Vannak ezek között olyanok (pl. a stimulánsok) melyek csak átmeneti hatást okoznak, de nagyon sok tárgy hatása mindaddig érvényesül, amíg azt a karakter viseli. Ezeket a tárgyakat odaadhatjuk az NPC kísérőknek is, hátha ők nagyobb hasznát veszik.
Strength - Erő
Ha gyakran akarod használni a fénykardod a KotOR2-ben, akkor célszerű meglehetősen magas értékre megnövelni a karaktered létrehozásakor a STR értékét. A STR érték kapcsán nyert módosító hatással van a támadás dobásodra és a közelharci fegyver (melee weapon) sebzésére is, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy egy magasabb erővel rendelkező karakter könnyebben találja el ellenfelét és könnyebben okoz nagyobb sebzést. Ugyanakkor, ha a távolsági fegyvereket szeretnéd inkább használni, nincs szükséged az erőre. A KotOR-ban nincsenek olyan tárgyak, melyek használatánál előfeltétel lenne valamilyen STR érték megléte, s mivel az inventory is korlátlan méretű nem kell amiatt se magas erő érték, hogy sok tárgyat kell cipelned.
(Vissza)
Dexterity - Fürgeség
A DEX értéke a KotOR2-ben már nem befolyásolja automatikusan a támadás értékét, ha valaki fénykarddal harcol, de bárki felveheti a Finesse: Lightsaber képességet hogy elérje ugyanezt a hatást. Ennek köszönhetően aztán a DEX az egyik legfontosabb tulajdonság lehet egy Jedi karakter esetében.
A magas DEX érték módosítja a támadás dobást a távolsági fegyverek esetében, s hozzáadódik a védelmi (defense) értékhez is, mivel sokkal mozgékonyabb vagy a harc közben, s így nehezebben találhatnak el ellenfeleid. A DEX módosítót csökkentheti, sőt akár meg is szüntetheti, ha valaki nehezebb páncélt visel, mivel ekkor csökken a karakter képessége az ütések kitérésére (így érdemes megnézni a védelem értékét az új páncélok felvétele esetén). A KotOR1-ben csak a Defense értékét befolyásolta a páncélzat korlátozás, de a KotOR2-ben már minden DEX módosítóra hatással van, beleértve a távolsági támadást is (emiatt aztán még fontosabb, hogy a karakter ne viseljen olyan páncélzatot, amely túlságosan akadályozza). A DEX módosítót kell figyelembe venni a reflex mentődobások esetén is, így elősegíti azt, hogy könnyebben megmenekülj azokból a helyzetekből, melyek gyors mozgást igényelnek (pl. egy robbanás esetén).
A DEX és STR értékek kiegyensúlyozása nagyon fontos egy fénykardot használó karakternek. A legtöbb esetben a közelharc esetén a támadás-dobást a STR módosító befolyásolja, de ha a karakter fénykarddal harcol, és rendelkezik a Finesse: Lightsaber képességgel, akkor a játék a STR, illetve a DEX értékek közül a magasabbat fogja használni (pl. ha a karakter 16 DEX és 15 STR értékkel rendelkezik, akkor a fénykard esetében a támadás módosító a +3 érték lesz a 16 DEX után). Ugyanakkor a sebzés megállapításánál még mindig a STR értékből fakadó módosítót kell figyelembe venni.
A DEX értéke fontos szempont lehet még az erőtrükkök használatakor is, ugyanis ezek között nagyon sok olyan van, melyet csak páncélzat nélkül lehet használni. Bár nagyon sok Jedi köpeny van a játékban, ami ad egy kis védelmet, és lesznek olyan erőtrükkök is, melyek felnyomják a védelem értékét, a karakter defense értéke még mindig elmarad azon csapattársak védelmétől, akik valamilyen nehéz páncélzatban küzdenek (mint pl. a Mandalore).
Már bizonyára mindenki látja ennek a dolognak a végét: ha a karakternek magas a STR és alacsonyabb a DEX értéke, akkor nagyobb sebzést okoz, akkor páncélt kell viselnie a harc során... viszont ekkor le kell mondania nagyon sok erőtrükkről (amelynek használatát korlátozza a páncélzat), vagy pedig alacsony defense értékkel kell harcba indulnia. Ha viszont valakinek magas a DEX és alacsony a STR értéke, akkor talán egy kicsit tovább bírja gyógyítás, vagy gyógycsomagok nélkül, viszont sokkal kevesebb sebzést okoz, mint a nagyobb erővel rendelkező karakterek.
TIPPPPP!!! TIPPPPP!!! TIPPPPP!!! TIPPPPP!!! TIPPPPP!!!
Érdemes a DEX értékre összpontosítani. A játék elején az ember ugyan nem lesz valami nagy közelharci szakértő, de könnyedén használhat bármilyen távolsági fegyvert, még az ezeket erősítő fegyverfókuszok nélkül is és meg van az előnye a magas DEX értéknek, ha a karakter könnyű páncélzatot visel. Persze felpumpálhatod a STR értékét a karakter létrehozásakor (pl. az állóképesség értékének kárára, amelyet később a Toughness (Edzettség) képességgel vissza lehet szerezni). Ha konkrét tanácsot akartok, akkor vegyétek 16/16 , vagy 14/16 (vagy még inkább 12/16) a STR és a DEX értékét a karakterek létrehozásakor. Ezzel meglehetősen túlélő karaktert sikerül majd létrehozni, és ha Jedi lesz belőletek (ezt gondolom úgy érti, az író, hogy már van fénykardja az embernek, meg teli van erőtrükkökkel, hiszen már a játék elején is Jedik vagyunk, ugye...), nyugodtan lecserélhetitek a páncélt a Jedi köpenyre, főleg, ha az első két extra tulajdonság pontot a DEX értékének növelésére költitek el.
Azt is érdemes észben tartani, ha Jedi Guardian-ok szeretnétek lenni, akkor feltehetőleg használni szeretnétek a Lightsaber Specialization (Fénykard Specializáció) képességet. Mivel ez az összes fénykardnak +2 sebzést ad, a fénykard specialista létrehozása érdekében lényeges, hogy a STR esetében négyes módosító elérésére törekedjetek.
(Vissza)
Constitution - Állóképesség
A Köztársaság Őrzői számára a legelőnyösebb, ha jó CON értékkel rendelkeznek, mivel ez határozza meg, hogy mennyi életerő pontot (életpontot) nyersz a szintlépésnél. A magasabb életerő nyilvánvalóan jó egy olyan karakternek, aki több csatában akar résztvenni közvetlenül (bár azt sem szabad elfelejteni, hogy a magas állóképesség hatását a Toughness (Szívósság) képességgel is el lehet érni). Ahelyett hogy az ember az értékes tulajdonság pontokat elkölti a CON értékre, érdemesebb a Szívósság képességre (illetve fejlettebb változataira) áldozni. Ez különösen igaz az Őrző karakterre, aki jóval több képességet kap, mint a másik két karakterosztály. A magas állóképesség érték befolyásolja a fortitude mentődobás (kitartás) értékét is, ami lehetővé teszi, hogy a karakter jobban elviselje a mérgek, vagy már káros tényezők hatását (vagy akár teljesen mentesüljön ezek alól).
Van egy különbség a KotOR1 és a KotOR2 között, mégpedig az, ahogy az új játék az implantokat kezeli. Az előző játékban szükség volt a megfelelő képességre, hogy az ember használhassa a beültetéseket, míg a KotOR2-ben a beültetések használata, használhatósága teljes egészében a CON értékétől függ. Ha a karakter kevesebb mint 12 CON értékkel rendelkezik, akkor nem valószínű, hogy lesz olyan implant, melyet majd használhat.
(Vissza)
Intelligence - Intelligencia
Néhány ember nem rajon annyira a harcét, mint a többiek. Szerencsére a magas INT érték teljesen feleslegessé teszi a harci képességeket, mivel ennek értéke befolyásolja a készségekre osztható pontok értékét, valamint önmagában is módosító tényezőként hat bizonyos készségekre. Ezek azok szakértelmek, melyek elősegítik, hogy a karakter elkerülje a csatát: Repair (szerelés), Computer Use (Számítógép-használat) és a Demolitions (Robbanószerek).
(Vissza)
Wisdom - Bölcsesség
A bölcsesség leggyakrabban az olyan Jedi Mesterekhez kapcsolható, mint pl. Yoda (hehe, itt inkább a Dagobah Yodájáról van szó, mint arról, aki a Klónok háborújában ugrándozott). A WIS értéke akkor lesz fontos, ha inkább az erőtrükkökre szeretnél támaszkodni, mintsem a fénykardod gyorsaságára. A WIS módosító befolyásolja az erőtrükk készletedet (???) és növeli ellenállásod az erőtrükkökkel szemben. A magas WIS értéknek köszönhetően a karakter erőtrükkjeinek nehezebben bírnak ellenállni az ellenfelek. A WIS módosító az erőpontokat pozitív értékben befolyásolja, ezenkívül hatással van az akarat mentődobásra is, ami megnöveli annak az esélyét, hogy ellenállsz az ellenség erőtrükkjeinek.
(Vissza)
Charisma - Karizma
A Jedik olyan belső erőt sugároznak, mely hatással van a környezetükre. Ennélfogva a magas karizma értéke meglehetősen fontos lesz a karaktered számára, miután igazi Jedi vált belőle. Innentől kezdve lesz igazán fontos a bizonyos Jedi képességeket, erőtrükköket módosító tulajdonság. Még azelőtt is sikeresebb lehetsz a meggyőzés készségében, mielőtt igazán éreznéd magadban az Erőt.
A CHA és a WIS tulajdonságokat nem lehet egyszerre kezelni, különösen akkor nem, ha a karakter kiemelten az erőtrükkökre akar koncentrálni. Ha valaki pl. Jedi Tanácsos szeretne lenni, akkor érdemes a WIS értékét a CHA tulajdonság kárára növelni. Bár mindkettő befolyásolja az erőtrükk támadás nehézségi fokát, a magas WIS érték növeli a karakter rendelkezésére álló erőpontok mennyiségét is (és hatással van az akarat mentőre is).
(Vissza)
Szerző: Matthew Rorie
Forrás: Gamespot Guide (Nem tudom, műxik-e a link mert regisztrálós cucc)
Fordította / írta: Kwish 2004.12.27. |