Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Bolygók
Társak
Krónikák

Karakterek
Kasztok
Prestige-class
Tulajdonságok
Szakértelmek
Képességek
Erőtrükkök
Formák
Táblázatok

Játékmenet
Végigjátszás
Modok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Development Diary
Infómorzsák

Karakterosztályok

Ha már játszottál a KotOR1-el, minden bizonnyal örömmel tapasztalod, hogy a játékot Jediként kezdheted el, nem kell az általános karakterosztályokban szintet lépned ahhoz, hogy hozzáférj az erőtrükkökhöz. (A csapattagok közül vannak még mindig ezekbe a hagyományos osztályokba tartozó szereplők is, mindaddig, amíg nem lesz belőlük Jedi.) A játék elején tehát három osztályból választhatsz.

Jedi Guardian Jedi Sentinel Jedi Consular


Jedi Guardian - Jedi Őrző
A Jedi Őrzők azok a Jedik, akik nem félnek attól, hogy előkapják a fénykardjukat, ha a helyzet úgy kívánja meg. De persze még így sem harcosként kell rájuk gondolni, hiszen "a háború még senkit sem tett naggyá". Éppen ezért a Jedi Őrző az élet védelmének, a vérontás minimalizálásának és a Jedi Kód feletti békés meditálásnak szenteli életét.
No persze ez csak vicc. Az Őrzőket a gyilkolásra szánták, ez az, amire jók, és ezt tudod majd vele viszonylag könnyen végrehajtani, ha ezt a karakterosztályt választod ki.
Az Őrzők nem olyan jók az Erő használatában, mint a többi Jedi osztály, de annál erősebbek, ha a fénykardot kell használni, és fizikailag is jóval ellenállóbbak, rugalmasabbak. Az Őrző gyakorlatilag a Harcos kaszt durva analógiája.
A Jedi Őrzők osztály-specifikus képessége a Force Jump (Erőugrás). Ez egy harc-orientált képesség, mely lehetővé teszi a Jedinek, hogy hatalmas területeket átugorva hihetetlen erejű csapásokat osszon ki, ha a harc elkezdődik. A Jedi Őrző az egyetlen olyan karakterosztály, amely hozzáférhet a Fénykard Specializációhoz, amely minden egy fénykard támadása esetén +2 sebzést okoz.

Életerő: +10 / szint
Erőpont: +4 / szint
Képesség fejlődés: Lvl 1, 3, 6, 7, 9, 12, 13, 15, 18
Készség pont fejlődés: (2 + INT módosító) / 2
(Vissza)


Jedi Sentinel - Jedi Őrszem
A Jedi Őrszemek osztálya a feltételezések szerint kiegyensúlyozott, diplomatikus osztály, amely azzal foglalkozik, hogy megoldja a különböző csoportok közti vitákat, és tárgyalások során döntőbíróként rendezi a panaszos ügyeket. Figyelembe véve a KotOR jellegét, a legtöbb Jedi Őrszem tárgyalása az agresszió mindenféle változatait megmutathatja majd, de nem kell félni, mert a Sentinelek meglehetősen jól érvényesülnek a harc közben is.
A Jedi Őrszem egyedi képessége talán a leghasznosabb a három Jedi osztály képességei közül, mivel ahogy az Őrszem egyre magasabb szintre jut, úgy válik egyre jobban ellenállóbbá az elme-befolyásoló támadásokkal szemben (ezek azok a támadás formák, melyek félelmet okoznak, vagy lebénítják a karaktert). Anélkül hogy túl sokat spoilerkednék elmondom, hogy jóval kevésbé lesz fontos, mint ahogy a KotOR1-ben volt, de bizonyos helyzetekben még mindig jól jön.
Mindent figyelembe véve a Jedi Őrszem jó választás azoknak, akik részt akarnak venni a közelharcban, de ugyanakkor támaszkodni szeretnének az erőtrükkökre is, ha úgy alakulnak a dolgok.

Életerő: +8 / szint
Erőpont: +6 / szint
Képesség fejlődés: Lvl 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 17, 19
Készség pont fejlődés: (4 + INT módosító) / 2
(Vissza)


Jedi Consular - Jedi Tanácsos
A Jedi Tanácsosra úgy tűnik passzol az "öreg őrült varázsló" sztereotípia, mivel ők a másik két osztálynál sokkal jobban képesek irányítani az Erőt. Nem nyernek semmilyen speciális Erőtrükköt (összevetve a másik két osztállyal), de egy kicsit gyakrabban kapnak erőtrükköket, mint az Őrző, vagy az Őrszem, és sokkal több erőpontból gazdálkodhatnak, mikor a harc során szabadjára engedik az Erőt. Kevesebb időt töltenek a fizikai harcra való felkészüléssel, s így nem is igazán jók arra, hogy az első vonalban harcoljanak. Az egyik jó példa a Jedi Tanácsosra (bár ő a Sötét oldalon állt), a vén banya-szerű Palpatine Császár a "Jedi visszatér" filmből.
A Tanácsosok egyedi Jedi képessége a Force Focus (Erőfókusz), mely erőtrükk támadásaik DC-hez ad bonuszt. Mivel ez egy passzív képesség, mindig aktív, s segít a karakternek megbénítani, vagy mozgásképtelenné tenni ellenfeleit.
A normál erőtrükkök mellett, melyet minden szintlépéskor elnyer a karakter, a Tanácsosok további erőtrükköt nyernek az 5, 9, 13 és 17. szinten.

Életerő: +6 / szint
Erőpont: +8 / szint
Képesség fejlődés: Lvl 1, 3, 6, 9, 12, 15, 18, 21
Első szint készség pontjai: (4 + INT módosító) * 4
Készség pont fejlődés: (2 + INT módosító) / 2
(Vissza)


Szerző: Matthew Rorie
Forrás: Gamespot Guide (Nem tudom, műxik-e a link mert regisztrálós cucc)


Fordította / írta: Kwish
2004.12.23.