Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Bolygók
Társak
Krónikák

Karakterek
Kasztok
Prestige-class
Tulajdonságok
Szakértelmek
Képességek
Erőtrükkök
Formák
Táblázatok

Játékmenet
Végigjátszás
Modok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Development Diary
Infómorzsák

2004.12.08. - Kwish

1Up.com értékelés / Xbox (04.12.07.)

A 1Up.com oldal is lehozott egy KotOR2 értékelést, ez az eddigi legnegatívabb cucc, ezért úgy gondoltam, itt a helye :-) 7,5 pontszámot adtak a játéknak a 10-ből és nagyon fanyalgósra vették a figurát... (A kedvezőtlen értékelés miatt a hozzászólások többségében lincshangulat uralkodik :-) )

Ugye kicsit faragatlannak tűnik kevesebbet gondolni a Sith Lords-ról, csak azért mert KotOR2-nek hívják? Ha ez a játék csak PC-re lenne kiadva, ahelyett hogy most konzolon debütált, igen nagy lenne az esély arra, hogy egyszerűen csak kiegészítőként lenne megnevezve, és egyszerűen az lenne a neve: KotOR: The Sith Lords. A kiegészítő minden jelét magán viseli a játék: új tartalom ami ugyanazt az enginet és harcrendszert használja, s egy másik fejlesztő csapat készíti el mellékproject-ként, míg az eredeti játék készítői az igazi folytatáson dolgoznak. (!!!!! Kiemelés tőlem, most ez vagy valamilyen hihetetlen blöff, vagy év egy igen érdemes hírgyöngyszeme... szerintem háp-háp)
Klikk!!!

Mivel úgy számozták, mint egy rendes folytatást, az, hogy a KotOR1 néhány alapvető elemét nem fejlesztették egy kissé kiábrándító. Lényegében ez ugyanaz a külső, ami az első játékot is borította, ugyanazokkal a hibákkal (észrevettem, hogy a csapatom még mindig hajlamos befolyásolni maga körül a teret és ide-oda siklani a térképen, és a pathfinding AI sem igazán jobb annál, mint amire az ember emlékszik), és ugyanazzal az engine-nel... olyasmi mint egy autóbalesetet nézni. Amikor még BIS-ként ismerték őket az Obsidian erőssége az volt, hogy inkább a tartalom fejlesztésre koncentráltak, mintsem a technológiáéra…szóval az ember ezt várta... de ne fogjatok hozzá olyan várakozásokkal a TSL-hez, hogy az első játék nyavalyás technikai problémáit kijavították.

Még a harcrendszer és a készség-rendszer is nagyjából ugyanolyan, ugyanazokkal a hibákkal, nincs elég igazán hasznos Jedi erőtrükk, ha valamilyen másik játékstílust szeretnél kipróbálni, bár a harci képességek választéka egy kissé bővült. Vannak új képességek és erőtrükkök, de simán boldogulsz nélkülük is. Ugyanakkor vannak tényleges kiegészítések és új dolgok: most már változatos fénykard formációkat szerezhetsz, melyek bizonyos szituációkban előnyt jelenthetnek, az egyik hasznos a blasterral felszerelt ellenségek ellen (míg nem olyan jó az egy az egy ellen harcban), míg a másik fokozza az Erő visszanyerését harc közben. A pusztakezes harc most már egy igazi lehetőség, még a Jediknek is (Ezt soha nem tudom röhögés nélkül megállni... bocs a cinizmusért) - az a néhány karakter aki részben a bunyóra specializálódott minden szintlépéskor automatikusan olyan képességeket nyer, melyek fejlesztik a pusztakezes harc során nyújtott teljesítményüket. Végezetül, most már ott van a igencsak-szükséges "fegyver csere" ikon a menüben, ami lehetővé teszi, hogy azonnal felcseréld a két lehetséges fegyverzet beállításodat - nagyon jól jön, ha választani kell a közel, illetve távolsági harc között, de nagyon jól jön az olyan finom kis különbségtételek esetén is, mint hogy valaki egy sima fegyvert, meg egy droidok elleni fegyvert állít be.


Klikk!!!
Ha azonban túljutottál a játék tényleges játék részein, azért észrevehető, hogy az Obsidian túlnőtt a BioWare-en a KotOR minden olyan részét tekintve, melyet az emberek elsősorban szerettek. A morális döntések nagyobb szerepet kapnak, a karakterek jobban megformáltak, a párbeszédek okosabbak, és a cselekmény jóval következetesebb és kevésbé jósolható meg előre. Még a szinkron is fejlődött, s ez különösen akkor válik nyilvánvalóvá, ha Bao-Dur és Atton beszélgetnek (ugyanakkor köszönhetően annak, hogy a mennyiség egy kicsit a minőség rovására ment, néha azért vannak fárasztó pillanatok, mikor az ember egyszerűen azt szeretné, hogy mindenki, aki nem játszik aktív szerepet a történetben fogja be a száját).

Valami, amiben az Obsidian különösen jó munkát végzett (s ami nem működött olyan jól az első részben) az, hogy tudatosítja, milyen sok is múlik az egyensúlyon. A döntéseid három szinten számítanak: elsőként és leginkább meghatározzák a jellemed. A Világos és Sötét erőpontok nyerése épp úgy működik, mint az első részben, azzal a különbséggel, hogy mindkét ponttípus sokkal könnyebben megszerezhető - már a harmadik bolygó végére lehetséges eljutni a maximálisan szélsőséges jellemekig.

Ez a KotOR2 befolyás rendszere miatt van így, melynek eredményeképp döntéseid számítanak a környezetedben levő embereknek is. Ha olyan dolgot csinálsz, amely hatással van a csapatodra, befolyást nyersz felettük, és minél magasabb ez az érték, annál inkább összekapcsolódik az ő (Erő) jellemük a tiéddel. A trükk az, hogy minden csapattagra eltérő és néha egymással ellenkező módon lehet hatást gyakorolni, szóval, ha azt akarod, hogy mindenki téged kövessen, szükséged lesz néhány taktikai morális döntésre is. Ezek lehet, hogy olyan irányba viszik el a jellemedet, ami nem is igazán tetszik, de ha úgy döntesz, megéri befolyásod alá vonni a másik karaktert, vállalhatod ezt a kockázatot, aztán majd később megpróbálhatsz visszajutni a korábbi állapotodba.

A harmadik és legnagyobb szinten nézve a dolgokat, még mindig problémák vannak. A tetteid befolyásolják azt a bolygót, ahol éppen tartózkodsz és végső esetben a galaxist is, minden világ kritikus a Sith manipulációinak köszönhetően és amit teszel, az felboríthatja az egyensúlyt egyik vagy másik oldalra… és a Peremvidék rendszerének törékeny egyensúlya miatt már egyetlen egy bolygó bukása is az összes többi romba dőlését eredményezheti. Szóval míg hajlandó vagy az elveid ellenére cselekedni, hogy elismerést vívj ki magadnak, újra és újra meg kell állnod, és meg kell kérdezned magadtól, ér annyit ez az elismerés, mint egy forradalmár özvegyének szabadsága? Mint egy rejtőzködő Köztársasági ügynök élete? Mint az egész bolygó jövője? Szóval jobb, ha megfontoltan átgondoljátok a dolgot.
Klikk!!!

Nagyon sokan megtanulták a KotOR1-ben, hogy a rosszat a jóval együtt elviseljék, s ez az a szabály, ami nagyon jól működik a TSL esetében is. A rossz még mindig ott van és még most se lett jobb, de a jó sokkal fényesebben ragyog, mint korábban. Nettó változás: A Világos oldal nyer.

Szerző: Nick Maragos
Forrás: 1Up.com


(Vissza)