Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Bolygók
Társak
Krónikák

Karakterek
Kasztok
Prestige-class
Tulajdonságok
Szakértelmek
Képességek
Erőtrükkök
Formák
Táblázatok

Játékmenet
Végigjátszás
Modok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjúk
Development Diary
Infómorzsák

2004.10.19. - Kwish

KotOR2 - PCGamer preview (04.10.19)


A PC Gamer készített egy kis previewt, új infó nem volt benne, no jó, talán egy iciri-piciri, de mivel régen jelent már meg átfogó anyag a játékról, ezért lefordítottam az egészet.

A LucasArts visszavág! Egy teljesen új fejlesztő csapat, és a szuper-sötét Jedi trió túlfejlődhet 2003 legjobb játékán?
Valóban itt az ideje egy folytatásnak? Amikor a LucasArts bejelentette, hogy a 2003-as Év Játéka díjunk nyertesének örököse kevesebb mint két év múlva leszállításra kerül - és hogy nem a BioWare fejleszti a játékot - azon tűnődtünk, hogy ezt a nagyszerű franchiset nem rontja-e le egy elsietett folytatás.
De a LucasArts nem a jedi elmetrükkel próbálkozik rajongóin, mikor kihozza RPG-jét. A KotOR: TSL-t teljes egészében az Obsidian Entertainment kezeli, egy vadi új fejlesztőcsapat, melyet a korábbi BIS, Blizzard és EA tagok alapítottak. Úgy látszik, hogy a TSL jó kezekben van.

EGY KICSIT KÉSŐBB EGY MESSZI, MESSZI GALAXISBAN...
A KotOR2 története öt évvel az első játék után játszódik. A Sith háború és utóhatásai teljesen kimerítették a Jedi rendet, és három nagy hatalmú Sith Lord emelkedik fel, hogy betöltse azt az űrt, mely a gonosz irányításában támadt Darth Malak és Revan távozását követően. Miután levadászták a megmaradt Jediket, a Sith Nagyurak úgy gondolják, hogy te - egy korábbi Jedi, aki kilépett a rendből - az utolsó olyan erőhasználó, aki nem a Sithek közé tartozik, s még életben van. Micsoda szerencse - immár teljes figyelmüket annak szentelhetik, hogy végleg eltöröljenek téged és a fajtádat a galaxisból.
A játék azzal kezdődik, hogy egy bányászati jármű megtalál téged eszméletlenül sodródva a csatasérüléseket elszenvedett Ebon Hawk fedélzetén, majd a kezelések miatt visszavisz téged az állomásra. (A LucasArts még nem árulta el, hogy hogyan is kerülsz Revan hajójának fedélzetére, bizonyára meglepetésnek tartogatják ezt a részletet.) Miután felébredsz egy gyógyító hengerben, felfedezed, hogy az állomáson valami titokzatos okból mindenki halott, egyetlen túlélőt kivéve, aki csatlakozik csapatodhoz, s elindít küldetésedre. A játékot úgy kezded, mint egy gyakorlatból kiesett Jedi, aki csak néhány kisebb erőtrükkel rendelkezik, és ne számítsatok arra sem, hogy mindjárt az elején lesz lézerkardotok... ezért a jutalomért meg kell dolgozni.
Hogy bekerüljön ebbe a játékba az első rész befejezése, beleértve azt, hogy a világos, vagy a sötét oldal felé vonzódtál-e és hogy ez mennyiben befolyásolta a Galaxis sorsát, az Obsidian úgy scriptelte az NPCket, hogy kérdéseket tegyenek fel Revan útjáról. A válaszaid - akár még azok is, hogy Revan egy férfi Jedi, vagy egy nő Sötét Jedi volt-e (vagy ezek bármilyen kombinációja) - nagy hatást gyakorolnak a játék során kibontakozó történetre.

AZ ÚJ JELLEMZŐK LEGYENEK VELETEK...
Az Obsidian kiegészítette néhány igen ügyes és könnyen kezelhető dologgal a folytatást, melyek javarészt a KotOR online fórumain leírt javaslatok alapján születtek. Az egyik ilyen lehetőség, hogy eltérő fegyver konfigurációkat lehet létrehozni, amellyel könnyedén válthattok a közelharci, vagy távolsági fegyverek között, s ez arra ösztönzi az ember, hogy változatosabban használja a rendelkezésére álló arzenált.
Példának okáért néhány fegyver kiválóan használható a droidok ellen, de meglehetősen gyengén muzsikál az organikus létformákkal szemben. Ha egy gyilkos droid feltűnt a játékban, meglehetős zűrt okozott, hogy le kellett állítani a játékot, és le kellett cserélni azt a fegyvert, amelyet csak a humán ellenfél miatt vettél magadhoz. Most ezt a cserét egy egyszerű gombnyomással elintézheted. A további fejlesztések közé tartozik egy feltupírozott tárgy-upgrade rendszer, és hogy két csapatra oszd a csapatodat, így oldva meg olyan rejtvényeket, melyekhez az kell, hogy egy időben két helyen legyenek az embereid.
Az Obsidian becslése szerint közel 30 új erőtrükk, és 30 új képesség közül lehet majd választani az első részből többségében megmaradtak mellett (néhány trükköt/képességet ugyanis ejtettek a fejlesztők, mert nem ítélték őket túlságosan hasznosnak). Az erőtrükkök közé tartozik a rosszindulatú Force Crush, a Force Choke egy kegyetlenebb verziója, mely felemeli a földről az ellenfelet és kegyetlenül összetöri és kicsavarja a testét. A Force Scream megsebzi és megbénítja a körülötted álló ellenfeleket, a Force Sight pedig megmutatja a többi karakter erő beállítottságát, s lehetővé teszi, hogy a karakter átlásson a falakon.
Az új fegyverek és páncélok számát még nem határozták meg, de az egyik már napvilágot látott darab egy Boba Fett inspirálta csuklóra erősíthető rakétavető. A lézerkardok nagyjából ugyanolyanok lesznek, eltekintve attól, hogy többféle szín áll rendelkezésre, mint például az ezüst, és a már meglevő színeknek lesznek sötétebb és világosabb verziói. (Aki rendszeres olvasója oldalunknak, azt tudja, hogy a lézerkard elemek is fejleszthetőek lesznek...)
A csapatod egy időben legfeljebb 10 karaktert tartalmazhat, de 10-nél többől lehet majd választani. Az NPCk különbséget tesznek erő beállítottságod alapján, így ha a játék stílusod túlságosan jóságos, a gonosz karakterek nem csatlakoznak hozzád (és ez persze fordítva is igaz). Miután már csapatod tagjai lettek, a társaid jelleme változhat a csapat döntései szerint, esetlegesen sötétebb, vagy világosabb lehet.
Néhány korábbi csapattag a KotOR-ból feltehetőleg visszatér. A LucasArts még nem fedte fel a részleteket, csak annyit mondtak eddig, hogy a HK-model bérgyilkos robot visszatér. Bemutattak már nekünk egy fejvadásznőt, Mirát, és egy tolvaj-jellegű Atton nevű karaktert, aki kiváló pilóta és technikus, s rendkívüli módon ragaszkodik az élethez.
A KotOR-hoz hasonlóan ebben a játékban is hét bolygó lesz, beleértve ebbe azt a bányász kolóniát is, ahol kezdődik a játék. Meglátogathatjuk majd Carth lepusztult szülőföldjét a Telost is, amely említésre került az első részben (bár oda nem látogathattunk el). Telos felszínét a Sith és a Köztársaság háborúja pusztította el, s a kataklizmát túlélt népesség most a Citadella Állomáson él, amely gyakorlatilag egy hatalmas repülő város, miközben a felszínt terraformálják, hogy ismételten alkalmassá tegyék az életre. Miután bedokkoltál a Citadella Állomásra felfedezheted majd a várost és a kopár felszínt is.
A másik új helyszín Peragus bolygója (érdekes, eddig azt hittem ez egy bányász kolónia...) és Dxun és Onderon ikervilága, s minden egyes világ eltérő környezettel bír. (Például a világok egyikén egy Sith sírt fedezhetsz fel, míg a másikon egy idegen űrhajóra kell átszállnod.)
A régi kedvenceink mellé különféle, a SW univerzumban is új lényt teremtett az Obsidian, hogy benépesítse ezeket a területeket (no persze ezeket a Lucasfilm jóváhagyta). Láttunk néhány ilyen rosszindulatú bestiát a Cannokot ábrázoló korai KotOR2 anyagban, amelyek úgy néztek ki, mint valami béka-szemű hüllő bikák és a zömök, gyíkszerű lények, melyeket Boma Beast-nek neveztek el.

NAGY CIPŐBEN JÁRNI...
A KotOR2 közel olyan hosszú lesz, mint elődje, 40 óra játékidővel és több mint 10.000 sor beszélt (gondolom hangos) párbeszéddel, no és persze a KotOR mini játékainak mindegyik visszatér egy kicsit feltuningolva. Az első játékhoz hasonlóan a LucasArts ígérete szerint lesz olyan PCs tartalom, amely nem lesz hozzáférhető az Xbox verzióban.
Úgy tűnik, hogy lesz éppen elég akció, új tartalom, és cselekmény ahhoz, hogy a KotOR2 túllépjen a néhány folytatás által felállított "no-megint-egy-túlárazott-kiegészítő" kategórián. Egy kalap alá véve mindezt az Obsidian RPG tapasztalatával, a KotOR2 még az a ritka padawan is lehet, amely túlszárnyalja mesterét.

Szerző: D.J. Stapleton
Forrás: PC Gamer

(Vissza)