|
2007.09.21. - Kwish
Mask of the Betrayer előzetesek szemezgetése A hétvégén az Obsidian tartott egy kis bemutatót a sajtó neves képviselőinek. Az eredmény egy újabb előzetes hullám, viszont emiatt csak a lényeget, újdonságokat emelem ki a sok szövegből. Ami a legfontosabb, a játék ARANYRA került. A játékot szeptember végére ütemezték Európában, és október 6-ra Amerikában! A cucc azért spoileres!
VEGYES
- 25-30 órás játékmenet.
- A három legbeszédesebb társnak kétszer annyi sora van, mint az eredeti játékban volt.
- Narrátor: Rodger Bumpass. Két új hangkészlet.
- Több mint húsz új lény: páncélozott knoll, wyvern, két új sárkány (bronz és kék), treant, planetárok, solarok, uthuragi, leopárdok, kétfejű trollok, csoszogó halmok (hehe: shambling mounds), fa entek; szellemfarkasok.
- Hat új faj: vad elf (volt ahol wild elf helyett wood elfnek nevezték őket), fél-drow, négyféle genasi.
- Hat új presztízsosztály: Thay Vörös Varázslója; Isten kegyeltje (Favored Soul – Sorcerer Cleric); Szellem sámán (Spirit Shaman Druid Sorcerer); Láthatatlan penge (Invisible Blade); Viharok ura (Stormlord); Candlekeepi arkane tudósa (Arcane Scholar of Candlekeep).
- Úgy tűnik, hogy sikerült elérni: nem kell azonnal patch a megjelenésnél.
- Az epikus jelleg a zsákmányon is látszik, aranyak százai, ezrei potyoghatnak egyetlen ellenféltől, a kisebb mágikus tárgyak igen gyakoriak lesznek. Vannak viszont überbrutál darabok is (a bemutató során legalább egy olyan tárgy volt, ami félmillió aranynál többe került).
- Mulsantir, a rashemeni város lesz a kalandozások központja.
JÁTÉKMENET ELEMEK
Szellem-emésztő átok
Főhősünk a kalandok kezdetén magába szed egy átkot, mely miatt állandó éhséget érez, melyet csak ellenfelei szellemének, spirituális erejének felemésztésével elégíthet ki... illetve csökkenthet, mert ez az éhség kielégíthetetlen. A szellemi energia beszipkázásával a karakter visszanyeri szellemi energiáját (Spirit Energy). Ha valaki megpróbál ellenállni a késztetésnek, akkor a karakter elgyengül, végül meg is halhat. Ugyanakkor, ha valaki túl sok szellemet emészt fel, akkor még inkább felgerjeszti étvágyát, s később még több szellem eltüntetésére lesz szüksége a megfelelő szint, egyensúly eléréséhez. Ugyanannak a szintnek az eléréséhez már több szellemet kell elemészteni... viszont ha valaki sok szellemi energiát zabál, akkor új, erősebb képességekhez férhet hozzá (minél magasabb a szellemi energia szintje, annál több különleges erővel bír a főhős). Úgy működik a dolog, mint a drogfüggőség. Lesz egy kijelző a képernyő bal alsó sarkában, mely mutatja a szellemi energia szintjét.
Pihenés
Az átok miatt a pihenés rendszere is kisebb gellert kapott és jobban meg kell gondolni, hogy mikor tér pihenőre a csapat. Most már nem lehet majd minden harc előtt szunyókálni. Ha az ember azt választja, hogy nyolc órán át pihen, akkor ez idő alatt jelentősen lecsökkenhet a szellemi energiája, ami viszont nem túl kellemes eredmény. A pihenésnek is ára van, sokkal jobban meg kell fontolni, hogy pl. a varázslók őrült módon szórják-e a varázslataikat, mert a végén a főhősön csattan az ostor. A magas szintű varázslatok így valóban értékesek lesznek. Ez utóbbi miatt egyébként a társak AI-jét is fejlesztették, hogy a varázsló karakterek kissé megfontoltabban viselkedjenek. A pihenés alkalmazhatóságának csökkenése miatt aztán a gyógyító italok, gyógyító csomagok is sokkal értékesebbé válnak majd.
Befolyás, társak
A befolyás változása kijelzésre kerül a főképernyőn, a befolyás mértéke pedig látszik a karakterlapokon.
Az egyik társ egy élőhalott lény, One of Many, ami egyrészt nagyon jól néz ki, másrészt néhány igazán érdekes szituáció lesz a vele kapcsolatos befolyás alakítására. OoM és Kaelyn (a félangyal) befolyás változása egymással ellentétes, ők ketten lényegében egymás kizáró társak.
A társak megjegyzéseket tesznek a kalandok közben.
Árnyportálok
Ezek segítségével lehet átkelni az árnysíkra (vörös színen kívül lényegében fekete és fehér árnyalatok), ahol folytathatjuk a küldetéseket, vagy akár újakat is szerezhetünk. Ezek a kapuk meghatározott helyen nyílnak meg (alkonyat után), s olyan helyekre is bejárást engedhetnek a valós világban, ahová egyébként nem juthatunk el. Az árnysík néha a valós világ meglepő fonákságait fedi fel (a valós világban látható kisebb templomok, az árnysíkon egy gonosz istenség hatalmas katedrálisaikét magasodnak).
ENGINE, MEGJELENÍTÉS
- Az engine-en nagyon sok változtatást hajtottak végre, a fejlesztések az 1.07 patchet követő új patchben lesznek majd benne, ami az 1.10 verziószámot viseli majd!
- Két új nézet. Az egyik a World of Warcraft-ból ismert első személyű nézőpont, a másik pedig a Baldur’s Gate 2-ből ismert fentről-lefelé nézőpont. Mindkét nézőpontnak saját konfigurációs képernyője lesz.
- Új textúra váltó, ami lehetővé teszi, hogy a belső tilesetek minden egyes része egyedi textúrát kapjon (tehát pl. a tető, a falak és a padló most már eltérő textúrájú is lehet).
- Új környezeti hatások: talaj feletti köd; szélfútta homok; sötétben látás (darkvision); deszaturációs effekt: a színtelítettség állítható lesz (0% - nincs szín / 100% - teljes szín). Az árnyak síkját ezzel alakították ki.
- Az elhelyezhető tárgyak száma nőtt (lesz pl. elhelyezhető vízesés is).
- Két új területi-elem készlet: elsüllyedt romok (sunken ruins / SR) és a birtokos (estate / E) elemek. A SR a játék elején használják, az E pedig inkább belső helyszínekhez jó (szép oszlopok, nagy ablakok).
Források:
NWVault - NWN2: Mask of the Betrayer Preview
NWVault - RWS Review of MoTB Press Event
GameSpot - Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer Hands-On
IGN - Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer Hands-On
GameSpy - Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer (PC)
Korábbi kapcsolódó cikkek:
2007.09.08. - Mask of the Betrayer előzetes a fórumról (070831) 2007.08.26. - Mask of the Betrayer előzetes a GameSpytól (070818) 2007.07.15. - Mask of the Betrayer - GameSpot E3 előzetes (070712)
Az összes kapcsolódó cikk felsorolása
|
|