Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2007.07.15. - Kwish

Mask of the Betrayer - GameSpot E3 előzetes (070712)

A GameSpot lehozott egy előzetest a Mask of the Betrayer kiegészítőről, amit a játék E3-as prezentációja alapján írtak, bevezető kihagyva.

Az elsőként a karakter generálás új lehetőségeire vetettünk egy pillantást. Természetesen lehetséges lesz beimportálni a kiegészítőbe a már létező NWN2 karaktert, megtartva a legtöbb felszerelési tárgyát (kivéve a fegyvereit, mert azokat a történet érdekében elveszik tőle). Ugyanakkor, ha valaki teljesen új hőssel akar kezdeni, azt is megteheti, létre lehet hozni egy új karaktert, aki automatikusan annyi tapasztalatot nyer, hogy a 20 szintig fel lehet fejleszteni (ez a kiegészítő minimális szintkövetelménye). Ha valaki akarja, akár az új fajok egyikeként (genasi) is létrehozhatja alteregóját. Ezek olyan humanoid karakterek, akiknek az elemi síkokhoz kapcsolható vér folyik az ereiben, így választhatjuk a tűz, föld, levegő és víz faji jellemzőket, az ehhez kapcsolódó különleges erőket, valamint művészi ábrázolást. A tűz genasi esetében például van olyan haj opció, mely lényegében a karakter fején lángol a játék közben.

Bekerült két új alaposztály is a játékba. A Favored Soul (~ Kiváltságos Lélek) osztály lényegében hasonló kapcsolatban áll a papi osztállyal, mint a sorcerer a varázslóval: isteni varázslatokat használhatnak, de ezek sokkal természetesebben áramlanak át rajtuk, mint a papokon, s ez lehetővé teszi számukra, hogy váratlanul, spontán módon használják varázslataikat, anélkül, hogy külön memorizálniuk kellene őket. A Spirit Shaman (~ Szelem Sámán) is hasonlít ehhez abban, hogy spontán módon képes varázsolni, de a druida varázslatokhoz kötődik. A Spirit Shamanok olyan hatalom birtokosai lesznek, melynek segítségével irányíthatják a szellem-jellegű ellenfeleket (ezek elég általánosak lesznek a kiegészítőben bemutatott helyszíneken).

Ha valaki importálja a karakterét, jó ha észben tartja, hogy több új presztízsosztály is lesz. A GameSpot képviselői kaptak egy durva áttekintést az Invisible Blade (~ Láthatatlan Penge) presztízsosztályról, ami úgy tűnik, a kalandorok és a harcosok számára igazán vonzó, mivel a hátba támadás sebzését elcserélhetik vérzést okozó sebzésre, mely hosszabb időn keresztül hat. Persze a Forgotten Realms rajongóit sokkal jobban érdekelheti az a tény, hogy felvehetik a Red Wizard of Thay (Thay Vörös Varázslója) presztízsosztályt, ha már elérték a megfelelő szintet a varázsló alaposztályban. Nem tudni, hogy milyen különleges képességek járnak ezzel együtt, de a GameSpot munkatársai észrevették, hogy a “csak nem-jó jellem“ követelmény feltűnt a karakterlapon. A kiegészítőben az első társ, aki csatlakozik a főhőshöz nem más, mint egy semleges jellemű Vörös Varázsló, ő segít eligazodni először a kiegészítő világában, bár később a főhős is felkeresi majd Thayt kalandozásai során.

A hölgyeménnyel már rögtön a kiegészítő elején találkozunk. A bevezetésben hősünk magához tér a Neverwinter Nights 2 végén történt eseményekből , mikoris a főhős és társai egy óriási földrengésnek köszönhetően a föld alatt rekedtek. A karakter egy barlangba ébred, az ezüst szilánkot kitépték testéből, s meglehetősen dezorientált s össze van zavarodva - egyetlen korábbi társ sincs mellette. Sajnos később kiderül, hogy közülük csak nagyon kevesen lehetnek újra csapattagok, bár a GameSpot munkatársai azt a tájékoztatást kapták, hogy közülük néhány azért megjelenik majd. Persze még mindig lehetnek társak a kiegészítőben is, csak épp egy teljesen új körből lehet kiválasztani az új barátokat.

Az Obsidian alaposan áttekintette a befolyás rendszert, mely a társak főhőssel való kapcsolatát kezeli. A társak karakter lapján most már egy számszerű érték mutatja, hogy milyen befolyással rendelkezel felettük, s ha sikerül ezt az értéket növelni, akkor mind a főkarakter, mind a társ ereje / hatalma nő. Ha valaki magas szintet ér el egy társ esetében, akkor bonusz képességet kap tőlük, s ilyet a főkarakter is adhat társainak. Ugyanakkor, ha valaki különösen kemény változatban szeretné játszani a játékot, akár megteheti azt is, hogy egyáltalán nem választ társat magának, mivel teljesen opcionálisak a kiegészítőben - a játékost soha sem kényszerítik arra, hogy bárkit is magával vigyen, ha nem akarja. Ugyanakkor a kiegészítőbe bekerült egy olyan sirály kezelési lehetőség, hogy az RTS-ekhez hasonlóan egy szelekciós doboz kihúzásával lehet kijelölni azokat a karaktereket, akiket mozgatni szeretnénk, s így sokkal könnyebben lehet pozícionálni a karaktereket az összecsapások előtt.

A játékosoknak bőségesen lesz ideje kiépíteni befolyását társai felett, mivel az Obsidian becslése szerint a kiegészítőt cirka 20-30 óra alatt lehet majd befejezni. Ez teljesen epikus tartalom, így a főhős akár a 30 szintet is elérheti kalandjai során, s ennek minden előnyét ki is használhatja, ideértve az epikus képességeket és az igen nagyerejű zsákmányt is (a demóban látott karakter például egy +7 kétkezes karddal volt felszerelkezve, mely +3d6 extra villámsebzést is okozott a sikeres ütéseknél).

Az új single-player tartalom mellett a játékosok használhatják majd az összes új területi elemet, karaktert és ellenséget az új, egyedi moduljaikban. Ezek közé tartozik az új genasi faj, több mint 20 új ellenség modell, ideértve a fel trollokat, a shambling mound-okat és még néhány új sárkány típust.

A multpiplayernek is elég sok figyelmet szenteltek. Az csak természetes, hogy az új kampányt online is lehet majd játszani, de az Obsidian arra is odafigyel, hogy a szervereket könnyebb legyen felállítani és üzemeltetni. Külön megemlítették azokat a lényegében MMO PW szervereket, melyeket néhány vállalkozó kedvű játékos felállított, s azt ígérték, hogy lesz néhány olyan új dolog, ami direkte az ilyen világoknak és ilyen szervereknek készül.

Mindezek mellett ráadásul az Obsidian végrehajt néhány fejlesztést a grafikával kapcsolatban is, melynek köszönhetően az egész megjelenés egy kissé csiszoltabb lesz annál, mint amikor az NWN2 először megjelent. Bár a játék még mindig jól mutat, a teljesítményt fejleszteni kellett, s viszonylag kevés ember lesz kénytelen elszenvedni azt a diavetítést, amiért jópár játékos panaszkodott az eredeti játék esetében.

Az NWN2: Mask of the Betrayer megjelenését erre az őszre tervezik, így már nem kell sokat várni, hogy lássuk, mi is sül ki belőle.

Szerző: Matthew Rorie
Forrás: GameSpot - E3 07: Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer Impressions




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2007.08.26. - Mask of the Betrayer előzetes a GameSpytól (070818)
2007.09.08. - Mask of the Betrayer előzetes a fórumról (070831)
2007.09.21. - Mask of the Betrayer előzetesek szemezgetése


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása