Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2007.08.26. - Kwish

Mask of the Betrayer előzetes a GameSpytól (070818)

A Gamespy lehozott egy áttekintést, előzetest a kiegészítővel kapcsolatban. A bevezető bekezdés kihagyva (mer’hogy bevezető), egyébként jó áttekintés (hehe, no nem annyira, de azért elmegy).

Pozitívum Negatívum
Sirály új fajok és presztízsosztályok, új kampány, új környezet és új játékok a modkészítők számára; teljesítmény-javítások. Megadhatja ez a kiegészítő a játéknak azt a kidolgozottsági szintet, amire szüksége van?

A Mask of the Betrayer kiegészítő folytatja annak a hősnek a történetét, akivel a Neverwinter Nights 2-ben ismerkedtünk meg. Az első kampány nagy, gonosz főellenségével vívott összecsapást követően a főhősünk egy misztikus "lélek börtönben" ébred fel, egy földalatti barlangban, valahol Thay alatt, a Forgotten Realms mágikus birodalmában, melyet a szörnyű Vörös Varázslók irányítanak. A hős testébe ágyazódott szilánkdarab eltűnt, tátongó sebet és számos kérdést hagyva maga után. Mi történt? Hogy került ide a hősünk és vajon megbízhat-e abban a fiatal Vörös Varázslóban, aki kiszabadítja?

A játék single-player kampányának egyik kulcsfontosságú eleme, hogy a fejlesztő csapat komolyan odafigyelt a rajongók visszajelzésére. Az új kampány mind a történetmesélés, mind technológiai szempontból bevezet néhány új dolgot. A játéknak most már van egy "AI be/ki" kapcsolója, és egy csomó új kezelőfelület irányító-eleme, melyek mind azt a célt szolgálják, hogy könnyebb legyen irányítani a csapat munkáját, tetteit.

Átdolgozták a kamerát is, lehetővé téve a játékosok számára, hogy kedvük szerint átkapcsoljanak a "Karakter" kamerára, ami beállítja a nézőpontot a főkarakter jobb válla fölé (ez hasonló ahhoz, mint ami a KotOR-ban is volt). A másik mód (az ún. "Stratégia" mód) a kamerát egy felülnézeti pozícióba rögzíti, ami nagyon hasonló a klasszikus Baldur's Gate és Icewind Dale játékokban megismerthez.

A történetmesélést is fejlesztették. A társak számát csökkentették és most már egyetlen társat sem erőltetnek rá a játékosra a kampány során. A társak ezenkívül egy kicsit érdekesebbek is lettek. Közéjük tartozik a már említett Vörös Varázsló, egy félig-angyal, létsíkokkal érintett pap, és egy élőholt dolog, ami a "One of Many" ("Egy a sokból") névre hallgat, s úgy tűnik, hogy több száz bebörtönzött gonosz emberi lélek esszenciája. Minden egyes társ számottevően több dialógussal rendelkezik, sokkal inkább eltérő a személyiségük, és a játékos sokkal több lehetőséget kap a befolyásolásukra.

A kiegészítő tonnányi magas szintű D&D tartalommal jelenik meg. Maga a kampány a 18. karakter szinten kezdődik, s az új karaktereket is erre a szintre kell emelni a kezdés előtt, s megkapják a megfelelő felszerelést is. A 18. szint azt is jelenti, hogy lesz egy csomó új 9. szintű varázslat; őrületes új képességek a harcosok és a kalandorok számára, sőt, még epikus varázslatok is (melyek között találunk olyan is, amivel több ellenséget is csirkévé lehet változtatni).

A kiegészítőben új játszható fajok is megjelennek, ideértve a Genasi faj mind a négy variációját (ezek olyan humán lények, melyeket valamilyen elementál esszenciája befolyásolt). Új presztízsosztályként ott lesz a Thay Vörös Varázslója, valamint megjelenik a Szellemsámán (Spirit Shaman) és az "Isten kegyeltje" (Favored Souls) új osztály is. E két utóbbi a sorcerer osztály pap és druida megfelelője, természetes, ösztönös varázshasználók, akik bár nem olyan változatosak, mint a tanult varázslók, azért a varázslatok többféle verzióját is használhatják.

Az idei GenCon-on bemutatásra került verziót szemügyre véve nyilvánvaló, hogy az új dolgok nemcsak egy új, izgalmas single-player játékélményt akarnak biztosítani, hanem a modkészítőknek is egy csomó új játékot adnak. Az új dolgok közé tartoznak a havas területek; az olyan klasszikus szörnyek, mint a Treant és a Shambling Mound; valamint az olyan elemek, mint az új fényszűrők. Ez utóbbit ténylegesen is használták a kampány elkészítése során, hogy létrehozzák az Árnyak Létsíkja elnevezésű hely nagyszerű effektjeit. Ezen a helyen majdnem minden színt kiszívtak a világból, s a kalandozók egy szinte fekete-fehér noir-os környezetben kóborolnak és harcolnak.

A sok sirály cucc közül a modkészítők minden bizonnyal majd azok után lelkesednek majd a legjobban, melyek a háttérben működnek. Az elsőként modkészítők által létrehozott különféle AI-, mozgás-, és varázslat-fejlesztések most bekerültek a hivatalos termékbe is. A csapat a teljesítmény javításán is dolgozik, hogy a játék jóval szélesebb hardver konfig-választékon is jobban fusson, valamint egy robusztusabb multiplayer kódon is dolgoznak (bármit is jelentsen ez), azzal a hátsó szándékkal, hogy jobb támogatást adjanak a játékosok-készítette virtuális világoknak. Ez utóbbi változás minden olyan játékost érdekelhet, aki nagyszerű RPG játékélményre vágyik. Az Obsidian már bebizonyította, hogy nagyszerű játékot tervezhet, remélhetőleg mire októberben megjelenik a Mask of the Betrayer a kidolgozottság szintje is olyan lesz, ami megfelel a tervezés színvonalának.

Szerző: Allen 'Delsyn' Rausch
Forrás: GameSpy - Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer (PC)





Frissebb kapcsolódó cikkek:

2007.09.08. - Mask of the Betrayer előzetes a fórumról (070831)
2007.09.21. - Mask of the Betrayer előzetesek szemezgetése

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2007.07.15. - Mask of the Betrayer - GameSpot E3 előzetes (070712)


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása