Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2007.08.28. - Kwish

Fallout 3 - Válaszreakció a párbeszédekkel kapcsolatban


A nem is olyan régi 1UP interjuhéban volt egy érdekes elszólása Emil Pagliarulo vezető fejlesztőjének a játék párbeszédeivel kapcsolatban, ami kissé meghökkent reakciókat váltott ki, úgyhogy reagált a dologra a Hivatalos Fórumban... (vannak "érdekességek").


Wow, nem gondoltam volna, hogy a 1UP interjuhéban tett megjegyzésem - tudjátok a párbeszédekkel kapcsolatban - ekkora kavarodást okozhat. De ez leginkább azért történhetett meg, mert nem gondoltam, hogy ilyen bénán válogattam meg a szavaimat. Ugh.

Specifikusan arra a kérdésre válaszoltam, hogy vajon a párbeszédek befolyásolják-e a végjátékot. Nem befolyásolják - nem közvetlenül. A végjáték önmagában nem változik amiatt, hogy mit mondtatok, vagy mit nem mondtatok a párbeszédekben. A végjátékot a tetteitek befolyásolják. Szóval ezt értettem azon, hogy: "Keresztül-kasul megvitattuk a párbeszédek karakterre gyakorolt hatását, és végül úgy döntöttünk, hogy nem akarjuk a játékost megbüntetni, vagy megjutalmazni a párbeszédek alakulásáért". Ah, és igen, ezek totálisan rosszul megválogatott szavak voltak, mert ebből úgy tűnik, hogy azok a dolgok, amiket a beszélgetések során mondtok, nem számítanak - és semmi sem állhat távolabb az igazságtól.

Hiszitek vagy sem, de az itt következő az igazság az Fallout 3 párbeszédeivel kapcsolatban: számít a dolog. Jobban számítanak a párbeszédek, mint bármelyik korábbi játékunkban. Elég nagy bizonyossággal állíthatom ezt, mert az én feladataim egyike a megírt párbeszédek szerkesztése és rendezése, és az egyik személyes kereszteshadjáratom, hogy a NPC interakciókat sokkal értelmesebbé tegyük. Ezt a szintet megközelítettük az Oblivionban - és most valóban úgy érzem, hogy igazán el is értük a célt.

Szóval igen, szerepet játszhattok a párbeszédeken keresztül: néha az, hogy miként mondtok valamit épp olyan fontos (és szórakoztató), mint amit mondtok. Igen, különféle NPC-éktől eltérő dolgokat kérdezhettek, eltérő módokon. Igen, nagyon sok esetben a skilljeitek és a karakteretek alaptulajdonságai (a Speech / Beszéd skill mellett) új párbeszéd lehetőségeket nyitnak meg. És igen, számít, amit a párbeszédek során mondtok. Ha túlságosan bölcs, okoskodó alakot játszotok, akkor az NPC lehet, hogy megtámad benneteket, vagy elutasítja az üzletkötést. Ha tisztelettel kezelitek az NPCt, akkor talán nagyobb valószínűséggel beszélhet veletek.

No persze a Fallout tiszta, igaz szelleme szerint - amelyben az NPCk saját személyiséggel rendelkeznek - nagyon sok múlik azon, hogy kivel foglalkoztok. Az NPCknek (épp úgy, mint az embereknek) megvannak a saját beszólásaik és a saját preferenciáik. Ha arcátlanul közelítitek meg a megfelelő NPCt, akkor talán még jobban is fog kedvelni benneteket. Ha gyengének mutatkoztok egy rossz fickó előtt, akkor csak még jobban felpiszkálhatjátok. Így aztán közvetlen módon a párbeszédek is befolyásolják a játék befejezését, olyan értelemben, hogy megnyithatnak, vagy épp lezárhatnak küldetés-ágakat, ami aztán jó, vagy rossz tettek elkövetéséhez vezetheti el a játékost, ami aztán meghatározhatja a játékos karma besorolását... ami viszont befolyásolja a végjátékot. Remélem, ez egy kissé letisztázza a dolgokat.

Mindent összevetve a párbeszédekkel az a célunk, hogy egyedi, értelmes NCP interakciókat hozzunk létre. Azt akartuk, hogy a játékos úgy érezze, egy személlyel folytat párbeszédet - nemcsak egy információs kioszkban klikkelget ide-oda. A tervezőink, fejlesztőink teljesen magukévá tették ezt a filozófiát, és ezt a párbeszédek is tükrözik. Igazán úgy gondolom, hogy kellemesen meglepődtök majd, ahogy a játékkal játszotok.

Emil Pagliarulo
Vezető fejlesztő -- Fallout 3
Bethesda Game Studios

Forrás: Beth forum - Emil Pagliarulo´s Interview, Dialogue and Karma issues




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2007.08.30. - Fallout 3 - NMA interjuhé (070829)
2007.08.31. - Fallout 3 - Eurogamer interjuhé (070830) szemezgetés
2007.09.03. - Fallout 3 - ActionTrip interjuhé (070831)
2007.09.07. - Fallout 3 - GameTap interjuhé részletek (070831)

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2007.08.26. - Fallout 3 - 1UP interjuhé (070824)
2007.08.20. - Fallout 3 - GamingTrend fórum Q&A IV.
2007.08.14. - Fallout 3 - GamingTrend fórum Q&A III.
2007.08.03. - Fallout 3 - GamingTrend fórum Q&A II.
2007.08.01. - Fallout 3 - GamingTrend fórum Q&A I.


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása