Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2007.08.20. - Kwish

Fallout 3 - GamingTrend fórum Q&A IV.


Negyedik rész a GamingTrend fórumos témájából, jó régi, de úgysincs újdonság. Spekuláció, spekuláció, spekuláció.


Szeretnék hallani valamit arról, hogy miként hathatunk a környezetre harc közben. A HL2-re hasonlít a harc, ahol fedezékbe húzódhattunk, és elfuthattunk a falak mögött? Vagy inkább olyan, mint a GoW-ban?
RB: Inkább az előbbi, mint az utóbbi. Fedezéket akartok? Hát menjetek, keressetek magatoknak.

Az AI élt valami taktikával a demó során, fedezékbe húzódott az ellenség? Reagált valahogy az AI a saját katonák elestére, pl. azzal, hogy az ellenség tagjai fedezték az elesett társukat, vagy hogy felvették az elejtett fegyvert?
RB: Azt láttam, hogy az emberek fedezékbe húzódnak, de azt már nem, hogy az AI felvette volna a fegyvert.

Véleményed szerint az F3 karakter animációja sokkal jobb, mint az Oblivioné?
RB: Már meséltem erről, de inkább azt mondanám, hogy még alakul a dolog. A havok ragdollok némelyike még elég slampos volt, de nagyon sok fejlesztő azt mondta, hogy a havok egyszerűen havok és még finomítgatni kell.

Szerinted lehet azt mondani, hogy a F3 annyival fejlettebb ebben a vonatkozásban az Oblivionhoz képest, amennyire fejlettebb volt az Oblivion a Morrowindhez képest?
RB: Azt tudom, hogy a Bethnél olvassák az előzeteseket és hallják az aggodalmakat. A nagy üres világok nem eredményeznek magával ragadó játékmenetet. Abból amit láttam, azt mondanám, hogy megpróbálnak majd lefoglalni minket a tennivalókkal, meg a helyekkel, amiket fel lehet keresni.

Volt valami olyan aprós finomág, amit te különösen okos dolognak tartasz?
RB: Igazán lenyűgöző volt a Vaultok kiégett hirdetőtáblája. A fémek elöregedése (rozsda, kopottság, elhasználtság) is nagyon jól nézett ki. A PiPBoy abszolúta fantasztikusan nézett ki. Volt jónéhány olyan apróság, ami nekem nagyon tetszett. Már az Oblivion megjelenését hat hónappal megelőzően elkezdtek dolgozni a játékon, így tényleg volt idejük a dolgokra.

A játék akció része különösen gyors?
RB: Nos, a valós idejű részben volt egy kis módosítás, de azt mondanám, hogy inkább a CoD-hoz áll közel, mint az UT-hez. A legjobban talán úgy jellemezném a dolgot, hogy az ember igazán késztetést érzett a valós időben arra, hogy jobb pozícióba kerüljön és hogy tudatában legyen az ellenség helyzetének, s ezt az egészet áthatja a VATS rendszer, ahol a játékos ténylegesen megállhat és igazán taktikus döntéseket hozhat. Ezt ennél jobban nehéz lenne elmagyarázni, így, hogy jómagam nem tapasztaltam meg a dolgot.

Voltak olyan fura szinkronhangok, mint az Oblivion esetében? Voltak “változó“ hangok (mint amikor az Oblivionban ua. a karakter több hangon is megszólalt)? Milyen volt a szinkron minősége? A karakter animáció követte a párbeszédet, vagy olyan “konzerv“ ajakmozgás volt, mint az Oblivionban?
RB: Nem hallottam egyetlen fura szinkront sem. A mutánsok arról beszéltek egymás között, hogy miként tépik le a Protectron karjait, épp mielőtt a robot szétlézerezte volna őket. Azt mondanám, hogy elég jól sikerült jelenet volt. Nem jelentettek be még más hangot Ron Pearlman-en és Liam Neeson-on kívül, úgyhogy keveset tudni a dologról.

Volt még valami különleges fegyver a Fatman-en kívül, ami nagyon tetszett? Bármi, amit működés közben is láthattatok?
RB: Ne értsetek félre, nem tetszik az ötlet, hogy mindent szétbombázzunk, ami csak mozog, csak egyszerűen tetszett a Fatman fantasztikus vizuális (particle) effektje. Nekem tetszett az a puska / karabély, amit kezdetben használtunk - igazán öregnek tűnt, és elég lassan lehetett vele lőni (épp olyan volt, mintha tényleg egy tapasztalatlan kéz fogta volna a fegyvert). Olyan magas hangja volt, amit csak egy alacsonyabb kaliberű puskától várna az ember.

Volt valami más ellenség is a hangyákon, skorpiókon és szuper mutánsokon kívül? Például rablók, vagy bármi új dolog?
RB: Nos, a behemót valami igazán új dolog volt. De ezen kívül más nem volt. Azt hiszem azt hallottam, hogy több mint 200 lény lesz majd a játékban valahol. De nem emlékszem, hol...

Mit csináltak az ellenség őrségben álló tagjai? A szuper mutánsok csak úgy sétálgattak a pusztulatban, és várták, hogy feltűnjön a játékos? Valamilyen pozíció, elrendezés szerint várták a játékost (ahogy például az őrök is elhelyezkednek), vagy inkább olyan volt, mintha a épp a dolgukat végezték volna, mikor váratlanul feltűnt a játékos?
RB: A hangyák esetében eléggé “épp véletlenül megtörtént a dolog“ érzése volt a szituációnak, de a mutánsok úgy sétálgattak a csatornában, mintha direkte odapakolták volna őket. Ugyanez volt a demó végén bemutatott tűzharcnál is. Mondjuk ezt meg is értem, érthető, hogy nem akarták a saját demójukban azzal tölteni az időt, hogy a végtelenségig kell bóklászni egy kis harcért. Ki tudja, hogy mi lesz majd a végső termékben?

Említetted, hogy óvatosan optimista voltál. Miért voltál óvatos, és miért voltál optimista?
RB: Óvatos? A legtöbbetekhez hasonlóan én is rá akarom tenni a kezemet a játékra, még mielőtt igazán megítélem az első / harmadik személyes nézőponttal kapcsolatos változást. Optimista? Láttam a fejlesztőket, és láttam, hogy milyen izgatottak amiatt, hogy ezen a világon dolgozhatnak. Teljesen őszintének és hitelesnek tűnt az a vágyuk, hogy elkészítsék a legjobb Fallout terméket, amit csak tudnak. Az Oblivionnak voltak problémái, de semmilyen szempontból nem lehetett teljesen leírni. Szóval optimista vagyok. :)

Forrás: GamingTrend Answers part IV (070728)



Frissebb kapcsolódó cikkek:

2007.08.26. - Fallout 3 - 1UP interjuhé (070824)
2007.08.28. - Fallout 3 - Válaszreakció a párbeszédekkel kapcsolatban
2007.08.30. - Fallout 3 - NMA interjuhé (070829)
2007.08.31. - Fallout 3 - Eurogamer interjuhé (070830) szemezgetés
2007.09.03. - Fallout 3 - ActionTrip interjuhé (070831)

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2007.08.14. - Fallout 3 - GamingTrend fórum Q&A III.
2007.08.03. - Fallout 3 - GamingTrend fórum Q&A II.
2007.08.01. - Fallout 3 - GamingTrend fórum Q&A I.
2007.07.28. - Fallout 3 - SPOnG interjuhé (070725)
2007.07.23. - Fallout 3 - StrategyCore prezentációt követő kérdezz-felelek


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása