Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2007.07.19. - Kwish

The Broken Hourglass - Fajok


A Hivatalos Oldalon egy elég alapos áttekintés jelent meg a The Broken Hourglass világát, a Tolmirai Birodalmat benépesítő fajokról, pontosabban ötről (a hatodikról, az emberekről nem érdemes beszélni).


Hat különböző karakter profile létezik a karakterek számára a The Broken Hourglass-ban. A Tolmirai területek többségében az emberek teszik ki a népesség nagyobbik részét. Az ő társadalmukkal vegyül el a Megvilágosodottak faja, a Feybornok (félig el, félig humán lények) és az ősi Ilvari faj három maradvány csoportja: az asszimilálódott elfek, a Cella és a Verai.

Működésileg a The Borken Hourglass fajai zéró egyenleggel, zéró nettó értékkel dolgoznak - a lények várható pozitív vonásait ellensúlyozzák a negatív jellemzők. Hogy a számítások még egyszerűbbek és nyilvánvalóbbak legyenek: az emberek, a birodalom domináns fajának képviselői nem rendelkeznek egy jellemzőjük esetében sem pozitív vagy negatív faji módosítóval. A többi faj legtöbbjénél van valamilyen pozitív, illetve negatív módosító a négy alapképesség egyikére (erő, fürgeség, szívósság, ítélőképesség), és különféle módosítókat kapnak a másodlagos skillekre és képességekre. Néhány faj még egyedi jellemzőket (trait) is kap, a faji vonások meghatározásaként.

Az öt nem emberi faj jellemzői:

ASSZIMILÁLÓDOTT ELFEK
Ők a legközelebbi szomszédok, már ha a legközelebbi szomszédjaid az Ilvari faj leszármazottai.

Bonuszok
Agility (Fürgeség): Az elfek jobb kézügyességgel vannak megáldva, mint az emberek, és gyorsabbak is náluk.
Perception (Észlelés): Az elfek általában véve magasabb szintű érzékekkel rendelkeznek.
Sword Precision (Kard pontosság): Szinte minden asszimilálódott elf átadja gyermekének a pengék iránti tiszteletet és valami alapszintű jártasságot. Ez egy olyan kulturális öröksége a valaha volt Ilvari Birodalomnak, melyhez ezek az asszimilált elfek még mindig ragaszkodnak.

Hátrányok
Toughness (Szívósság): Az elfek nem igazán az állóképességükről híresek, s így nem is olyan szívósak.
Brawl Precision (Ökölharc pontosság): Előnyben részesítik azt, hogy legalább kartávolságról harcoljanak; az elfek felépítésük miatt nem igazán jeleskednek a pusztakezes harcban.
Diplomacy (Diplomácia): Az "asszimilált" nem azt jelenti, hogy "teljesen beépült". A régóta húzódó neheztelés, a kényelmetlenség érzete a régi sérelmek miatt... bármi is az oka, néhány ember - sőt, még más elfek is - meglehetősen kínosan érzi magát, ha az Ilvarikkal kell foglalkozniuk.



CELLA
Vándorok, csavargók, cigányok. Ezeknek az elfeknek az ősei a dombok közé és a fennsíkokra húzódtak az Ilvari Birodalom bukása után, s soha nem néztek vissza. Az ezüstnyelvű Cellák vitatható módon még az asszimilált elfeknél is jobban törekednek arra, hogy kijöjjenek valahogy az emberekkel, bár nem szükségszerű, hogy nemes célok vezérlik őket...

Bonuszok
Agility (Fürgeség): Az elfek jobb kézügyességgel vannak megáldva mint az emberek, és gyorsabbak is náluk. (Éppúgy, mint az asszimilált elfek.)
Perception (Észlelés): Az elfek általában véve magasabb szintű érzékekkel rendelkeznek. (Éppúgy, mint az asszimilált elfek.)
Haggling (Alkudozás): Az asszimilált elfektől eltérően a Cellák aktívan dolgoznak a szociális készségeik fejlesztésén, ezzel is nyereségessé téve a Cella karavánokat.
Manipulation (Manipuláció): A Cellák aktívan fejlesztik társadalom-szervező készségeiket is, s nem tartja vissza őket semmi, hogy előnyt is húzzanak a dologból, ha épp érdekeik úgy kívánják.
Pickpocket (Zsebmetszés): Néhányan hajlamosak "bűvészkedésnek" hívni, de a legtöbb Cella azért elég őszinte ahhoz - legalábbis egymás között -, hogy annak nevezzen egy képességet, ami valójában: egy jövedelmező képességnek (már ha megfontoltan használják).

Hátrányok
Toughness (Szívósság): Az elfek nem igazán az állóképességükről híresek, s így nem olyan szívósak. (Éppúgy, mint az asszimilált elfek.)
Brawl Precision (Ökölharc pontosság): Előnyben részesítik azt, hogy legalább kartávolságról harcoljanak; az elfek felépítésük miatt nem igazán jeleskednek a pusztakezes harcban. (Éppúgy, mint az asszimilált elfek.)
Tactics (Taktika): A szabadon kóborló Cellák csapatokba állnak a túlélés érdekében... de hogy briliáns taktikusok lennének? Hát egyáltalán nem.



VERAI
A Tolmirai Birodalom szuperkatonái, ezek az elit és igen elszigetelt elf csapatok fajuk korábbi dicsőségének fáklyavivői.

Bonuszok
Agility (Fürgeség): Elfként a veraik sokkal fürgébbek, mint az átlagos emberek. Ugyanakkor a verai kultúrára jellemző szigorú kiképzés (ami az állóképességre és az erőre helyezi a hangsúlyt) idővel csökkenti ezt az előnyt - a verai fürgeség-bonusz alacsonyabb, mint az asszimilált elfeké, vagy a Celláké.
Sword Precision (Kard pontosság): Az asszimilált elfek a bezárt ajtók mögött gyakorolják a kardforgatást, ahol még a szomszédjaik sem látják őket. A Veraik számára a penge nemcsak hobbi, hanem maga a szenvedély, s a Verai kardforgatás-bonusz meghaladja az asszimilált elfekét.
Tactics (Taktika): A Veraik folyamatosan a hadi gépezeteket, a harcállásokat, a hadseregek irányítását tanulmányozzák, s fejlesztik képességeiket, hogy jobban ráérezzenek a csapatmozgatás problémáira.
Perception (Észlelés): A Verai kiképzés azért még nem szüntette meg az elfek veleszületett képességét, hogy észrevegyék a szokatlan dolgokat.

Hátrányok
Toughness (Szívósság): A Veraik keményen dolgoznak azon, hogy fejlesszék természetes ellenálló-képességüket, és hogy erősebbek legyenek, mint rokonaik. S sikerrel jártak, mivel ezen képességük túlszárnyalja az asszimilált elfekét és a Cellákét is - bár még ők sem olyan ellenállóak, mint az emberek.
Mana (Mana): A szigorú Verai hadi nevelés belesulykolja a bátorságot és a virtust e faj képviselőibe, de emiatt hajlamosak elzárni elméjüket a gondolatok és az érzelmek kifejezésének egyéb módjai elől. Az átlagos, hétköznapi Verainak nincs ideje a mágiára, vagy egyszerűen nem is érdekli a dolog - és emiatt aztán nem is a legjobb jelöltek a mágia használatára.
Diplomacy (Diplomácia): Az asszimiláltak furcsaságát még tetőzi a fekete-és-fehér, könyveszerint-teszek-mindent mentalitás is, s ez igen komoly hátrányt eredményez a diplomácia képességében.



FEYBORN
Az ember / elf kapcsolatok (leggyakrabban nem igazán méltányolt) gyümölcsei. Tipikusan az emberek és az asszimilált elfek kapcsolatából származnak, bár az emberek és az utazó Cellák között kialakult gyümölcsöző szerelem sem hallatlan.

Bonuszok
Strength (Erő): A Feybornok általában nagyobbak és erősebbek, mint a szüleik.
Toughness (Szívósság): Bár rövidebb ideig élnek, mint Rhyth egyéb fajainak képviselői, életük virágában rendkívül kemények és szívósak.
Mageborn-Fire trait (Veleszületett tűzmágia képesség): Minden feyborn ott hordozza vérében a pirománia szeretetét, s ennek eredményeképp megkapják a veleszületett tűzmágia különleges képességet, ami kezdő bonuszt biztosít számukra a tűzmágiánál. Ez nem ugyanaz, mint a Tűzmágiára vonatkozó direkt bonusz. A veleszületett mágikus képesség mind a négy elementális jellemzőhöz kapcsolódhat (ezt a traitet csak a karakter generálásakor lehet kiválasztani), de mindenki csak egy elem vonatkozásában rendelkezhet ezzel a veleszületett mágikus képességgel.

Hátrányok
Judgment (Ítélőképesség): Függetlenül attól, hogy elhiszed-e, hogy minden feybornot megérintett az őrület, vagy úgy véled, hogy nem kapták meg ugyanazt az esélyt, mint az emberek, vagy az asszimilált elfek, a tény tény marad, mind elméletben, mind gyakorlatban. A feybornok korlátozott szellemi képességekkel rendelkeznek.
Diplomacy (Diplomácia): Gyorsan dühbe gurulnak, és lassan nyugszanak le, természetüknél fogva nem lehet őket született tárgyalópartnereknek tekinteni.
Haggling (Alkudozás): Lsd. Diplomácia.



(ILLUMINATED (MEGVILÁGOSODOTTAK)
Rejtélyes humanoidok, ismeretlen származással és célokkal, akik egyszerűen csak megjelentek egy napon, s rendkívül jól beintegrálódtak a tolmirai társadalomba. Megjelenésük nagyon hasonló az emberekéhez, attól eltekintve, hogy bőrük fényes és sugárzó.

Bonuszok
Judgment (Ítélőképesség): A csodálóik "gondolkodónak" nevezik őket. Azok, akik félnek tőlük, "cselszövőnek". Bárhogy is legyen, a Megvilágosodottak, természetüknél fogva, sugárzó elmék (már ha megbocsátható ez a szójáték).
Mana (Mana): A Megvilágosodottak természetes készséggel használják és uralják a mágiát.
Diplomacy (Diplomácia): Eltekintve külső megjelenésüktől és esetenként lekezelő modoruktól, ha eljön az ideje a legtöbb Illuminated tudja, miként bűvölje el a többieket, s hogy miként nyerjen egyetlen vonakodó mosollyal.
Haggling (Alkudozás): Bárki megmondja, hogy a Megvilágosodottak egyik legfontosabb teljesítménye, hogy komoly kereskedelmi kapcsolatokat hoztak létre Rhyth humán civilizációjával. Bár néha nyugtalanítóan közvetlenek, azért megbízhatóan tűnnek a kereskedelmi ügyekben.
Water Magic (Vízmágia): A Megvilágosodottak igen erősek az elme mágiájában, s így bonuszt kapnak a Vízmágiához. Ez nem veleszületett mágikus képesség (mint a Feybornok esetében). Csak néhány olyan Megvilágosodott csodagyerek van, aki veleszületett mágikus képességgel rendelkezik valami elementális erő vonatkozásában (vagy akár magában a Vízmágiában).

Hátrányok
Pacifist trait (Pacifista képesség): Az erőszak és a gyilkolás nem passzol a Megvilágosodottakhoz - sokkal kevésbé természetes nekik ez a dolog, mint Rhyth más fajainak. Néhány ember szerint ez a hajlam is csak annak bizonyítéka, hogy a Megvilágosodottak igazából egy mesterségesen létrehozott faj, s nincs olyan történelmük, mely a konfliktusokról és hódításokról szól. Minden Illuminated rendelkezik ezzel a képességgel, s ennek következtében negatív módosítót kapnak az összes támadás-dobáshoz (ideértve a közelharci és távolsági fegyvereket is).
Strength (Erő): A Megvilágosodottak - amolyan szabályként - nem foglalkoznak izmaik fejlesztésével.
Stealth (Rejtőzködés): Fénylő, sugárzó bőrük miatt egyszerűen nem tudnak sikeresen elrejtőzni.

Forrás: Rules and Mechanics: Character Races




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2007.08.07. - The Broken Hourglass - Kis vallástörténet II.
2007.08.25. - The Broken Hourglass - Pont-vásárlásos stratégiák
2007.09.04. - The Broken Hourglass - Politika, politika, politika...
2007.10.13. - The Broken Hourglass - Mashiz, Narimir problémás szomszédja

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2007.07.14. - The Broken Hourglass - Galen, a kavarógép
2007.06.19. - The Broken Hourglass - Varázslat-kotyvasztás
2007.06.05. - The Broken Hourglass - Halima
2007.05.21. - The Broken Hourglass - Tárgyak és jellemzőik
2007.05.09. - The Broken Hourglass - A halál és ami utána van Tolmirában


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása