Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Engine
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Világ
Történet
Witcher
Felszerelés
Fajok
Karakterek
Szörnyek
Pillák

Háttérinfók
Interjuhék
Előzetesek
CommunityQ&A
IGN Blog
Fejlesztői izé
DevDiary

Galéria
Screens
Concepts
Posters
Models
Üdvözlet

2006.12.21. - Kwish

TheWitcher.de interjuhé

A The Witcher német rajongói oldal feltett néhány kérdést a játékkal kapcsolatban a fejlesztő csapat PR mókusának, Michal "Funky Monk" Balaszczuk-nak. Nem hiába telt el néhány hónap a legutolsó cucc óta, még akár azt is mondhatjuk, van benne valami...

Milyen inspirációt kaptatok a lengyel mitológiából és folklórból?
Igen erős a szláv és európai háttér a játékban. Felfigyelhettek majd néhány elnevezésre, stíluselemre, arra, ahogy a szörnyek kinéznek, és az emberek öltözködnek :), és arra ahogy a környezetet és a városi helyszíneket összességében létrehoztuk. Nagyon keményen dolgoztunk a koncepciókon, tervrajzokon annak érdekében, hogy ez a dolog koherens legyen, összeálljon. E munka kis részét már korábban megtette Andrzej Sapkowski a könyveiben a strigak, rémísztgetők, kokatrice-ok mind a lengyel és szláv mitológiából erednek.

Földrajzilag hogyan tagolódik a világ? Lesznek különféle területek, mint például erdős, mocsaras, arktikus területek? Lesz valami földalatti világ? Sok dungeonra és hasonló jellegű helyszínre számíthatunk?
Már a képeken is észrevehettétek, hogy olyan helyszíneket fedezhettek fel, mint erdők, mocsarak, valamint sokkal falusiasabb területeket is, mint például a megművelt mezők és a falvak. Nem igazán beszélhetek az egyedi területekről spoiler nélkül. Ami a föld alatti helyszíneket illeti, természetesen lesznek dungeonok meg börtönök, barlangok, pincék, ésatöbbi.

Mi a helyzet a tárgyak gyűjtögetésével? Hány tárgyat találhatunk a játékban? Lesznek egyedi tárgyak, illetve olyan cuccok, melyek egy készletet alkotnak?
A witcherek nem igazán azok a fickók, akik csak azért kezdeményeznek harcot, hogy utána aztán összegyűjtsék az ellenfél cuccait, majd elrohannak a legközelebbi bótba, hogy csak azért növeljék az olcsó kardok kínálati piacát, hogy keressenek egy rézpetákot. Ami a fegyvereket illeti - a witcherek a kardforgatás mesterei, ezt tanulják már gyermekkoruk óta. A nyilvánvaló választási lehetőség az volt számunkra, hogy lehetővé tegyük a játékosok számára, hogy fejlesszék Geralt kardjait (ahelyett, hogy lecserélnék őket). Természetesen bármilyen kisebb fegyvert viselhettek, de néhány dolog, amit egyszerűen végrehajthattok a kardokkal nem lesz kivitelezhető más fegyverekkel. Érdekes jellemző az egész alkímia rendszer. Több tucatnyi alkotóelemet találhattok, vásárolhattok, vagy metszhettek ki a szörnyekből.
Bőségesen lesznek ilyen dolgok.


1024x768

1024x768

1024x768

Konkrétan miért kap a játékos tapasztalati pontokat? Csak a szörnyek megöléséért, vagy más tevékenységekért is?
Az ellenfelek legyőzése csak az XP egyik forrása. Van egy speciális algoritmus, ami kiszámolja ezt az értéket a Geralt szintjéhez, illetve a legyőzött ellenfél szintjéhez kapcsolódó nehézségi értékek között fennálló különbség alapján. Az XP másik forrása természetesen a játék küldetései: a főküldetés és a mellékküldetések. Lesz néhány igazán különleges esemény is.

Hogyan utazunk a játék különböző területei között?
Miután a játékos megérkezik egy új helyszínre, egy kezdő területről indul el. Innentől kezdve addig kell kóborolnod, keresgélned az adott helyszínen, míg el nem érkezel egy átmeneti ponthoz. Ha találtál egy ilyet, akkor dönthetsz úgy, hogy egyszerűen átmész a következő területre. Ha már egyszer meglátogattál egy területet, akkor az aktívvá válik a lokális térképen, s automatikusan hozzáférhetővé válik az utazási célpontok között. Azt is érdemes hozzátenni ehhez, hogy vannak olyan területek, melyek nem jelennek meg a lokális térképen, s csak gyalogszerrel lehet oda eljutni.

Hány város lesz a játékban, s hány NPCvel találkozhatunk ezekben? Az NPCknek scriptelt napi tevékenységük lesz, vagy valami véletlenszerű algoritmussal oldottátok meg a dolgot? Be lehet menni a házakba, s foglalkozhatunk tolvajkodással?
Általában véve ott lesz Vizim hatalmas városa, melyet néhány nagy kerületre osztunk fel, s lesz néhány kisebb település is. Vizim utcái teli lesznek olyan NPCkkel, akik a saját életüket élik, s a mindennapi problémáikkal foglalkoznak. A viselkedésük a főhős, és más NPCk magatartásán, az időjáráson és persze a napszakon múlik. Attól függően, hogy milyen típusú karaktert alakítanak, különféle dolgot csinálhatnak bizonyos tevékenységi körökből választva (úgymint: munka, pihenés, alvás, szórakozás.
Szinte minden házba beléphettek majd, de végül úgy döntöttünk, hogy nem tesszük lehetővé a tolvajlást.
A witcherek guildjében nincsenek csalók.


1024x768

1024x768

1024x768

A történet lineáris, vagy szabadon eldönthetjük, hogy mivel foglalkozunk elsőként? Olyan jellegű fejezet-felosztással találkozhatunk, mint pl. a Gothicban, vagy a Diabloban?
A történet nem lineáris, és szinte minden küldetést többféle módon is meg lehet oldani. Ami érdekes, az az, hogy a játékos döntései nemcsak egyszerűen a jó és gonosz alternatíva között oszlanak meg, s hogy a döntések néhány hatása csak egy kis késéssel jelentkezik. Ez a felelősség érzetét kelti a játékosokban. Nézzétek meg az E3 történet videónkat, ha látni akartok erre egy példát.
Ami a fő cselekményt illeti -igen, fejezetekre osztjuk a dolgot.

Lesznek kisebb, megoldásra váró rejtvények? Például olyan, mint az ivóverseny a Gothic 2-ben, ahol ki kellett cserélni még a verseny előtt az üveg junipert tiszta vízre?
Igen, lesz néhány olyan elem, amit mi mini-játéknak nevezünk. Elég valószínű, hogy ezek egyike önálló játékként hozzáférhető lesz az interneten is. Ez egy kocka alapú játék, ami a szerencsén és a fürge észjáráson alapszik, s meglehetősen népszerű szerencsejáték Vizim azon lakosai között, akik szeretik a pénzüket elvesztegetni :) .

Leírnál nekünk egy tipikus harci szituációt? Milyen gyakran kell harcolni a játékban? Lesz néha más megoldása is a küldetéseknek (például el lehet majd osonni az ellenfelek mellett)? A harcok scripteltek, vagy véletlenszerűek?
A harc nem a játék legfontosabb része, de az tény, hogy elég gyakran kell harcolnotok. S az sem mellékes, hogy Geralt végülis abból él, hogy professzionális szörnyvadász.
Nos, néhány küldetés teljesítéséhez meg kell ölni az ellenséget, s nincs rá mód, hogy ezt elkerüljétek. Nyilvánvaló, hogy néhány harc szervesen beépül valamilyen küldetés cselekményébe.

Mondanál arról valamit, hogy várhatólag milyen hardver kell a játék teljes részletezettség mellett történő futtatásához? Összevetnéd a játék követelményeit pl. az Oblivion, vagy a Gothic 3 követelményeivel?
Nos, sajnálom, de a rendszerkövetelményeket még hivatalosan nem jelentettük be.

Elmondanád, hogy most épp hogy áll a fejlesztés?
Az eszközök és az engine már jó ideje rendelkezésre áll. Még hátra van némi grafika, küldetések, és persze tesztelés és az optimalizálás. Terveink szerint 2007 tavaszára véglegesítjük a játékot.

Most, hogy van már kiadótok, lesz német verzió? Teljesen honosítva lesz a játék, vagy csak feliratok lesznek?
Lesz német verzió. Legjobb tudomásom szerint feliratok lesznek rajta, de ez a helyi kiadó döntése, így még változhat a dolog.

Köszönjük, hogy időt szántál a kérdéseinkre.


Kérdések: Wal
Forrás: TheWitcher.de - Interview with CD Projekt RED, December 2006
Képek forrása: BoomTown