The Witcher - Engine
A játék a BioWare Aurora Engine-jének (TM) új verziójával fut, melyet a single player játék érdekében módosítottak. Számos változtatást hajtottak végre az eredi engine-en, ezek közül az alábbiakban felsorolunk néhányat.
Világ megjelenítése
Az egyik legfontosabb módosítás az volt, melynek eredményeképp megváltozott a világ megjelenítésének módja. A BioWare Aurora Engine (TM) segítségével a világ épp olyan lehet, mint ahogy azt a készítők elképzelték, nem pedig a tilesetek használatával felépített környezet. Ennek köszönhetően jött létre a részletekben gazdag, egyedi látványvilág. Minden környezeti elemet 3D Studio Max-ban hoztak létre, majd ezt exportálták a játék engine-be.
- Lightmaps
Az engine általuk használt verziója támogatja a lightmaps-eket (ezeket 3DS Maxban készítették el). Az ily módon készült árnyékok sokkal reálisabbnak látszanak, és a teljesítmény szempontjából is jobb választásnak bizonyultak.
- Textúra festés
E különleges eszköz segítségével custom textúrák használatával festették meg a környezetet. Ez a megoldás időt takarított meg és természetesebbnek látszik az eredmény, mint a hagyományos mappelés esetén.
- Ég és víz
Kiegészítették az enginet egy jóval reálisabb éggel, és víz effektekkel.
Renderelés
Minden a játékon illetve az eszköztáron belüli renderelést DirectX9 segítségével készítettek el, ennek köszönhetően az engine nagyon sok árnyékolási formát támogat (víz effektek, bump mapping, environment mapping stb.). Mindezek mellett az egész renderelő rendszert egységesítették, és egy új fénykezelő alkalmazást adtak az engine-hez.
Egyéb változtatások
Az egyéb fontosabb változások közé sorolhatóak a következő módosítások: motion-capture animáció, fizikai hatások, új mechanika és harcrendszer. Van még számos egy újítás is, mint pl. a portálok bevezetése, újabb grafikus effektek használata (sugárzás; fejlesztett, dinamikus árnyékolás; homályosság), melyeket később részletesebben is bemutatnak majd.
Forrás: Hivatalos oldal
(Vissza)
Fordította / írta: Kwish 2004.08.14. |