Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Engine
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Világ
Történet
Witcher
Felszerelés
Fajok
Karakterek
Szörnyek
Pillák

Háttérinfók
Interjuhék
Előzetesek
CommunityQ&A
IGN Blog
Fejlesztői izé
DevDiary

Galéria
Screens
Concepts
Posters
Models
Üdvözlet

The Witcher - FAQ


A Hivatalos Oldalon van egy jó hoszú, tematikusan szétszedegetett FAQ. Mondjuk aki végigolvassa a játékra vonatkozó többi információt is talál néhány ismétlődést, dehát ez mán csak így van...



ÁLTALÁNOS
A játéknak többféle vége lesz? (04.05.28)
Igen. A játéknak három eltérő befejezése van, melyek a witcher hírnevétől, reputációjától függően változnak. Vagy a gonosz, vagy a semleges, vagy a jó befejezést fogjátok látni. Egyik sem jobb, vagy rosszabb a másiknál - csak eltérőek.

Lineáris lesz a történet? (04.05.28)
Bár a főküldetés lineáris lesz, szinte minden küldetést többféleképp is be lehet majd fejezni. Például nagyon sok esetben a játékoson múlik, hogy válasszon az ereje, vagy az intelligenciája között, és a küldetések másképp alakulnak, attól függően, hogy hogyan közelítik meg őket. Ráadásul minden döntés befolyásolja a játék valamelyik befejezését. No persze lesznek olyan küldetések is, melyeket mindenképp meg kell oldani, ha az ember tovább akar lépni a történetben, vagy valami fontos információt szeretne megszerezni.

Hány országban adják ki a játékot? (04.07.28)
Az egész világon terjesztésre kerül a játék.

Terveztek valami olyan eszközt, mely lehetőséget ad a nem-hivatalos modulok készítésére? (04.07.28)
Nos, talán teljes modulokra nem, de adunk majd egy olyan eszközt, ami segít a játékosoknak. Sajnos, még pontosan nem tudják megmondani, mi is lesz ez, mert még nem véglegesítették a dolgot.

Lehetek béta tesztelé? (04.05.28)
Pillanatnyilag a játék belső tesztelése folyik. Ha béta tesztelőkre lesz szükségük, meghirdetik a honlapjukon.

Mikorra várható a megjelenés? (04.05.28 / 07.06.22)
Sajnos nem tudnak még semmilyen megjelenési időt mondani. Olyan jónak akarják elkészíteni a játékot, ahogy csak lehetséges, és ezért csak akkor adják ki, ha úgy gondolják elérték ezt a célt.
A megjelenés várható időpontja szerte a világon 2007. szeptember.

Lesz multiplayer lehetőség? (04.05.28)
Nem, a The Witcher tisztán az egy játékos kalandra készült.

Terveztek kiegészítőt a játékhoz? (04.05.28)
Még korai erről beszélni. Még nem fejezték be a munkát magán a játékon sem.

Milyen hosszú lesz a játék? (04.05.28)
A játék öt különböző részből, felvonásból áll. Minden egyes rész olyan tucatnyi, vagy közel annyi nagy helyszínből áll. A becslésük szerint közel 30-40 órára lesz szükség a játék befejezéséhez. Ugyanakkor ha valaki csak egyszer játssza végig a játékot nem fogja felfedezni az összes rejtett opciót, titkot, eltérő küldetéseket és befejezést.

Milyen típusú játék is lesz ez? (04.05.28)
A The Witcher akció-orientált, vizuálisan lenyűgöző, könnyen használható egy játékos RPG, tartalmas és szerteágazó történettel.

Milyen játékokkal vethető össze a the Witcher? (04.05.28)
Szeretnénk ha a The Witcher saját osztályt hozna létre, de bizonyos jellemzői folytán azért összevethető az olyan játékokkal, mint a Dungeon Siege (a játékvilág megjelenítése, és a point&click játékműködés miatt), a Neverwinter Nights (a technológia, a világ bemutatása, és a fantasy téma kapcsán), vagy akár a KotOR (a világ megjelenítése, a küldetések tervezése, és a játékot befolyásoló erkölcsi döntések miatt).

(Vissza)


VILÁG
Tudok majd csapatot létrehozni? (04.05.28)
Nem, a játékos csak egy karaktert irányíthat. Ugyanakkor időről-időre más és más karakterek csatlakoznak a witcherhez, de az ő cselekedeteik felett nem lesz hatalmad.

Lesznek véletlenszerű találkozások / összecsapások? (04.05.28)
Lesznek, miközben egyik helyről a másikra utazgatsz. A witcher szörnyekkel küzdhet meg, felszerelést vásárolhat utazó kereskedőktől, vagy esetleg titkos helyeket fedezhet fel.

Lesz nyilvános béta tesztelés? (04.05.28)
Pillanatnyilag nincs tervük a béta tesztre.

Ki írta a történetet? (04.05.28)
A történetet legnagyobbrészt Jacek Komuda és Maciej Jurewicz lengyel fantasy szerzők írták, akik ismertek arról is, hogy ők a szerzői a 'The Wild Plains' (Vad Síkságok) elnevezésű P&P RPG rendszernek.

Hány küldetés lesz a játékban? (04.05.28)
Még nem határozták meg a küldetések pontos számát, de biztosak benne, hogy a játékosok élvezni fogják a játékot.

Milyen helyszínekre lehet eljutni a játékban? (04.05.28)
A játék során a főhős az Északi Birodalmakban kalandozhat. Nagyon sok színes és életteli helyszínt meglátogathat majd, beleértve Kaer Morhent, a witcherek erődjét, Vyzime és Mayena nagyszerű városait, és a Temriai Lovagok Régi Kastélyát, és persze még sok más helyet, telis-teli érdekes karakterekkel, rettenetes szörnyekkel, halálos csapdákkal, és veszélyes összecsapásokkal.
(Vissza)


FŐKARAKTER
Hogyan irányíthatom a karaktert? (04.05.28)
Minden egyes parancsot egérrel lehet majd kiadni. Annyira ösztönössé szeretnénk tenni az irányítást, amennyire csak lehetséges. No persze szinte minden parancsnak lesz billentyű-kódja is.

Milyen fegyvereket használ a witcher? (04.05.28)
A közelharci fegyverek széles választéka áll a karakter rendelkezésére, mint például kardok, szablyák, fejszék, harci pörölyök, vagy buzogányok. Minden egyes fegyver saját karakterisztikával rendelkezik, amely befolyásolja a főhős harci képességeit. Érdemes megjegyezni, hogy a witcher fő fegyvere a kard, s ezt tükrözni fogja a harcrendszer is.

Használhat a witcher íjakat? (04.05.28)
Nem, a witcher a kardvívás mestere, és ezen az úton akarjuk tartani.

A játék Geralt witcher kalandjaira koncentrál majd, akit a könyvekből is ismerhetünk? (04.05.28)
Nem, az ő kalandjai egy másik történet része, s azokat a regények, és a novellák írják meg. A játékban a saját karaktered irányíthatod, s a kalandok során befolyásolhatod a képességeit és jellemzőit.

Ki is az a witcher úgy egyébként? (04.05.28)
Egy professzionális szörnyvadász. Harcos, akit gyermekkora óta a harcra nevelnek, aki különböző próbákon és változásokon esett át, melyek végük őt magát is megváltoztatták, s akit szinte már csak a külseje miatt lehet embernek nevezni. A kardvívás mestere, de képzett a mágikus gesztusok művészetében is.
(Vissza)


JÁTÉKELVEK, MŰKÖDÉS
Milyen tulajdonságok határozzák meg a karaktert? (04.05.28)
Négy tulajdonság határozza meg a hős fizikai jellemzőit – Erő (Strength), Fürgeség (Agility), Életerő (Vitality) és Állóképesség (Endurance).

Hogyan szerzi tapasztalatait a karakter? (04.05.28)
A játék során az ellenfelei legyőzéséért, a különböző útvonalak felfedezéséért, az NPCktől kapott küldetések teljesítéséért tapasztalati pontokat (XP) kap a főhős. Ha megfelelő mennyiségű XP összegyűlik, akkor automatikusan szintet lép a karakter.

Lesz lehetőség a játék megállítására, majd közben parancsok kiadására (aktív szünet)? (04.05.28)
A játék rendelkezik az aktív szünet lehetőségével. A szünet során megváltoztathatod a harci stílust, a küzdő formát, vagy mágikus mozdulatokat kezdeményezhetsz, de nem cserélheted le a páncélodat, vagy nem cserélheted ki a fegyvered.

Beállíthatok saját gyorsbillentyűt? (04.05.28)
Persze, a játék egyik jellemzője a teljesen beállítható kezelő felület.

Milyen szabályrendszert használ a The Witcher? (04.05.28)
Nem használunk egyetlen már létező RPG szabályrendszert, helyette inkább összeállítottuk a sajátunkat. Megpróbáltuk egyszerűvé, és könnyen érthetővé tenni, de úgy, hogy közben még szórakoztató maradjon, és meg legyen a játékélmény is. E rendszernek köszönhetően a játékosok anélkül érzékelik a karakter fejlődését, készségeinek javulását, hogy bonyolult táblázatokat és statisztikákat kellene nézegetniük. A játék főhőse, az NPCk, a szörnyek a különféle tulajdonságok, készségek és ellenállások kombinációjával lettek meghatározva. A főkarakter esetében még bizonyos képességek ismeretére is szükség volt: pl. mágikus gesztusok (magyarán spellek), vagy speciális támadások, melyek halálossá teszik a harcban.
(Vissza)


TECHNOLÓGIA
Milyen enginet használ a játék? (04.05.28)
A játék a BioWare Aurora Engine-jének (TM) új verziójával fut, melyet a single player játék érdekében módosítottak. Számos változtatást hajtottak végre az eredi engine-en, ezek közül az egyik legfontosabb, amely módosítja a játékvilág megjelenítését - a világot épp olyanra tervezték, mint ahogy elképzelték, ahelyett, hogy a területi elemekből rakosgatták volna össze. Ennek köszönhetően a látványvilág rendkívül részletezett és egyedi. Az egyéb fontosabb változások közé sorolhatóak a következő módosítások: motion-capture animáció, fizikai hatások, új mechanika és harcrendszer. Van még számos egy újítás is, mint a DirectX legújabb verziójának támogatása, fejlesztett renderelő rendszer, és újabb grafikus effektek használata (sugárzás; fejlesztett, dinamikus árnyékolás; homályosság, fénysugarak).

Lesznek időjárási effektusok? (04.05.28)
Igen, lesz hó és eső, sőt, még a szelet is észre lehet majd venni a növényzeten.

Tervezitek a játék kiadását konzolra, vagy egyéb operációs rendszerre? (04.07.28)
Jelenleg nem tervezik a konzolos, vagy más operációs rendszerre történő megjelenést.

Melyek a hardware követelmények? (04.05.28)
A játék jelenlegi verziója jól fut egy 2.0 GHz CPU-n, GeForce4 osztályú videókártya, és legalább 256 MB RAM mellett. Természetesen a követelmények még a fejlesztés során változhatnak. ELAVULT! Rendszerkövetelmények
(Vissza)


EGYEBEK
Lesz Collectors Edition? (04.07.28)
Erről még korai beszélni, de lehet, hogy lesz ilyen :-)

A játék egyezik valamiben a filmmel? (04.05.28)
Milyen filmmel? ;-)

Mi a véleményetek a könyveken alapuló filmről? (04.05.28)
Kérem a következő kérdést.

Hol tudhatok meg többet Andrzej Sapkowski-ról? (04.05.28)
A legjobb megnézni az író hivatalos oldalát: www.sapkowski.pl/, vagy megnézni az alábbi oldal angol részét: www.polishwriting.net. Nagyon sok fan site is van az interneten.

A játék Sapkowski regényein alapszik. Ismernem kell ezeket, hogy tudjak játszani? (04.05.28)
Egyáltalán nem. A játék teljesen más történetet mesél el, mint ami a regényekben van. No persze az író rajongói biztos felismerik majd a helyeket, karaktereket, és a világ megszokott hangulatát, de nem kell szakértőnek lenni ezekben, hogy valaki élvezze a játékot. Minden olyan játékos, aki szerezi a fantasy CRPGket, talál majd magának valami érdekeset a játékban.

Lesznek karakterek a könyvekből? (04.05.28)
Igen, ha olvastad a könyveket, találkozol majd néhány öreg baráttal..

Nem olvashatok semmi a witcherről, mert nincs angol nyelvű irodalom! (04.05.28)
Sajnos a szerző könyveit még nem fordították le angolul.

Hány nyelvre fordították le a regényeket? (04.05.28 / 07.06.21)
Tudomásunk szerint cseh, orosz, német, spanyol, és francia nyelvre.
2007 nyarán megjelent az angol kiadás is: The Last Wish címen egy jó kis novellás kötet. Előjegyezhető Magyarországon is a Bookstation oldalán!

Szerintetek lesz valaki, aki elolvassa az összes választ? (04.05.28)
Nem vagyunk benne teljesen biztosak, de úgy tűnik, van azért néhány hardcore rajongó, aki elejétől végig elolvassa a site-ot. Köszönjük, hogy érdeklődtök a játék iránt.
(Vissza)


Forrás: Hivatalos oldal



Fordította / írta: Kwish
2004.08.14.