Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Engine
FAQ
Rendszerspeci

Játékvilág
Világ
Történet
Witcher
Felszerelés
Fajok
Karakterek
Szörnyek
Pillák

Háttérinfók
Interjuhék
Előzetesek
CommunityQ&A
IGN Blog
Fejlesztői izé
DevDiary

Galéria
Screens
Concepts
Posters
Models
Üdvözlet

The Witcher - Szörnyek


Az alábbiakban néhány olyan szörnyet mutatunk be, akivel összeakadhattok a játék során, s melyek szerepelnek már a Hivatalos oldal-on is...


DROWNED DEAD (Vízi hulla)
Néha előfordul, hogy a vízbefulladtak holttestét életre kelti valamilyen őrült mágia, és értelem nélküli vízi hullákká változtatja őket, akik megvetnek minden élőt, és emberi húst esznek. Felpuffadt, víztől ázó testüket megtölti valamilyen mérgező pára, ami megbénítja azt, aki megsebzi őket.


BONEHEAD (Csontfej)
A csontfej valamiféle humanoid lény, ami leginkább egy gigantikus púpos majomhoz hasonló. Két rendkívül éles fogsor helyezkedik el állkapcsán, mellyel még akár a fát, és a fémet is átharapja. Nagyon sok tudós úgy gondolja, hogy a csontfejek mára már kihaltak.


GRAVEIR (Sírlakó)
A graveirek olyanok mint ghoulok, csak nagyobb a méretük. Rövid és vastag karmukkal könnyedén ásnak a földben, az erős fogaikkal szétroppantják a csontokat, s hosszú, vékony nyelvükkel kinyalogatják a belőlük a velőt. A graveirek pusztítása nem befolyásolja az ökológiai egyensúlyt.


WERERAT (Vérpatkányt)
Azok a szerencsétlen lelkek, akiket megfertőzött a likantrópia vírusa gyakran válnak vérszomjas szörnyeteggé. A vérpatkányok olyan emberek akik ilyen szörnyeteggé változtak át (mely egyaránt hasonlít a patkányokra, és az emberekre is). Nagyon gyorsak, élénkek és ravaszak. Mérgező karmaikkal még a legerősebb ellenfelet is földre kényszeríthetik.

SHTRIGA (Striga)
A shtriga, vagy a másképp striga, illetve strix, az egyik legveszélyesebb és legfélelmetesebb élőholt lény, mellyel a witcherek szembeszállhatnak. A strigák eredete még mindig rejtély, bár úgy tűnik, hogy valami hatalmas átok az, amely a halott nőket ilyen szörnyekké változtatja át. Néhányan azt mondják, hogy a gonosz, kegyetlen és bűnös nőknél - mint a boszorkányok, vagy gyilkosok - van arra esély, hogy strigává váljanak. Mások azt állítják, hogy az átok az idő előtt meghalt gyermekeket sújtja - akik házasságtörés, vagy vérfertőzés kapcsán születtek. Egy dolog biztos, e női halottak minden teliholdkor feltámadnak sírjukból és az élőkre vadásznak.
Azt regélik, hogyha egy fenegyerek egy teljes éjszakát eltölt egy striga sírjában, akkor feloldja az átkot, s a nő ismét feltámad, s húsvér emberként tér vissza. De ezt még a leghatalmasabb witcherek sem kockáztatják, és inkább egyszerűen legyilkolják a szörnyeket, amilyen gyorsan csak lehet. Ugyanakkor mesélnek arról, hogy volt egyszer egy Fehér Farkasnak nevezett witcher, aki feloldotta az átkot a király lányáról.


WARG (Warg)
A kései órákban, a Vizim környéki földek lakói egy másik gonosz lélek is kísérti, melynek eredetét szintén rejtélyes homály fedi. E rosszindulatú lény a közeli erdőkben portyázik a zsákmány reményében - legyen az állat, vagy ember. A rémült helybéliek wargnak nevezték el. Távolról a bestia olyan, mint egy hétköznapi kutya, de a közelebbi vizsgálatból kitűnik, semmihez sem fogható, amit az emberi szem valaha is látott. A legfrissebb pletykák arról mesélnek, hogy valahol a közelben állatokon végeztek kísérleteket. A helyiek közül nagyon sokan úgy vélik, hogy a warg egy olyan kísérlet eredménye, ami teljesen félresikerült. Néhányan még azt is fenntartják, hogy ezeken a lényeken ellopott witcher elixíreket próbáltak ki.
Ámbátor úgy tűnik, hogy ezeknek a pokoli lényeknek a természetfeletti gyorsasága és szívóssága inkább valami öröklött tulajdonság, mintsem a witcher bájitalok előidézte állapot. Az egyik ilyen szörny elhullott teteme közelében dwimeriteket találtak (ezek antimágikus bilincsek), ami arra utal, hogy azt a lényt fogságban tartották. Azok akik látták ezt a szörnyet, azt állítják, hogy - eltekintve ellenséges viselkedésétől - már szószerint haldoklott, mikor rátaláltak. Ezt azok a gennyes sebek is okozhatták, melyek megőrjítették e bestiát, vagy inkább - mint ahogy egy varázsló kijelentette - "megváltoztatták az anyagcseréjét" - bármit is jelentsen ez a dolog. Éppen ezért nagyon sok spekuláció látott napvilágot ebben az ügyben, bár nagyon kevesen azért tényként beszélnek a dologról.


WRAITH (Lidérc)
A lidérc, e baljóslatú lény alig észrevehető a tapasztalatlan szemnek. Ennek a viszonylagos láthatatlanságnak az az oka, hogy a lidérc a szó szoros értelmében az eredeti test lenyúzott változata. Hogy ki képes akkor észrevenni ennek a szellemnek az árnyékát? Egyedül csak a witcher - és még ő is csak hatásos érzékelés-növelő elixír segítségével. Jelenleg senki sem tudja, hogy pontosan miként is kerül egy lidérc a fizikai világra, hogy megfertőzze gonosz jelenlétével Észak földjeit. Azt mondják, hogy ez a kreatúra lényegében a különösen kegyetlen bűnözők halál-utáni létezési formája, rendszerint a gyilkosoké és az erőszaktevőké - ezek a legundorítóbb emberek minden társadalomban.
A wraith így csak egy fantom, s csak varázslattal és a witcher kardjával lehet megsebezni. Pletykálnak arról, hogy a lidérc megjelenése a szenvedésének a kivetülése - a rémálmoknak, a gyötrelemnek, a vízióknak. Azok sem igazán beszélnek a lidérccel való találkozásukról, akik túléltek már egy ilyen eseményt, és ha mégis, akkor is csak suttognak, s nem merik felemelni szavukat a szellem megtorlásától való félelmükben.


(Vissza)


Fordította / írta: Kwish
2004.08.14.