Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2006.09.07. - Kwish

Eschalon: Book 1 - Fórum Q&A #1/10


Az Eschalon: Book I. első részének fejlesztésével kapcsolatban a fórumon beindult egy Q&A, ahol lényegében hiperaktívan válaszolgat a kérdésekre a játék fejlesztője. Az első 10 kérdezz-felelek fordítása...


Sanctus: Mikor kerül a játék béta fázisba? Esetleg valami becsült időpont?
BasiliskWrangler: Az engine lényegében a különféle jellemzők szempontjából teljesnek minősíthető, de ha egy sirály ötlet felbukkan, akkor persze megpróbáljuk azt is beépíteni. Ugyanakkor a kódolás nagyobbik része már készen van. Jelenleg a tartalommal szórakozunk... térképek, küldetések, és grafika. Még mindig finomhangolásokat végzünk a GUIn és játék általános nehézségi szintjén. Látjuk, hogy mely dolgok működnek, és mely dolgok nem működnek, így a játék még most is alapvető belső módosításokon esik át. Ez ténylegesen az a része a fejlesztéseknek, mikor az egyes elemek kezdenek összeállni, és kialakul a játék.
Mi is nagyon szeretnénk adni valami megbízható megjelenési időt, de egyszerűen nem tehetjük. Ha az ember nem tudja megbecsülni a megjelenési időt, akkor felidegesítheti a rajongókat, így aztán csak annyit mondunk, a játék kész lesz, mikorra elkészül.
Kérdeztél a béta állapotról is (feltételezem, segíteni szeretnél a tesztelésben, ugye?). A béta tesztek olyan 6-8 héttel a játék megjelenését megelőzően lesznek (ami viszont akkor, mikor elkészül a játék).

Gallifrey: Milyen harcrendszert használ a játék? Van több lehetséges küzdő stílus is, vagy inkább viszonylag egyszerű a rendszer? Specializálhatja magát a karakter pl. az íjászatra, vagy a dupla fegyverhasználatra? Lehet esetleg "szokatlanabb" fegyvereket, pl. dobókéseket használni?
BasiliskWrangler: A harc forduló alapú, point-and-click harc. Ha ráklikkelsz az egérrel egy ellenséges lényre, akkor megkezdődik a harc, és minden dobást végrehajt a játék. A te fordulód eredményét, és az ellenfeled válaszát azonnal kiszámolja a program, és ki is játssza a végeredményt.
Igen, vannak harci opciók. A standard támadás mellett minden Osztály esetében van olyan támadás-stílus, ami egyedileg jellemző, és a kapcsolódó készségeken, skilleken alapszik. Például a kalandor megkapja a Hátbaszúrás (backstab) támadási lehetőséget, de csak akkor, ha tőrt használ, s csak olyan esetekben, ha a karakter az osonás, vagy rejtőzködés képességét használja.
Igen, specializálhatod a karaktered az íjászatra, a dobó fegyverekre, vagy a pusztakezes harcra. Lehet csak és kizárólagosan íjat is használni, de 50% büntit szenved el a karakter a pontosságra az olyan ellenfelek esetében, akik a közvetlen közelben, a szomszédos rácslapon (öt láb távolságra) helyezkednek el, szóval az íjászoknak az a legjobb, ha egy másik fegyver használatához is értenek. Ráadásul a nyílvesszők ajtónyitásra, az ajtó áttörésére sem jók!
Nagyon sok olyan egyéb tényező is befolyásolja a harcot, amit a játékosoknak észben kell tartania: ilyen pl. a látótengely, az ellenfél láthatósága és távolsága. Ha bármilyen fegyverben javítjuk a készségeket, akkor megnő az esély a kritikus ütésre, és a maximális sebzés okozására is, ha pedig az egyes páncélzat kategóriákban növeli skilljét a karakter, akkor nő a sebzés csökkentés mértéke.

Gallifrey: A harccal szemben milyen nem-harci megoldásokra ad lehetőséget a játék? Lehetséges pl. hogy az sima-nyelvű tolvaj kibeszélje magát a problémás helyzetekből és átosonjon a játékon, vagy a harc végső fokon elkerülhetetlen?
A játék teljesen egyjátékos lesz, vagy pl. egy diplomatikus kereskedőnek lehetőséges lesz testőrt fogadni?

BasiliskWrangler: Ez egy old-school RPG, így a harc a játékmenet igen nagy részét képezi. De ez nem hack-n-slash... E:B1 nem a Dungeon Siege, ahol lényegében egy kötött pályán haladt előre a játékos, s csak kaszabolta az ellent. Szerezhettek olyan skilleket, melyek segítenek elkerülni a harcot (pl. a rejtőzködés segítségével), és ha óvatosak vagytok, elég sokáig el lehet jutni harc nélkül, de a karakter sokkal lassabban fog fejlődni, ha megszűnik a harcból eredő XP forrás. Lesz néhány olyan szituáció, ahol a harc elkerülhető a diplomácia segítségével, de ez nem igazán jellemző a játékra.

Gallifrey: A játék teljesen egyjátékos lesz, vagy pl. egy diplomatikus kereskedőnek lehetőséges lesz testőrt fogadni?
BasiliskWrangler: Azt még meglátjuk, hogy lehet-e majd NPCket bérelni, hogy segítsenek a karakternek. Megvan a kódolás, de ki kell még bogoznunk néhány csomót, mielőtt véglegesen megígérhetném, hogy benne lesz ez a dolog a játékban. Ha mégis elkészülne ez a tartalom, akkor az NPCk teljesen önállóak lennének. A főkarakter utasításai, ráhatása nélkül harcolnának, vagy épp intéznék a saját dolgukat. Ez a játék igazán szóló-RPG lesz.

Sanctus: Lehet majd vizsgálni, elemezni a tárgyakat (mintha láttam volna valami ilyesmit az egyik képen)? Lehet majd kezdeni valamit a tárgyakkal, pl. összetörni, megfogni, ráverni ésígytovább?
BasiliskWrangler: Manuálisan nem lehet megvizsgálni a tárgyakat. Ha ráklikkeltek valamire, akkor kiderül, hogy az adott tárgy micsoda, és információkat kaptok a pillanatnyi állapotáról is. Ha a tárgyon csapda van, akkor a "rejtett dolgok észlelése" ("spot hidden") képesség próbát kell tennetek, hogy kiderüljön, látjátok-e a csapdát, vagy sem. Ha nem látjátok a csapdát, akkor a karakter feltételezi, hogy a tárgy biztonságos (néha ez a feltételezés hibás). Minden a lehető legnagyobb mértékben automatizált a játék közben.
Igen, a legfontosabb tárgyféleségek, mint pl. az ajtók, ládák, hordók szétverhetőek, hatástalaníthatóak, kinyithatóak ésígytovább. Nem vihetitek a ládákat és hordókat magatokkal.

Killer Kitty: A játék világa változatos lesz, ami felfedezésre ösztönzi a játékosokat?
BasiliskWrangler: Határozottan! A szabad, kötetlen felfedezés a játék nagyobbik részét kiteszi. A világ néhány része egyszerűen minden ok nélkül létezik... úgy értem, ott nincsenek küldetések, és a történet miatt sem kell ellátogatnotok oda. A játékosokat jutalomban részesítjük, ha letérnek a kitaposott útvonalról.
Vannak olyan környezetek is, melyeket még nem mutattunk meg a képeken, így nyugodtan állíthatom, hogy a játék épp olyan változatos, mint ahogy a legtöbb RPG esetében is az.

EvilManagedCare: Említetted, hogy a küldetések esetében a diplomáciának köszönhetően lehetnek erőszakmentes megoldások is. A játékosok kapnak majd XPt akkor, ha így tesznek, vagy ha valamilyen rejtett párbeszéd lehetőséghez férnek hozzá (mint pl. a Planescape és a Fallout esetében)?
BasiliskWrangler: Nagyon sokféle tetted alapján, illetve nagyon sok forrásból kaphattok XPt. Abban a bizonyos részben, amit már említettem, nem lehet a párbeszédet jó, vagy rossz módon kezelni. A diplomácia csak egy megoldási lehetőség, így nem kaptok amiatt extra XPt, mert épp azt a megoldási módot választottátok.

Gallifrey: Az XPt a skillek, készségek megfelelő használatáért lehet kapni, vagy túlnyomórészt a harc és a küldetések megoldása során?
BasiliskWrangler: Old-school RPG: a harc és a küldetések befejezése a lényeges. Amikor valaki a főküldetést követi, akkor a küldetések eredményeképp több XPt lehet nyerni, mint a harcokban. Azok a játékosok azonban, akik szeretnek kóborolni, és mindent összeszedni, feltehetőleg több XPt összegyűjtenek majd a harcból.

Sanctus: Már a játék elején is lesznek erős lények? Vagy esetleg legalább akkor találkozhatunk ilyenekkel, ha letérünk az ösvényről... ? Gyűlölöm az olyan játékokat, melyekben az ellenfelek attól függően fejlődnek, hogy miként játszunk a játékkal...
BasiliskWrangler: Igen, lényegében mindenhová el lehet már menni a játék elejétől kezdődően... ami viszont azt jelenti, hogy könnyedén összeakadhattok olyan lénnyel, ami felette áll a harci képességeiteknek.

syrio: Mondanál nekünk valamit a játék világáról? Semmi spoilert persze, csak valami olyan dolgot, amit a játékosok már az első néhány percben észrevehetnek. Például lesznek más fajok is az embereken kívül (mint pl. a szokásos fantasy fajok: törpék, elfek ilyesmik)?
Milyen a játék viszonya a mágiához / realitáshoz? A mágia és a természetfeletti hétköznapi dolognak számítanak? Minden fogadóban lehet találkozni varázslókkal, vagy varázs-használókkal, vagy mondhatjuk azt, hogy a mágia csak a kiválasztott néhány számára van fenntartva? Minden egyszerű kis paraszt megzargatja azzal a játékost, hogy kísértetek járnak a házában, és minden helyi temetőt elárasztották a zombik, amit senki más nem puceválhat ki, csak TE a játékos?
Vagy a világ sokkal realisztikusabb, s inkább a feudális urakra, háborúkra, a hétköznapi emberek hétköznapi problémáira koncentrál, mint például a rablótámadások és más, ilyesféle dolgok?
Újratermelődnek a szörnyek a játékban?

BasiliskWrangler: A játék világ magába foglalja a klasszikus RPG fajokat, de nem fogtok mindegyikükkel találkozni a Book I-ben, a játék mérete miatt. A Book II és III a jó folytatásoknak megfelelően nagyobb lesz, mint az elődje (már persze ha a Book I sikeresnek bizonyul).
Magick (bocs, de a játékban így használjuk) valamilyen szinten általánosnak tekinthető. Mint már mondtuk, bárki megtanulhatja, hogyan bánjon a mágiával, ha elkölti a skill pontokat, így valószínű, hogy bárki, akivel találkozol a játékban rendelkezik valamilyen szintű mágikus képességgel.
Küldetések: Az általános történetmenet az árulás, konspiráció és hitszegés sokkal realisztikusabb eseményeivel foglalkozik, de ha kóboroltok a világban, bőségesen találkozhattok majd klasszikus küldetésekkel ("Kérlek, takarítsd ki a szalamandrákat a pincémből!"). Nem feledjétek, az old-school játék lesz!
Nem, az ellenségek nem termelődnek újra... bár új ellenfelek előléphetnek bizonyos események bekövetkeztekor. Általában véve elmondható, hogy ha kipuceváltatok egy területet, akkor az tiszta is marad.

Forrás: Q&A - Ask a question, Get an answer




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.09.08. - Eschalon: Book 1 - Fórum Q&A #2/10
2006.10.10. - Eschalon: Book 1 - Mini-update
2006.11.11. - Eschalon: Book 1 - Fórum Q&A #3/10 +1
2006.12.29. - Eschalon: Book 1 - WithinGames.net interjuhé fordítás #1 & #2 (06.12.30)
2007.02.28. - Eschalon: Book 1 - Infómorzsák, helyzetjelentés

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.08.22. - Eschalon: Book 1 - IGN RPGVault interjuhé (060808)
2006.06.22. - Eschalon: Book 1 - Update #1 (060621)
2006.02.13. - Eschalon: Book 1 - RPGDot interjuhé
2006.02.04. - Eschalon: Book 1 - RPG Codex interjuhé


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása