Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2006.06.07. - Kwish

NWN2 - Familiárisok, fegyver-jártasság


Az NWN2News-on két érdekes infó-nagyobb-mint-a-morzsát találtam, az egyik a már korábban is említett familiárisokkal kapcsolatos, a másik meg a fegyverkezeléssel. J.E Sawyer aktívkodik, hála az égnek.


FAMILIÁRISOK
Az eddig elhanyagolt familiárisok igen szórakoztató társak lehetnek a D&D-ben. Elég sokat dolgoztunk azon (úgy értem Brock és én), hogy olyanná tegyük őket az NWN2-ben, amilyenek csak lehetnek. A familiárisok első implementációját visszafogott lelkesedéssel fogadta a QA részlegünk. Így aztán visszatértünk a tervező asztalhoz, félbevágtuk őket, kitömtük a gyomrukat féldrágakövekkel, és összehoztuk az alábbiakat...

A familiárisok a varázslók és a sorcererek számára hozzáférhetőek a karakterek létrehozásakor. Az alábbi familiárisok választhatóak:
Bat / Denevér A mester nyer +3 módosítót a Listen (hallgatás) próbáknál
Beetle / Bogár A mester nyer +1 HPt szintenként
Cat / Macska A mester nyer +2 módosítót a Move Silently (osonás) és a Hide (rejtőzködés) próbáknál
Pig / Malac A mester nyer +3 módosítót a Diplomacy (diplomácia) próbáknál
Rabbit / Nyúl A mester nyer +1 módosítót minden mentőjéhez
Rat / Patkány A mester nyer +2 módosítót a Fortitude (kitartás) próbáknál
Spider / Pók A mester nyer +3 módosítót a Bluff (blöff) próbáknál
Weasel / Menyét A mester nyer +2 módosítót a Reflex (reflex) próbáknál
  • A familiáris nyújtotta bonusz csak akkor aktív, ha a familiárist megidézték.
  • A familiárisokat bármikor megidézhetik, illetve elküldhetik ("unsummon") mestereik. Ha a familiárist még a halála előtt elküldik, akkor bünti nélkül lehet ismételten megidézni.
  • Ha a familiárist megölik, a mestere azonnal elveszíti az eddig biztosította bonuszt, a következő nyolc órára kap egy 2- CON büntit, és csak pihenés után idézheti meg újra familiárisát.
  • A játékos közvetlenül is irányíthatja a familiárist. A közvetlen irányítás során a familiáris nagyon korlátozott képességekkel rendelkezik. Semmilyen módon nem manipulálhatja a tárgyakat, és nem beszélhet az emberekkel (fecserészni fecseghetnek, de igazi párbeszédekben nem vehetnek részt). Sétálhat és futkoshat, be és kiléphet a rejtőzködés módból, és mestere használhatja az érintésen alapuló varázslatok továbbítására.
  • Ha a familiáris 25 (lábnál?) távolabb kerül mesterétől, akkor megjelenik egy effekt, ami arra utal, hogy a familiáris elérte annak a területnek a határát, ahol még mestere képes irányítani. Ha a familiáris 30 lábnál messzebb kerül mesterétől, akkor mestere elveszíti felette irányítását. Az irányítás visszakerül a mesterhez, és a familiáris azonnal visszakerül urához.

A familiárisok nem kerülhetnek a hátizsákba, de elég könnyen megidézhetőek és elküldhetőek. Épp olyan parancsokat lehet nekik adni, mint a többi csapattagnak, így nem kell őket mindig közvetlenül irányítani, ha az ember azt akarja, hogy megálljanak, vagy hogy kövessék a karaktert.

A familiárisok saját maguktól nem kezdeményeznek harcot. Csak úgy támadhatnak, ha mesterük érintésen alapuló varázslatát közvetítik.

Kérdések és válaszok
Kérdés: Miért nem volt elégedett a QA részleg a familiárisok első verziójával?
J.E. Sawyer: Nem tetszett nekik, hogy nem tudták őket irányítani, különös tekintettel arra, hogy a familiárisok olyan sérülékenyek. Az életképességük és a használhatóságuk sokat javult a közvetlen irányíthatóság és az érintésen alapuló varázslatok közvetítésének bevezetésével.

Kérdés: Miért jár szociális bonusz a malacért és a pókért?
J.E. Sawyer: Mert olyan nagyszerűek.

Kérdés: Ezek ketten nem is tűnnek olyan hasznosnak egy sorcerernek, akinek egyébként is magas CHA érték kell...
J.E. Sawyer: A sorcerereknek lehet hogy magas a CHA értékük, de az INT-nek híjján lehetnek. Meg az is lehet, hogy nem akarnak pontokat költeni ezekre a skillekre. De az is lehet, hogy csak varázslók fogják őket familiárisoknak használni. Ezek azért többnyire azoknak a játékosoknak készültek, akik szeretik a szerepjáccós dolgokat.

Kérdés: Hollók és kígyók?
J.E. Sawyer: Soha nem is készültek. A pókokat és a malacokat sem azért készítettük el, hogy familiárisok legyenek, egyszerűen azért lettek azok, mert hozzáférhetőek voltak.

Kérdés: A familiárisok HP-je követi majd a D&D szabályokat (azaz mesterük életereje határozza meg)? A familiárisok nyernek majd képességeket, mint pl. evasion, share spell ésatöbbi?
J.E. Sawyer: Megszerezhetik az evasion és még néhány egyéb más képességet is, de az életpontjaik úgy fejlődnek, ahogy mesterüké - nem pedig mesterük életpontjának egy hányadával rendelkeznek. A varázslatok előnyös hatásán sem osztoznak.
J.E. Sawyer: Nagyon kevés HP-jük van, és elég könnyű őket megölni, ha az ellenségnek direkte ez a célja.
Anthony Davis: A malac apró és aranyos.


FEGYVEREK KEZELÉSE
Kérdés: A fegyver jártasság úgy működik majd, mint az NWN1-ben, ahol a jártasság feat minden egyes fegyver osztály esetében működött, vagy pedig minden egyes specifikus fegyver esetében meg kell szerezni a jártasságot (pl. pallos, katana, hosszú íj stb.)?
George Ziets: A fegyver jártasság normál módon működik, a játékos a fegyverek szélesebb választékát határozhatja meg (pl. egyszerű, harci stb.), nem pedig egyetlen specifikus fegyvert. Az olyan fejlettebb képességek esetén viszont, mint pl. a Weapon Focus, már egy meghatározott fegyvert kell kiválasztani.

Kérdés: Van arról valami infó, hogy lesz-e fegyver előhúzás/elrakás? A korábbi videók egyikén úgy tűnt, hogy az egyik karakter oldalán kardhüvely látható, de a többi videón mindenhol csak előhúzott fegyvereket láttam (hasonlóan az NWN1-hez).
George Ziets: Ha jól értem a kérdésed, akkor azt kell mondjam, hogy a játékosok nem lesznek képesek előhúzni a fegyverüket. Ha fegyverrel fel vannak szerelkezve, akkor azt látni lehet a karakter kezében. Ugyanakkor lesznek olyan pillanatok (pl. az átvezető filmecskék alatt), ahol láthatatlanná tettük a fegyvert, hogy az animáció ne nézzen ki hülyén.

Forrás: NWN2News
(Vissza)



Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.06.11. - NWN2 - Papermonk beszámolója az A-Kon-ról
2006.06.16. - NWN2 - Infómorzsák
2006.06.17. - NWN2 - Mini-interjuhé az A-Kon-ról...
2006.06.20. - NWN2 - Infómorzsalékok
2006.06.30. - NWN2 - Hangstúdiós beszélgetés...

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.06.05. - NWN2 - Válaszok a fejlesztőktől CU#11
2006.06.03. - NWN2 - Fejlesztői napló #1
2006.06.02. - NWN2 - Még mindig az NWN2 támogatásról...
2006.06.02. - NWN2 - NWVault chat-log, de mégsem az
2006.06.02. - NWN2 - Videó diary #1 a G4mers-től WOW!


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása