Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2006.04.09. - Kwish

NWN2 - Hivatalos Fórum, még mindig az új kezelőfelületről...


Mióta J.E. Sawyer bedobta a köztudatba a radial menü halálát (némi infó), kicsit felforrt a téma körül a levegő. Az NWN2News nyomán belestem egy új topikba, amit a témával kapcsolatban indítottak, és az alábbiakat szemezgettem ki...


RADIAL MENÜ CSERÉJÉRŐL
Felvetés: Ideális esetben minden funkcionalitást a legfelső szintre szeretne az ember, de nyilvánvaló, hogy ez lehetetlen egy olyan játékban, mint az NWN (ahol ilyen sok funkció van). Még kétszintű menü esetében sem fog soha működni ez a dolog.

J.E.Sawyer: De fog, és már működik is. A spelleken kívül (amelyeket viszont már áthelyeztünk a saját gyorsmenüjükbe) semmi sem indokolja, hogy két szintnél mélyebb legyen a menü - már ha feloldod az önkényes korlátozást, mely szerint 8 funkció lehet csak egy menüszinten. A legtöbb ember azt a logikus kérdést teszi fel inkább: "Miért nem csinálják egyszerűen csak azt, hogy törlik ezt az önkényes, 8 funkcióra vonatkozó korlátot a radial menü esetében is?". A választ l. lejjebb.

Felvetés: A radial menü törlése nem old meg semmit, ráadásul elveszik az az egyértelmű térbeli szerkezet, ami olyan könnyen használhatóvá tette az egérrel a radial menüt. A funkcionalitásból fakadó problémát több quickslot-tal és quickspell kezelőfelülettel oldották meg. Nem igazán értem, hogy a radial menü megszüntetése milyen módon fejlesztene bármit is.

J.E.Sawyer: A Maya radiál menüket használ és egymásra pakolhatja a menüelemeket, így gyakorlatilag végtelen számú menüpont lehet bennük. Van ezzel azonban néhány probléma. Először is, a kezelőfelületet a benne szereplő tárgyak számának függvényében még mindig hatékonyan fel kell osztani. Ez azt jelenti, hogy a menükben szereplő elemek elmozdulnak és megváltozik a helyzetük attól függően, hogy hány elem van bennük. A radial menüben három tárgy mindegyike egy 120 fokos területet foglal el. 10 elem esetében már mindegyik 36 fokos területen van. Ha olyan karakterrel játszol, ahol ebben az adott listában csak három elem szerepel a tíz helyett, akkor az elemek karakterről karakterre változtathatják a helyzetüket. Mivel mi lehetővé tesszük (sőt, ideális esetben inkább ösztönözzük az embereket arra), hogy a játékos a társakat irányítsa, ez azt jelentené, hogy elég gyakran találkoznátok más és más menü felépítéssel ugyanazon cselekvés/akció esetében.
A függőleges, drop-down menüben azok a lehetőségek, melyek egy adott típusú tárgy esetében minden esetben azonosak, mindig ugyanabban a pozícióban jelenhetnek meg. Azok a lehetőségek, melyek mindig az adott körülmények miatt lesznek hozzáférhetőek mindig a lista végére helyezhetőek. Ezzel a módszerrel a játékos megtanulhatja, hogy a közös cuccok mindig egy bizonyos távolságra/lépésre vannak, és hogy a különleges dolgok mindig a listák alján találhatóak.
Az egymásra helyezhető radial menük megszüntetik a radial menük egy legfontosabb előnyét, ami a mozgás irány mentén való kiválasztáson alapul. Az egymásra helyezett opciók azonnali kiválasztást igényelnek, s ezzel a radial menünek megmarad az összes olyan problémája, ami a függőleges drop-down menü esetében is megvan, plussz még ott vannak a saját bajai is.
Hogy túlléphessünk a radial menüre most jellemző nyolcas korláton, ahhoz vagy egymásra kéne pakolni a lehetőségeket, vagy még jobban fel kellene osztani a kezelőfelület körívet - és véleményem szerint ezek egyike sem jó megoldás. Ez a Maya esetében is csak azért működik (legtöbbször) mert ezek az opciók nem változnak túlságosan sokszor. De ez a helyzet nem ugyanaz egy olyan RPGben, mint az NWN.

GYORSMENÜRŐL
Anthony Davis: Az új hotbar/quickbar/gyorsmenü rendszerben cirka 13 menüsor lesz, s mindegyikben 12 billentyű ('1'-'='). Tehát lényegében 12x13 gomb áll majd a rendelkezésünkre.
A gyorsmenü gombjait azzal aktiválja a játékos, hogy megnyomja a megfelelő billentyűzetet. NEM használják a funkció billentyűket a gyorsmenüben, ez az NWN1-ben volt.
A gyorsmenü-sorok közti váltáshoz le kell nyomni a SHIFT-et, és az adott gyorsmenü-sorhoz tartozó billentyűt '1'-'=' között. A le és fel billentyűkkel is lehet körözni a gyorsmenü-sorok között.

Forrás: NWN2 Forum - Say goodbye to the radial menu [Part 2]



Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.04.10. - NWN2 - Válaszok a fejlesztőktől CU#7 + CHAT!
2006.04.12. - NWN2 - Troll / CoW#3
2006.04.13. - NWN2 - Ez meg az a Hivatalos Fórumról
2006.04.13. - NWN2 - TVG előzetes szemezgetés
2006.04.14. - NWN2 - Második WarCry chat log

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.04.07. - NWN2 - Eurogamer interjuhé #2
2006.04.06. - NWN2 - Eurogamer interjuhé #1
2006.04.06. - NWN2 - TVG megainterjuhé
2006.04.05. - NWN2 - Bone Spider / CoW#2
2006.04.03. - NWN2 - Francia előzetes szemezgetés


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása