Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2006.04.03. - Kwish

Francia előzetes szemezgetése

Az NWN2News.net egy francia előzetes gyorsfordítást közölt az oldalán. A cucc vázlatpontokba szedve közli a dolgokat, de rendkívül informatív még így is, és mindenképp érdemes átfutni. A fordító először az egészet le akarta fordítani, de aztán csak a fő ötleteket és az új dolgokat írta le, ahol (*) látható, ott saját kommentjeit tette meg. Lényeg, a lényeg a Neverwinternights.fr az Atarival kiépített partneri kapcsolatnak köszönhetően leszervezett előzetes-készítést. Találkozhattak és beszélhettek Feargus Urquhart-tal, valamint láthatták magát a játékot is.

A KARAKTER
Animációk
  • A szem mozog.
  • A száj mozog.
  • A mellkas fel-le mozog a lélegzetvétel szimulálására. (Óh, Aribeth! Hol vagy ILYENKOR?! :-) )

Testreszabás
  • Haj: módosítható a színe, az árnyalata (*ez gondolom a második szín lehet) és a haj stílusa, a frizura.
  • Bőr: módosítható a szín. Az alfajok esetében korlátozott a rendelkezésre álló színválaszték.
  • Szem: módosítható a szín.
  • Névgenerálás: lényegében korlátlan. Most ugyanaz a név nem jön elő több alkalommal is.
  • Felszerelés: Sokkal inkább testreszabható, mint az első játék esetében. Valaki megjegyezte, hogy a (*páncél) minden egyes darabja egymástól függetlenül mozgatható.
  • Karakter létrehozása: felső szint 20, és a multiklassz 4 szinten mehet (* nem igazán értem, hogy ez mit jelent).
  • Fajok: Mind ugyanaz.
Alfajok
  • Elfek: Drow, Sun elf, Moon elf, Wood elf.
  • Humánok: Aasimar, Tiefling, ember.
Megjegyzés: Néhány alfaj erősebb lesz, de kevesebb tapasztalati pontot kap (bár ez a hátrány minden egyes szinttel egyre kevésbé érvényesül). Feargus a drowokat említette példaként, s azt mondta, hogy egy drownak a második szint elérése azonos mennyiségű XP-be kerül, mint egy alap faj esetében a 4. szint elérése.

Osztályok
  • Barbár, Rogue, Fighter, Wizard, Sorcerer, Warlock, Cleric, Paladin, Bard
Megjegyzés: Úgy érezték, hogy a bárd sokkal érdekesebb a pen-and-paper játékban, mint az online multiplayer játékokban, ezért egy kicsit felturbózták (több dal, nagyobb ráhatás a csatákra).
*Megjegyzés a fordítótól: Hol a pokolba van a monk és a druid?

Presztízs osztályok
  • Harper Scout
  • Sacred Fist
  • Shifter
  • Shadowdancer
  • Shadow thief of Amn
  • Magus
  • Warder
  • Weapon Master
  • Red Dragon Disciple (*not again!)
  • Arcane Trickster
Jellem: mindenhol ugyanolyan.
Stronghold: Az egyjátékos kampányban a játékosok rendelkeznek majd egy kastéllyal, melyet ők irányítanak. A karakter jelleme befolyásolja majd, hogy mi történik a kastélyban (a felbérelhető csatlósok jelleme, támadások a kastély ellen, ésatöbbi).
Előre meghatározott élettörténet: Az egyjátékos kampányban ez hatást gyakorol majd néhány NPC főkarakterrel szemben tanúsított viselkedésére. A lehetőségek: farmer, milícia, verekedős ember, bajkeverő, természetes vezető ésatöbbi.
Skillek: Elég hasonló az NWN1 rendszeréhez, de több crafting skill lesz majd a játékban, melyek az NWN1-ben még képességek (feat) voltak. Ezek a készségek úgy tűnnek, hogy ténylegesen inkább valami létrehozására irányulnak, mintsem pl. csak a skin (felszín, felület) módosítására. További részletek később várhatóak...
Featsek: Almenükben mutatják meg őket.



EGYJÁTÉKOS KAMPÁNY
A játék első fejezete valamiféle tutorialnak, oktató résznek tekinthető, de a történetnek is részét alkotja. Az Obsidian nem akart unalmas bemelegítést készíteni. Minden West Harborban kezdődik, egy ismeretlen karakterrel, s neki magának kell megteremtenie a reputációját. Az első küldetések sokkal inkább semlegesnek tekinthetőek (s erre is koncentrálnak), s a céljuk az, hogy egyre ismertebbé tegyék a karakteredet (nem pedig valami nagyobb dologgal akarnak megismertetni).
Kétféle párbeszéd lesz: fontos és kevésbé fontos. Minden fontosabb párbeszédet átvezető animációkkal (cutscenes) oldottak meg. A kép átvált 16/9 formátumba. Hasonló a KotOR-ban megismert rendszerhez. A kevésbé fontos párbeszédek esetében megmarad az NWN1 rendszere.
Megjegyzés a kastélyhoz: vannak benne ostromgépek.



A JÁTÉK ELRENDEZÉSE
  • Csak átmeneti kezelőfelületet láttak.
  • Az ikonokat átdolgozták és sokkal jellegzetesebbek, mint az NWN1-ben.
  • A zene még nincs kész. Igazából még ki sem választották a zeneszerzőt.
  • Minden GUI ablak mozgatható (mind, még a karakter ikon is).
  • Quickslotok: 12 egy rétegben, és 12 réteg lesz.
  • Skill menü: Mindent tartalmaz, ami használható a játékban (pl. keresés).
  • A maradék ugyanolyan, mint volt, csak mozgatható.



KÖRNYEZET
Nap: Az árnyékokat a három tengely alapján határozták meg, úgy, hogy a kurzor a mozgóskála(???). Lesz szerepe a fényességnek és a ködnek.
Ég: A felhőket három paraméter befolyásolhatja: sebesség, magasság, sűrűség (többé-kevésbé ez a felhőzöttség mértékét jelöli). Lesz egy ún. reflexiós szín, ez a szín mutatja a felhőket a talajon. A köd pedig olyan lesz, mint az NWN1-ben (szín, sűrűség és távolság paraméterekkel).
Víz: Az elhelyezhető tárgyak (placeable) hűen tükröződnek a vízben. Paraméterek: turbulencia, sebesesség, a víz alatti talaj színe (ami a víz színét is befolyásolja, megváltoztatja).



CSATLÓSOK
  • A KotOR-ban megismert módon elkülönítheted a csapattagokat, ha a készségeiket akarod használni.
  • Amíg a játékot leállítod/szünetelteted, addig több cselekvést is beállíthatsz csatlósodnak.
  • A csatlósok varázslatait allokálhatod a saját quickslotodba. (Egy másik fordító megfogalmazása: A társad varázslatát beteheted a quickslotodba, és mikor használod, akkor a társad elhasználja a varázslatot!)
  • AI: van jó pár előre definiált AI a csatlósok számára, így ezeket feltehetőleg majd módosítani lehet scriptekkel.
  • Módosíthatod majd a csatlósok varázskönyvét és felszerelését.



VARÁZSLATOK
  • A varázslatok ikonja megjelenik a karakter feje felett, ha már a varázslatot ellőtte.
  • A varázslatok még most sem befolyásolják a környezetet (pl. egy erdő nem ég le a tűzlabda miatt). Igazából - alapbeállításként - egyetlen placeable sem semmisíthető meg.
  • Vannak olyan területre ható varázslatok, melyek esetében előre megmutatható a hatópont (pl. egy vörös kör a tűzlabda esetében). A tűzfalat már kedvetek szerint lerakhatjátok.



ESZKÖZTÁR
Sajnos nem maradt túl sok időnk rá. Az eszköztár minden egyes elkülönült ablaka mozgatható, és az eszköztár támogatja a többmonitoros megjelenítést.
Tileset információk: A kastély esetében látható a nagyon magasan elhelyezkedő plafon. Van vidéki terület. Házbelső esetében pedig, ha a nap kinn mozog, akkor az árnyékok mozognak a falon. (*Csak ezt a három tileset-et látták.)
A külső területeket nagyon könnyen lehet modellezni.
A víz modellezéséhez például először meg kell határoznod a folyó medrét. Ezt követően bele kell önteni a vizet (a "paint water" eszközzel). Te határozhatod meg a vízszint magasságát. Aztán ezt követően meghatározhatod a korábban már említett paramétereket.
Lehet módosítani a lények méretét jelző paramétert (x, y, z), és a placeable-ket is hasonló módon lehet átméretezni (pl. házak esetében). Lehet módosítani a placeablek színét is. Ha valaki egy lényt átméretez, akkor a felszerelésének mérete igazodik a változáshoz (a fegyvere is megnő).



SZEMÉLYES KOMMENTEK
  • Nincs ugrás, repülés, létramászás, lovaglás, vagy úszás. Először még elégedetlen voltam ezzel, mivel így semmi változás nincs az NWN1-hez képest. De később azt mondták: "az engine támogatja ezeket, csak nem volt időnk kidolgozni". Így soha sem tudhatjuk...
  • Elégedetlen voltam amiatt is, hogy több új osztályt vártam. De talán később megjelennek a kiegészítőkben.
  • A grafikai minőség igazán bámulatos.
  • Egy jó pont azért, ahogy a hivatalos kampányban megoldották a párbeszédeket.
  • Az eszköztár nagyon erősnek tűnik, nagyon sok egyedileg beállítható paraméterrel.


Előzetes forrása: Preview NwN2 par Neverwinternights2.fr
Angol anyag szerzője: Mathieu Gagnon
Angol anyag forrása: NWN2News - More detailed translation of French preview

(Vissza)