Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2006.03.12. - Kwish

Mage Knight: Apocalypse - IGN előzetes


Az IGN a héten ismét megnézhette a Namco Bandai készülő RPGjének egy újabb verzióját, s nem fogták vissza magukat, mindjárt dobtak is róla egy cikkecskét... előzetest. Kétlem, hogy a játék megjelenik az ígért (idén nyár) időben...


A héten bemutatott verzió még pre-alpha státuszban van, így elképzelhetitek, hogy még egy csomó munka van vele. Bár már minden régió és szörny bekerült a játékba, a mesterséges intelligencia és a kezelő felület még nagyon korai stádiumban van. Mégis, kedvező a fejlesztés szempontjából, hogy már végigmehetnek az egész játékon, s így több figyelmet szentelhetnek a szórakoztató elemek beállításának.

A Mage Knight végigjátszható egyjátékos, illetve többjátékos módban is, hasonlóan a Dungeon Siege-hez. A játékosok olyan hősök szerepét vehetik fel, kiknek célja, hogy megmentsék a világot a pusztulástól. A kis, szomorú bolygó legnagyobb bánatára, ugyanaz az apokaliptikus rémálom akar ismételten valóra válni. Az Apokalipszis Sárkányának tojása kikelt, az őrült szektás idióták megpróbálják felnevelni a kicsit, és aztán jönnie kell valakinek, aki ezt az átkozott dolgot megpróbálja megállítani, mielőtt elpusztítaná a világot.

A játék elejétől öt különféle karaktertípus egyikét lehet használni. Mindegyik beállítható a külső megjelenés (pl. faji jellemzők, hajszín, haj-stílus, szemszín, bőrszín) szerint. Innentől fogva meglehetősen egyszerű, hogy a játékosok hogyan használják őket. Hasonlóan a Dungeon Siege-hez, minél többet használ valaki egy skillt, idővel annál erősebb lesz ez a készség. Hogy a játékosok mit használnak, és hova jutnak az egyes skill fejlődési ágakon (skill-tree), az mindenki esetében eltérő lehet (egyébként minden karakter esetében három skill típust lehet fejleszteni). Csak akkor lehet mindhárom skill típust teljesen maximális szintre fejleszteni, ha a játékos ugyanazzal a karakterrel többször is végigjátszza ua. a játékot.

Minden egyes karakter eltérő játékstílust kínál, melyek kiegészíthetik egymást, ha több játékos multiban játssza végig a játékot.

Nightblade: E a meglehetősen dögös, vámpír kardforgató nő egy igazán rátermett harcos, aki ért egy kicsit a mágiához, valamint - a többi karakternél - egy kissé jobban a rejtőzködéshez is. A skill típusai: közelharc, nekromancia, vámpírizmus (ez utóbbi lehetővé teszi számára, hogy leszívja ellenségei energiáját, s magasabb szinten akár gigantikus denevérré is képes átváltozni).

Draconum: Az összes karakter közül ez a humanoid sárkány a harci mágiája legnagyobb szakértője. Foglalkozhat a levegő, tűz és föld mágia ágakkal, s olyan fegyverré válhat, mely hihetetlen mértékű sebzést képes okozni.

Paladin: Az erős harcművészetének és a gyógyító mágiájának köszönhetően a paladin karakterosztály bármely játékban az egyik leghasznosabb lehet. Jelen esetben egy High Elf karakterről van szó. A közelharc, gyógyító mágia és erősítő mágia skilljeit fejlesztheti (ez utóbbival feltápolhatja társait, mielőtt valami veszélyes szituációba kerülnek). A mana helyett ez a karakter a hitét használja a varázslatok során (hogy újratöltse ezt az értéket, meg kell mentenie a legyőzött ellenfelei lelkét).

Amazon: Előfordulhat, hogy a nagy, csúnya harcos gömbölyded idomokkal rendelkezik. Mindenféle fegyvert és páncélt használhat, s a közelharc, íjászat és szellem mágia titkait tanulhatja meg. Igen csábosan mutat a fejlettebb páncélokban...

Törpe: A Mage Knight törpéi szeretnek barkácsolni. Mint oly sok más törpe is a fantasy játékokban, ők is nagy rajongói a robbanószereknek. Használhatnak puskaporral működő fegyvereket is (még amolyan mini-gun kinézetű cuccokat is). Következésképp skilljei közé a fegyverhasználat, robbanószerek és a harcibárd használat tartozik. A paladinhoz hasonlóan a törpe is már erőforrás-kijelzést használ, mint a többi karakter. Fegyverhasználat közben a túlmelegedés jellemzője mutat egyre magasabb értéket. Ha ez eléri a határértéket, akkor egy kicsit pihennie kell (le kell hűlnie), hogy ismét tüzelhessen.

Mint már korábban említettem, a játék még nagyon korai szakaszában van, így a betekintés legnagyobb része azzal ment el, hogy olyan pályákat mutogattak, amit tavaly októberben még nem láthattunk. Az első ilyen terület Silverholt volt - ez egy elég családias helyszín volt, amíg meg nem történet az a dolog a törpékkel. Firefeather volt a következő helyszín, amely egy kis Amazon falu. Az egész területet dzsungel borította, s úgy nézett ki az egész, mint a dél-amerikai civilizáció egy települése. A falun kívül található Rain Temple (Esőtemplom) segítségével megmutatták a készítők, hogy az új kihívások érdekében miként használják ki a magasságot, a szintkülönbségeket. Az ellenfelek feltűnhetnek a magasabb szinteken is, s onnan lőhetnek le karaktereinkre.

Ashton egy vámpír város - korábban nyüzsgő metropolisz volt, azonban megátkozták, miután a vámpír civilháború vesztes oldalára került. A város igazán lenyűgöző látványt nyújt hajlott építészetével, melyek alkotásait legtöbb esetben közvetlenül a sziklaszirtből vésték ki. Ez a helyszín különösen azért volt érdekes, mert a játékosok visszautazhatnak majd az időben, és így korábbi, dicsőséges korszakában is láthatják.

Végezetül vethettünk egy futó pillantást a játék utolsó helyszínére. Anélkül, hogy túl sokat elárulnánk a helyszínről, annyit elmondhatunk, hogy nagyon sok láva és öt hatalmas torony található itt, melyek közvetlenül kapcsolódnak a játék korábbi helyszíneihez. A terület közepén ott a hatalmas aréna, ahol a játékosok majd megküzdhetnek az Apokalipszis Sárkányával... ami óriási lesz (bár nem láthattuk), mellette a játék minden más eleme eltörpül majd.

A Namco reményei szerint az E3-ra a játék olyan alpha fázisba kerül, hogy minden jellemzőjét implementálják. Onnantól kezdve már csak az egyensúlyozgatáson és a módosításokon múlik, hogy a játék szórakoztató és kihívást jelentő legyen. Ha minden a tervek szerint megy, a játékot még a nyáron kiadják.

Szerző: Dan Adams
Forrás: IGN - Mage Knight: Apocalypse preview





Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.03.25. - Mage Knight: Apocalypse - Fejlesztői napló #2
2006.04.02. - Mage Knight: Apocalypse - Lord Katalkus
2006.06.09. - Mage Knight: Apocalypse - 2006 E3 hivatalos nyúlfarok
2006.07.19. - Mage Knight: Apocalypse - Csevej a multiplayerről
2006.08.26. - Mage Knight: Apocalypse - Deep Silver GC2006 prezi

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.03.10. - Mage Knight: Apocalypse - Gamespot szösszenet
2006.03.06. - Mage Knight: Apocalypse - Tal Windstrider
2006.02.28. - Mage Knight: Apocalypse - IGN interjuhé #2
2006.02.23. - Mage Knight: Apocalypse - IGN interjuhé #1
2006.02.19. - Mage Knight: Apocalypse - Chela Huntress


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása