Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2005.05.18. - Kwish

Fable: TLC - E3 előzetes az IGN PC-től


Az IGN PC-nek sikerült rátennie a kezét egy PC verzióra, és véleményük szerint sokkal kellemesebb darabnak tűnik a játék, mint a konzol változat és "pokolian" jobban néz ki. Részletesebben is kifejtették persze a dolgot, s erről született az alábbi kis szösszenet... (amire őszintén szólva nem vagyok annyira büszke, de hát nem sikerülhet mindig minden...)


A Fable: The Lost Chapters harcrendszere, a harc módja határozottan jobb, mint amilyen a játék Xbox verziójának volt. Ez rendszerint elég szokatlan az ilyen típusú játékok esetében. Az elmúlt években úgy találtam, hogy konzolon szívesebben játszom a TP (harmadik személy) látószögű akció játékokkal, különösen azokkal, amelyekben kard és varázslat egyaránt előfordul. De aztán itt van ez a játék, ahol kiütötték a konzol verziót néhány új gyorsbillentyűvel és azzal a képességgel, hogy varázslat közben is foghatja az ember a fegyverét.

Ez volt az egyik dolog, ami igazán idegesített a harcban az Xbox változatnál. Egyszerűen butaságnak tűnt, hogy az ember nem tarthatta a kardját az egyik kezében, miközben a másikkal tűzlabdákat dobál. Ehelyett - meglehetősen zavaró módon - félre kellett tenni a fegyvert, ha varázsolni akartál, majd gyorsan kézbe kellett kapni, ha a varázslatokra már nem volt szükség. Meglehetősen nagy különbséget eredményezett a játékstílusban, hogy egyszerűen hozzátettek a játékhoz egy módosítót, ami lehetővé teszi a varázslatok "ellődözgetését" és egy olyan módszert, amellyel az ember könnyen körülnézhet/válogathat a varázslatok között. Ha ráütsz erre a varázslat-módosítóra, akkor lehetővé válik két varázslat közül az egyiknek az ellövése, mint ahogy az is, hogy váltogass a korábban már beállított varázslat párjaid között. Ez a módszer pusztító erejű támadásokat tesz lehetővé, és a sokkal könnyebben meg is védheted magad a segítségével.

Ez azért különösen fontos, mert néhány lenyűgöző, új varázslat is bekerült a játékba, amelyek olyan komoly sebzést tudnak okozni, hogy a játékosok többsége feltehetőleg olyan gyakran szeretné majd őket használni, amennyire csak lehet. A kedvencem egy olyan területre ható varázslat, amely a hatóterületén tartózkodó összes ellenfelet villámcsapással sújtja. Nemcsak hogy megsebezte őket, de mindaddig sokkolta, le is bénította a célpontokat, amíg a varázslatot "életben tartotta" a karakter, vagy amíg meg nem haltak az ellenfelek. Ezek nemcsak hihetetlen nagy sebzésre adnak lehetőséget, hanem rendkívüli módon fel lehet velük gyorsítani a harcot.

Az a nagy kérdés merült fel bennem ezek után, hogy nem lett-e túlságosan könnyű így a játék? A Fable sem volt valami különösen nehéz játék, így elfilozofálgattam azon, hogy vajon a PC verzió nagyon könnyű lesz-e, vagy hogy a harcot ezúttal sokkal szórakoztatóbbá teszik. Az általános nehézségi szintet persze csak a végső verzióban lehet tesztelni, de az már most látszik, hogy legalább néhány durvább ellenfelet sikerült betenni a játékba. Az egyik ilyen a jégtroll. Ezek a lények az új földrészen jelennek meg, a talajból "születnek meg", s több olyan támadási formával is rendelkeznek, amivel komoly sebzést tudnak okozni. A másik probléma, hogy a csapásaik kiütik az embert, így meglehetősen nehéz a közelükbe kerülni, hogy visszacsapjunk rájuk, ha pedig egyszer lőtávolba kerülnek, jégszilánkokkal árasztják el az áldozataikat.

Tekintettel arra, hogy játék negyedével/harmadával nagyobb, mint az Xbox verzió, nem lesz különösebben nehéz olyan lényekbe ütközni, akiket még nehezebb legyőzni. Valójában 16 új küldetést adtak a játékhoz, amely közül öt közvetlenül is illeszkedik a történethez. Ezen küldetések közül néhány kétségkívül lehetőséget ad gonosz és jó befejezésre is.

A Lionhead különleges figyelmet szentel a szórakoztató dolgoknak is, új kifejezéseket/gesztusokat adnak a játéknak (mint például a flamenco tánc), és lesz néhány viccesebb kalap is, mint például a csirke fej, és a strici sapka. Nekem még fontosabb az az ötlet, hogy a játékos egyedi tetoválásokat készíthet, amit aztán beimportálhat a játékba. Azt mondták, hogy ez nem feltétlenül befolyásolja az NPCk veled kapcsolatos véleményét, de nekem önmagában véve is tetszik a dolog, a kreativitása miatt. Szórakoztató lesz látni valami saját cuccot is a játékban.

Szóval, míg a játék működése lényegében ugyanolyan maradt, mint az Xbox verziónál, van néhány olyan kiegészítés, ami gyorsabbá teszi a harcot és növeli a játék szórakoztató értékét.

Szerző: Dan Adams
Forrás: IGN PC

(Vissza)





Frissebb kapcsolódó cikkek:

2005.05.21. - Fable: TLC - Videó a Gamespy-on
2005.05.24. - Fable: TLC - 2005 E3: Gamespy szösszenet...
2005.06.02. - Fable: TLC - Képek a Hivatalos oldalról
2005.06.15. - Fable: TLC - Fejlesztői napló 2
2005.07.10. - Fable: TLC - PC Gamezone előzetes

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2005.05.12. - Fable: TLC - Interjuhé a C&VG-ről
2005.05.06. - Fable: TLC - E3 előzetes a Gamespotról...
2005.03.16. - Fable: TLC - PC verzió bejelentése


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása