Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2005.03.16. - Kwish

Fable: TLC - PC verzió bejelentése


Már bizonyára hallottátok, hogy az elmúlt napokban felröppent a hír, miszerint a Fable nevű játékot kiadják PC-re is, Fable: The Lost Chapter címen. Az alábbiakban a hír IGN-féle prezentációját találhatjátok.


Sok idővel ezelőtt, mikor még a dolgoknak volt értelmük és a PC játékok nem voltak másodlagos jelentőségűek a konzolok után, bejelentettek egy olyan játékot, amely megváltoztatta az RPGk arculatát. Ez volt a Fable. Ahogy az évek teltek, a játék jellemzői megváltoztak, a PCs verzió kukába került és már kizárólagos Xbox megjelenésről volt szó. Bár még mindig megvolt a remény, mivel a játék jó volt, és elég szép eladást produkált szerte a világon. Aztán jött a hírvivő, Peter Molyneux személyében, aki arról beszélt, hogy a történet visszatér oda, ahonnan kezdődött: A Fable megjelenik PC-re is mondta. De a visszatérés nem lesz változásmentes. A játék közel 30%-kal lesz nagyobb, lesznek teljesen új területek, sárkány, új fegyverek, varázslatok, és történet elemek. Fejlesztik a harcot. A világ és lakói jobban néznek majd ki, mint valaha, s az új textúrákban csillogni fog az egész. És végezetül nem egyszerűen a Fable PCs verziójáról van szó, hanem új címet is kap a dolog: Fable: The Lost Chapters.

Nos igen, a Fable végül mégis megérkezik PC-re. De a dolgok soha sem mennek egyszerűen a Lionhead Studios-nál. Peter Molyneux biztos akar lenni abban, hogy akik a játékon dolgoznak, nem tesznek tönkre egyetlen helyszínt sem. Annyira elkötelezett amellett, hogy a lehető legjobb élményt adják a játékkal, hogy nagyon sok dolgot zsúfolnak bele, mellyel a játékosok foglalkozhatnak.

A legnagyobb kiegészítés a jelentős tartalombővítés. A tegnapi találkozón Molyneux azt a tájékoztatást adta, hogy a játék közel 30%-kal nagyobb lesz, mint az Xbox verzió. Bár még semmilyen részletről nem akart beszámolni a játékmenet extráira vonatkozóan, azért említést tett egy ajtóról, mely az Xbox verzióban a Heroes Guild mellett volt látható... zárva és belakatolva. Nos, a PC verzióban ez az ajtó megnyílik, s hozzáférhetővé válik minden, amit addig elrejtett. Találkozhatunk majd arra egy sárkánnyal, és teljesen új, felfedezésre váró területekkel.

Nyilvánvaló kiegészítés jelentenek ehhez az új tartalomhoz, az olyan dolgok, melyek természetszerű velejárói az új területeknek: új városok, új épületek (beleértve a bordélyokat), új lények, új ellenfelek, néhány új varázslat, új fegyverek és még más egyéb.

A harcot szintén átalakítják a PC verzióhoz. Molyneux meglehetősen izgatott volt a változások miatt, és úgy tűnt, biztos abban, hogy tényleg jobb és bonyolultabb lesz, mint a konzol verzióban. Az új rendszer lehetővé teszi a játékosnak, hogy a korábbiaknál jóval könnyebben kapcsoljon össze harc típusokat, beleértve ebbe azt, hogy az egyik kézzel varázsol a karakter, miközben a másikban még mindig tartja a kardját.

Végül pedig a felületek átfestése csodálatos eredményt hozott. A PC játékosok meglehetősen hozzászoktak már az erősebb hardware-ek biztosította grafikus lehetőségekhez. Míg az Xbox verzió néha elmosódott, a PC verzió határozott is tiszta vonalú. Elnézve a játék futását, kétséges az is, hogy valaha még játszani akarok azon a buta konzolon. A különbség teljesen világos, különösen akkor, mikor a karakter leveszi a sisakját, és tisztán látható az arca. Nem mutattak be mindent a sajtótájékoztatón, de amit láttunk, épp elég volt a boldogsághoz.

Azoknak, akik előtt nem ismert a játék lényege: a F:tLC egy akció RPG, mely egy Albion nevű misztikus világban játszódik. A játékos egy zöldfülű kalandozó irányítását veszi át, s minden idők legerősebb hősévé képezheti ki. A KotOR-hoz hasonlóan a játék lehetővé teszi a játékosok számára, hogy a játékmenetet befolyásoló morális döntéseket hozzanak. Segíts a rászorulóknak, s a világ szeret, s ünnepli a neved. Hozd el a fájdalom új értelmezését a világra, s észreveszed majd, hogy a helybéliek nem igazán ismerik el a fejlődésedet. Időről-időre eltérő készségeket lehet fejleszteni, s ezzel lehetővé válik, hogy hősöd hihetetlenül erős legyen a különböző szakértelmek területén. De nemcsak a világ NPCi reagálnak tetteidre, hanem az arcod is tükrözi a változásokat. Ahogy keresztülküzdöd magad Albion földjén, a múló évek, és karaktered döntései (morális döntései) nyomot hagynak arcodon...


Szerző: Dan Adams
Forrás: IGN





Frissebb kapcsolódó cikkek:

2005.05.06. - Fable: TLC - E3 előzetes a Gamespotról...
2005.05.12. - Fable: TLC - Interjuhé a C&VG-ről
2005.05.18. - Fable: TLC - E3 előzetes az IGN PC-től
2005.05.21. - Fable: TLC - Videó a Gamespy-on
2005.05.24. - Fable: TLC - 2005 E3: Gamespy szösszenet...


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása