Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2006.05.29. - Kwish

NWN2 - Fák, fák, és fák...


Ha jól értelmezem a helyzetet, akkor az NWN 2 News fórumára egy Obsidian-os fejlesztő, Scott Everts írogatott be némi infót a fákkal kapcsolatban. Bár a téma meglehetősen korlátozott érdeklődésre tarthat számot, azért lássuk...


Több mint 60 fa variáció van a szerkesztőben. Azért nincs még pontos számadatunk, mert a megjelenésig lesz, ami jön és lesz, ami megy.
Minden egyes fa rendelkezik egy egyedi ún. seed értékkel, ami az az eredetileg beállított érték, amit a SpeedTree is használ. Aztán a méretük is valósághűen van beállítva - ez azon a kutatáson alapszik, amit a fák méretével kapcsolatban végeztem, még mielőtt betettem őket a szerkesztőbe.
De totálisan el lehet veszni abban, amikor az ember a seed értékek száz és ezerféle variációjával szórakozik, és minden egyes fát átméretezhettek az X, Y, Z tengelyek szerint.
Csak emlékeztetőül mondom, hogy a javaslatunk az, ne legyen 5 variációnál több térképenként. Hogy ez mit jelent? Lehet 5 különféle fád. Vagy öt ugyanolyan fád különböző seed értékekkel (minden egyes seed érték egyedi fának minősül). Vagy három olyan különböző fád, mely közül kettő kétféle seed értékkel rendelkezik.
A jó hír az, hogy az átméretezett fák nem minősülnek egyedi fáknak, így ezzel a módszerrel nyugodtan gyárthattok különféle variációkat. Én rendszerint különböző méretű fákat készítik, és ide-oda másolgatom őket. Ha már csak a Z-tengely mentén módosítom őket, a kicsit megnyúlt fák is teljesen másképp néznek ki.
Egy kis idő kell azért egy kedves kis erdő kialakításához, de végül a kialakuló táj minősége igazolja az időráfordítást.
Remélem, ez segített.

(...)

Különféle seed értékeket kell megpróbálni ahhoz, hogy az ember valami olyat kapjon, ami tetszik neki. Én rendszerint a seed értékek alapbeállításait használom, amit maga a SpeedTree is használ, mert ezek eleve jól néznek ki. Ha az a tervem, hogy 2-3 változatot készítek, kísérletezek egy kicsit, hogy valami olyat kapjak, amit szeretek. Ezután aztán már csak másolgatok őket. Rendszerint van egy olyan terület a térképen, ahol az összes fám megtalálható, és így könnyen másolhatom őket munka közben.

(...)

A fák méretét bármikor lehet módosítani. Csak ki kell választani, aztán módosítani kell a méret-adatokat. Igazából minden egyes placeable esetében ez a helyzet. Ugyanakkor van néhány olyan hatalmas fa, amit csak egy bizonyos mértékig lehet megnöveszteni, mert egyébként már nem jól nézne ki. Rendszerint nem növelem a fák méretét 150% fölé, hacsak nem olyanok, mint amit távolról lát majd a játékos.
A nagy fák közül a tölgyfa (Live Oak) a kedvencem. Van belőle nyári és téli verzió, és igazán fantasztikusak az ágai, ahogy mindenfelé elterjeszkednek. Nagyon nagy teret foglalnak el, ami mindig jól mutat.
Valaki érdeklődött a fák színezése felől. A fákat nem lehet színezni. Bár jópár fának különféle évszakhoz kapcsolódó verziója van.
Még valamit az 5 fás limitről... mi ezt a sebesség miatt használtuk. Igazából nincs ilyen korlát, és ahogy a gépek egyre jobbak és jobbak lesznek, úgy nőhet ez a szám is. Ha valami csúcs gépetek van, akkor valószínűleg minden probléma nélkül lehetne 10-15 egyedi fátok is. De mivel nekünk gondolni kell a gyengébb géppel rendelkező játékosokra, korlátok közé kellett szorítani magunkat. Ha a saját modulotokat készítitek, akkor mindig növelhetitek ezt az értéket, s a modul használatához magasabb hardver követelményt kell megadni. De hogy őszinte legyek, ha megfelelő módon megtervezitek az erdőtöket, akkor erre nem igazán lesz szükség. Amikor erdőt készítek, kiválasztok egy fő fa-típust, és elkészítem 2-3 verzióját is. Aztán fogok 2-3 másik fát, és összekombinálom őket a változatosság és a színhatás érdekében. Ha van egy csomó fátok, dombok, sziklák, füves terület, akkor ezt az összképen nem is lehet észrevenni. No persze most, hogy elárultam a kis titkomat, tuti ki fogjátok szúrni a dolgot.

Kérdés: Hogyan működik ez a dolog a placeablek (pl. az épületek) esetében? Ha leteszek egy A típusú épületet, majd leteszem ugyanezt az A típust csak más méretben, akkor a játék úgy kezeli ezt, mint az A épület két verzióját? És mi a helyzet a színezéssel? Ha leszek egy harmadik A épületet is, és megváltoztatom a színét, akkor azt a játék engine egy új objektumnak tekinti, vagy ez csak az A épület harmadik verziója lesz?

A fák és a placeablek két teljesen más dolog. A fák esetében van egy egyedi limit, de a placeablek esetében nincs ilyen. A placeable-tól akár meg is őrülhettek. Minden egyes hozzáadott placeable saját méretezéssel és színezéssel rendelkezik. Tehát letehetitek az A épületet akár 25-ször is, s mindegyiket külön kiszínezhetitek és átméretezhetitek.
Az épületek átméretezésével kapcsolatban arra hívnám fel a figyelmet, hogy az ajtó mérete is megváltozik. Szóval ha növelitek az épület méretét, akkor az ajtó is nagyobb lesz. Mi éppen ezért nem igazán módosítgatjuk az épületek méreteit.

Forrás: NWN 2 News: Here a tree, there a tree

(Vissza)



Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.05.30. - NWN2 - Még mindig az NWN1...
2006.05.31. - NWN2 - Atari válasz az NWN támogatás felfüggesztésével kapcsolatos pletykákra...
2006.06.02. - NWN2 - Még mindig az NWN2 támogatásról...
2006.06.02. - NWN2 - NWVault chat-log, de mégsem az
2006.06.02. - NWN2 - Videó diary #1 a G4mers-től WOW!

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.05.24. - NWN2 - Maximus az Obsidiannal, #3 nap
2006.05.23. - NWN2 - Maximus az Obsidiannal, #2 nap
2006.05.23. - NWN2 - Best Role-Playing Game E3 2006 (GameSpot)
2006.05.22. - NWN2 - Maximus az Obsidiannal, #1 nap
2006.05.19. - NWN2 - J.E. Sawyer interjuhé az NWN2News oldalról


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása