Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2006.04.15. - Kwish

NWN2 - XP elosztásról... meg egyebek (Hivatalos Fórum)


Az NWN2News emlőjéről szívogatva a Hivatalos Fórumon megjelent infókat ismét találhatunk néhány érdekesebb fejlesztői beírást... Igen sokat írt J.E. Sawyer a társak XP elosztásáról, de őszintén szólva a fordítás nem volt zökkenőmentes, minden javítást szívesen veszek :-)
Jah, és menek locsolkodni, vizslát jövő héten...

SpeedTree & a fű
Nathaniel Chapman: A fű esetében nem a SpeedTree-t használták. Biztos sirály lenne, ha nem a megszokott módszerrel készítenék el, de gátat szabna a dolognak a költsége. Ugyanakkor azt el kell mondjam, hogy nem láttattok még olyan képet, melyen a legutolsó fű textúránk látható.
Maga a textúra nem animált, viszont vagy egy kis programozott hullámzás, mozgás, ami igazán valóságossá teszi.

XP elosztás
J.E. Sawyer: JES kisebb felderítést végzett, hogy pontosan megtudja, miként is történik az XP elosztása a PCk és a társak között. Ímé a rövidített, szerkesztett verzió...
* A csatlakozásakor minden társat egy script segítségével beállítanak (Reset függvény segítségével). Mindig. Szinte semmilyen korábbi információt nem használnak a társak esetében, és ha valaki olyan társat próbálna meg használni (pl. egy modban), ami nem esett át ezen a Reset függvényen, az rendkívül bizarr viselkedést eredményezne a szintlépéseknél. A Reset lehetővé teszi a scriptelő számára, hogy a karaktert levigye az első szintre, majd innentől kezdve szinteket lépjen vele a szintlépéses lehetőségei szerint.
* A Reset függvény a következőt teszi: 1) ad egy olyan XP értéket, amit bárhol máshol meg lehet határozni. Ez lehet a PC tapasztalatának az átlaga, vagy maximuma, vagy egy szimpla egész szám. 2) ad egy címkét ("flag"), ami meghatározza, hogy vajon módosítani kell-e a társ korábbi, felosztás során kapott XPjét a társ leírásában ("blueprint") szereplő dolgok szerint (erről még később lesz szó).
Pl. Flimzel Flam csatlakozik a csapathoz. Az XPjét egy olyan script határozza meg, ami tartalmazza a Reset függvényt, és egy olyan függvényt is, ami számol valamit a Resetnek átadott XP-vel. A script (ebben a példában) átlagolja a csapat tapasztalati pont értékét, és erre állítja be a társnak átadott XP értékét, hacsak az nem alacsonyabb, mint 50.000 XP (ezzel biztosítja a rendszer a társ számára a minimális XP értékét). A scriptelő a felosztott XP kezelésére vonatkozó címkét igaz értékre állítja, így az átadott értéket módosítja egy 1,2 szorzó (ezt az értéket Flimzel leírása tartalmazza). Ha az átlagos XP 100.000 pont, akkor Flimzel 120.000 pontot kap. Ha az átlagos XP 10.000 pont, akkor Flimzel 60.000 XPt kap (a minimum 50.000 szorozva az 1,2 módosítóval).
A következő dolgok befolyásolhatják, hogy a társak miként kapjanak XPt, ha már egyszer csatlakoztak hozzánk.

Kampány beállítás - Társak súlyozott XPje: Ez az érték megadja, hogy egy társat milyen mértékben kell figyelembe venni a kampány során, ha XP felosztásra kerül sor. 1 = PC értékű a társ. Ha ez az érték 0,3, akkor három társ 0,9-nek számít az XP felosztásakor. Két PC és két társ 2,6 PCnek minősül összesen. Mint mindig, függetlenül a társak XP súlyozásától, minden egyes csapattag ugyanannyi XPt kap az elosztást követően.
Blueprint beállítás - utólagos XP elosztás arányosítása: Lényegében ez az érték egy tényező, mely módosítja a felosztás eredményeképp kapott XP értékét. Ha a társ 1.000 XPt kapott, és az arány 0,75, akkor igazából csak 750 XPt kap meg. Ha azt akarjuk, hogy egy NPC egy kicsivel lassabban fejlődjön, mint a PCk, akkor ezt az értéket pl. 0,8-ra kell beállítani.
Kampány beállítás - Automatikus XP adás: Ez a címke meghatározza, hogy vajon az XPt eltároljuk-e azoknak a társaknak, akik épp nincsenek a csapatban (de már kiválaszthatóak lennének).

Ha a kampányod során egy olyan NPCt szeretnél, aki fél karakternek számít az XP elosztáskor, és azt szeretnéd, hogy egy kicsit gyengébb legyen, mint a PC, és hogy automatikusan megkapja az XPt még akkor is, ha épp nincs a csapatban, akkor a következő dolgokat kell beállítanod:
Társak súlyozott XPje = 0,5
Utólagos XP elosztás arányosítása = 0,75
Automatikus XP adás = True (igaz)
Ha a kampányban azt akarod, hogy a társ igazi játékos karakterként számítson az XP felosztásakor és ugyanannyi XPt kapjon, de ne kapjon XPt, mikor nincs a csapatban, akkor a következő beállítást kell elvégezned:
Társak súlyozott XPje = 1
Utólagos XP elosztás arányosítása = 1
Automatikus XP adás = False (hamis)

Azt is el lehet érni, hogy legyen egy olyan társa a csapatnak, aki lényegesen magasabb XPvel rendelkezik. Amikor csatlakozik a karakter a csapathoz, akkor a Reset függvényt használod, de egy másik függvényből adsz értéket. Ez a függvény veszi a csapat átlagos XPjét, vagy 10.000 XPt (amelyik a magasabb). Ezt követően, ha XPt kap a társunk, akkor a leírásában megadott arány szerint megszorozzuk a kapott XPt. Ha azt akarjátok, hogy egy ilyen karakter igazi bivalybenő legyen a PChez képest, az arányt célszerű 1,5-re állítani.
Íme két példa ebben az esetben a társaknak kiadott XPre:
Egy 6.292 XP-vel rendelkező játékos felveszi Flimzel Flam-et. A játékos karakter XPje jóval a 10.000 pont alatt van, így a Reset függvény a 10.000 pontot kapja meg. A Reset függvény azt mondja, hogy az XPt meg kell szorozni 1,5-el, így Flimzel 15.000 XPvel csatlakozik a csapathoz, és azonnal szintet is lép.
Egy 52.887 és egy 42.928 XPvel rendelkező karakter veszi fel Flimzelt. Az átlag, 47.907 átmegy a Reset függvénybe. Ez felszorzódik 1,5-el, így Flimzel 71.761 XPvel csatlakozik.
De persze azt is meg lehet oldani, hogy a PCk szintjétől függetlenül, mindig egy LVL5 szintű társ csatlakozzon a csapathoz, csak a megfelelő értéket kell adni a Reset függvénynek.

Víz
Nathaniel Chapman:A víz magasságát a felszín területi elem szintjén kell megadni, és ezt nem befolyásolhatja a height-map rendszer. Persze megcsinálhatod azt is, hogy a víz a talaj fölött mozogjon, de elég hülyén nézne ki a dolog.
Épp elég beállítási lehetőség lesz a víz esetében ahhoz, hogy teljesen belebolonduljatok a dologba. Ezek között van pl.: szín, hullámzási irány (X és Y értékek), egyenletes vs. durva; fénytörő vs. fényvisszaverő és még sok más egyéb.

Mágikus tárgyak készítése
J.E. Sawyer: Ha már egy bájolás egy tárgyra került, akkor azt nem lehet eltávolítani. Bocsesz. Ugyanakkor adhattok még egy bájolást az olyan tárgynak is, amely már rendelkezik valami ilyesmivel. (Ez igaz az OC-ben, és az alapbeállítású craftolásnál.)

Forrás: NWN2News



Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.04.18. - NWN2 - Válaszok a fejlesztőktől CU#8
2006.04.18. - NWN2 - Fórummorzsák
2006.04.18. - NWN2 - Zombie / CoW#4
2006.04.25. - NWN2 - Ferret búcsúmorzsa...
2006.04.27. - NWN2 - Néhány új kép

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.04.14. - NWN2 - Második WarCry chat log
2006.04.13. - NWN2 - Ez meg az a Hivatalos Fórumról
2006.04.13. - NWN2 - TVG előzetes szemezgetés
2006.04.12. - NWN2 - Troll / CoW#3
2006.04.10. - NWN2 - Válaszok a fejlesztőktől CU#7 + CHAT!


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása