Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2005.11.24. - Kwish

Mage Knight: Apocalypse - Worthplaying előzetes


A Worthplaying egy közepes hosszúságú előzetest tett ki a játékról. Nem olyan rossz, de nem is olyan jó darab. A korábbi interjuhék informatívabbak voltak... főleg a GameZone-os cucc...


A Mage Knight egy taktikai, gyűjtögetés mini-figurákból álló játék, melyet előre-festett karakterekkel adnak el. Meglepő módon a Mage Knight univerzumot nem egy taktikai, vagy stratégiai, hanem egy Diablo stílusú akció-RPG képviseli majd jövő tavasszal a játékpiacon. A Mage Knight: Apocalypse játékban a játékos az öt játszható karakter egyikét viheti végig a játék univerzumán, miközben a világot jellemző gazfickókkal harcol.

A Mage Knight: Apocalypse fő gonosztevője az Apokalipszis Sárkánya névre hallgató gonosz szörnyeteg, akit az öt játszható karakter egyikével kell legyőznöd. Az InterServ utalt rá, hogy a játék története nem is annyira a jó és a gonosz, mint inkább a szürke és a gonosz harcára épül, mivel a különféle harcosok, mind a saját érdeküket hajszolják, miközben a sárkány ellen küzdenek.

Bár egyértelmű, hogy a játék még nincs befejezve, a grafikus megvalósítását nézve elég tetszetős darab. A karaktereket úgy tervezték, hogy a lehető legnagyobb mértékben hasonlítsanak a táblás játék miniatűrjeire, ami egy igen részletezett, de mégis, valahogy rajzfilmszerű megjelenítést eredményezett. A környezetet olyan hatalmasra tervezték, amennyire csak lehetséges, ezzel biztosítva azt, hogy egyszerre nagyon sok ellenfél legyen a képernyőn. A harc valami olyasmi, amihez a stílus kedvelői mostanában hozzászokhattak: ha ráklikkeltek az ellenfélre, akkor megtámadjátok, és a menükben navigálva, valamint a gyorsbillentyűk segítségével használhatjátok a speciális készségeket és a varázslatokat.


Mind az öt karakter saját, egyedi skill-rendszerrel, skill-fával rendelkezik, melyen több száznyi lehetőség van, s lehetetlen az összes képességet elsajátítani. Az InterServ célja, hogy nagyon sok életképes lehetőséget biztosítson az öt fő karakter fejlesztéséhez, s így gyakorlatilag nem lesz két olyan játékos, aki képes ugyanúgy felépíteni egy karaktert. Ez igazán ambiciózus cél, s majd meglátjuk, hogy képesek lesznek-e teljes mértékben megvalósítani.

Mint sok más napjainkban megjelenő PC játék, a Mage Knight: Apocalypse is kétféle játékmódra ad lehetőséget: egyjátékos, és online multiplayer játékra. A két kampány teljességgel különböző, s a csapattagokat az egyjátékos módban a játék AI-je irányítja. A multi játékban kooperatív játékra van lehetőség, ahol mind az öt karaktert más és más játékos irányít. Lesznek még különleges multi játékmódok is, de hogy milyen karakterek férnek majd ehhez, még nem került nyilvánosságra. Azt viszont már elmondták, hogy a játék dinamikusan beállítja a nehézségi szintet, igazodik a karakterek szintjéhez és felszereléséhez, s egyre nehezebb lesz, ahogy a csapat erősödik. Ez az a jellemző, ami igazán érdekessé teszi a multi játékot, s igazán díjazza azokat a megrögzött power-gamereket, akik szeretik magukat túltápolni az egyjátékos módban a nagyobb harcok kedvéért.

Szóval pontosan ki is lenne ez az öt karakter? A játék végső verziójába bekerül majd egy lőfegyverrel felszerelkezett törpe harcos, egy succubus-szerű vámpír, egy kardlengető amazon, egy elf szent lovag, akit "őrzőnek" hívnak, és egy varázsló az emberszerű sárkányok fajából, melyet draconumnak neveznek. Ebben a csapatban megjelenik a Mage Knight táblás játék minden központi faja, s bár a játékos karakterek miniatűrjei nem állnak rendelkezésre, lehetőségetek lesz majd megvásárolni a hozzájuk nagyon hasonló aprócska bábukat. Ráadásul, ezek a karakterek lefedik a Diablo-jellegű RPGk szereplőinek alaptípusait is. Legtöbbet az Amazon karaktert volt alkalmunk megfigyelni, aki valami röhejes szíjas cuccot viselt, s többé-kevésbé úgy viselkedett, mint egy átlagos RPG barbár.

Ugyanakkor a skilljei elég érdekesen működtek: ha használni akarta valamelyik készségét, akkor először mindig egy különleges küzdő állást ("stance") vett fel. A "medve-szerű" küzdőállás fejlesztette a kard, és egyéb közelharci fegyver használati képességét, a "sas" küzdőállás kiváló íjásszá tette, míg a "jaguár" pozíció lehetővé tette számára, hogy elrejtőzve mozogjon és támadjon. Így a karaktert valóban ki lehet úgy alakítani, hogy a játékos egyedi stílusát képviselje, s nem feltétlen szükséges egy meghatározott minta követése, hogy a karakter használható legyen. A készségeket az ismétlődő használattal lehet fejleszteni, nem pedig úgy, mint a Diablo-jellegű rendszerekben, ahol készség pontokat kellett elkölteni. Így a sebzés bármilyen módját választhatod a harc közben, biztos lehetsz benne, hogy az fejlődik majd, amit a leginkább kedvelsz.

Az egyjátékos módban az öt karakter egyikét irányíthatod, mégpedig eredeti szülőhelyéről indulva, aztán keresztül vághatod magad a további öt szinten, hogy felvedd a csapat többi tagját (Ööö, 1+5=6...???). Az InterServ szerint az egyjátékos kampány olyan 25 óráig tart. Kalandozás közben rendelkezésedre állnak a szokásos opciók: visszateleportálhatsz szülőhelyedre kereskedni, fejlesztheted a fegyvereidet, azzal, hogy ún. varázskő szilánkokat helyezel el bennük. A legtöbb szilánknak egyértelmű hatása lesz, de lesznek olyan fegyverek, melybe több ilyen spéci cuccot is tehetsz, s azok hatása kombinálódik. Képzeljétek el, hogy pl. egy tűz, és jég szilánkot tesztek egy fegyverbe, s annak emiatt ellentétes sebzése lesz.


1280 x 960

1280 x 960

1280 x 960

1280 x 960

1280 x 960

Arról nem hangzott el egyetlen szó sem, hogy milyen mértékben kezelheted a szövetségeseid felszerelését, de az InterServ biztosított minket, hogy egy bizonyos mértékig lehetőség lesz a szövetségesek AI-jét meghatározni, mint ahogy parancsokat is lehet majd adni a társaknak a harc során. Így ha épp halálodon leszel a csatamezőn, gyorsan utasíthatod elf barátodat egy gyógyító varázs használatára, ahelyett, hogy megvárnád, hogy az AI vajon észreveszi-e a dolgot.

A Mage Knight: Apocalypse jelenleg abban a fázisban van, mikor tartalommal töltik meg a játékot, így még a grafikának, és néhány levegőben lógó dolognak szüksége van az utolsó simításokra. Például az InterServ jelenleg egy lehetséges PvP kialakítását vizsgálja, melyben kalandozók rivális csapatai mérhetnék össze erejüket a multi játékokban kialakított karaktereikkel (de lehet, hogy ez nem lesz benne a végső verzióban). Mindezek ellenére a Mage Knight: Apocalypse - az erős online és offline tartalommal - feltehetőleg tetszeni fog a H&S stílus kedvelőinek. A játék 2006 első negyedévében jelenhet meg.

Szerző: Alicia
Forrás: Worthplaying - PC Preview - 'Mage Knight Apocalypse'


(Vissza)



Frissebb kapcsolódó cikkek:

2005.12.10. - Mage Knight: Apocalypse - Sarus, Draconum varázsló
2006.01.20. - Mage Knight: Apocalypse - Janos Freeborn, a törpe harcos
2006.01.28. - Mage Knight: Apocalypse - Fejlesztői napló #1
2006.02.05. - Mage Knight: Apocalypse - Kithana of Uhlrik, nightblade
2006.02.07. - Mage Knight: Apocalypse - Képek a FileFront-on

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2005.11.17. - Mage Knight: Apocalypse - 1UP mini-előzetes
2005.11.13. - Mage Knight: Apocalypse - GameZone interjuhé
2005.11.08. - Mage Knight: Apocalypse - Gamebanshee interjuhé (05.11.05)


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása