Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2005.08.23. - Kwish

Fable: TLC - 2005 GC / Gamespy előzetes


A Gamespy egyik lelkes képviselője a GCn kezébe kaparintotta a Fable: The Lost Chapters egy verzióját, és szórakozott vele egy kicsinyt. Pontosabban gonoszkodott.


Előnyök Hátrányok
Minden új tartalom, a hős beállítási lehetőségei, a megbízható irányítás, a szórakoztató harc. A modellek és a grafika kicsit nyersnek tűnik, konzol jellegű mentési rendszer.

(2005.08.22) Ha nem volt szerencsétek a játék Xbox verziójához, elég annyit tudni, hogy egy viszonylag nyitott RPGről van szó, mely lehetőséget ad arra, hogy hősödet egész életén végigkísérd (kiskorától kezdve a felnőttkorig) a szerelem, családi veszteség, árulás és bosszú hősies történetén. A durva az, hogy hősöd választott életútja meglátszik a karaktered testén is. Ha a harcos életét választod, akkor hősöd elképzelhetetlen mennyiségű sebhelyet gyűjt össze élete során. Ha túl sokat eszel, karaktered elhízik, ha rossz ruhákat és pocsék frizurát viselsz, karaktered szexuális vonzereje katasztrofális lesz. Ami még érdekesebb, a játék során számos erkölcsi dilemma elé állítanak, s ez szintén drámai hatást gyakorol arra, hogy miként is nézel ki. Ha a jó utat választod, karaktered haja és bőre egyre világosabb lesz, mígnem szinte már saját dicsfényében ragyog hősünk. Ha pedig valaki a másik oldalt célozza meg, bőre egyre sötétebb lesz, a haja bizonyos pontokon kiemelkedik, s egy idő után saját kis bogárfelhő jár a nyomában, bárhova is megy.

Persze a PC játékosok számára a legjobb hír, hogy egy kicsit több dolgot kapnak, mint az Xbox tulajdonosok. A játék PC verziója tartalmazza majd azt az elveszett fejezetet, amit az Xbox változatból ki kell venni időhiány miatt. Az új tartalom magába foglal 9 új területet, 16 új küldetést, és néhány új szörnyet is. Mindezek mellett lesznek új fegyverek, páncélok és új kiegészítők, mint pl. sapkák, és az a lehetőség, hogy az ember saját tetoválásokat importáljon a játékba, és azzal díszítse magát. Tekintettel arra, hogy mennyi időt eltöltöttem az Xbox verzióval, mire végül a karakterem úgy nézett ki, ahogy én szerettem volna, ezek az új kiegészítések mindenképp üdvözlendők (azért legalábbis mindenképp, mert biztosítékot adnak a játékosoknak arra, hogy minden Fable hős egyedi módon nézhet ki).

A fejlesztő csapat szemmel láthatólag megfelelő időt töltött azzal, hogy a játék irányítását megfelelően újraosszák (a kézi vezérlőről az egér-és-billentyű kombóra). Az alap mozgás és a harc kezelése a W/A/SD standard szerint került leosztásra. A játék kiváló bemelegítő pályája keresztülviszi az embert az alap kardharcon, íjhasználaton és varázsló technikán. Lényegében miután elsajátítottam a meglehetősen egyszerű harcrendszert, legalább olyan intuitívnek és természetesnek éreztem, mint az Xbox irányítását. A játék PC platformra helyezése azt is jelenti, hogy eltűnt a meglehetősen hosszú töltési idő, jelentősen felgyorsult a játékmenet, és ezzel megszüntették az a legnagyobb problémát, ami engem zavart az Xbox verzióban.

Őszintén szólva a játék során lényegében csak két dolog miatt aggódtam. Az első, hogy míg a játék művészeti iránya, és a termék dizájn gyönyörű (buja tájakkal és gyönyörűen renderelt erdőkkel) a PC nagyobb felbontása és a jobb grafikus kártyák mellett az Xbox modellek egy kissé durvának és pixelesnek tűnnek. A másik dolog, hogy a játék még mindig a konzolokra jellemző mentési rendszert használja. Lényegében nem mentheted le a játékot, amíg valamilyen küldetést teljesítesz. Ha egyszer belekezdesz egy küldetésbe, be kell fejezned, mielőtt lemented a játékot. Ez biztos nagyon sok PC játékost kiakaszt majd, akik hozzászoktak ahhoz, hogy a saját döntésük szerint cselekedjenek. E két szőrszálhasogató észrevételtől eltekintve a Fable-val töltött időm meggyőzött arról, hogy a PC játékosok nem valami silány átiratot kapnak...

Szerző: Allen 'Delsyn' Rausch
Forrás: Gamespy




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2005.08.24. - Fable: TLC - Interjuhé a Gamespoton
2005.08.27. - Fable: TLC - Fejlesztői napló 6
2005.09.15. - Fable: TLC - Mán megint egy Fejlesztői napló...
2005.09.18. - Fable: TLC - Actiontrip értékelés
2005.09.19. - Fable: TLC - Ellenfelek

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2005.08.22. - Fable: TLC - Arany!
2005.08.22. - Fable: TLC - Fejlesztői napló 5
2005.08.05. - Fable: TLC - GameZone interjuhé szemezgetés
2005.07.31. - Fable: TLC - Gamespy előzetes
2005.07.29. - Fable: TLC - Gamecloud interjuhé Dene Carter-rel


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása