Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2006.04.18. - Kwish

Válaszok a fejlesztőktől CU#8

A heti közösségi frissítés becsurrant még a nagy húsvéti ünnepek előtt. Ismét a craftolás a téma, néhány érdekes, és legalább egy kitérő válasszal . A szokásos öt-válasz-jár-a-népnek"-elvet követik a T. fejlesztők...

1. Mennyire áll közel az NWN2 craftolási rendszere a HIVATALOS 3.5E D&D szabályokéhoz?
Charles: A craftolási rendszer a D&D szabályok szellemét követi. Bizonyos típusú craftolás esetében inkább az adott komponenseket használjuk a szimpla arany-levonás helyett. Ez egy jóval bonyolultabb és összetettebb rendszert hoz létre, melynek köszönhetően a játékos sokkal inkább őgy érzi, hogy valóban létrehozott valamit, ahelyett, hogy egy zacskó arany átadásáért megkapna egy tárgyat.

2. Lesz lehetőségünk különböző alapanyagokból (adamantine, cold iron, ironwood ésatöbbi) létrehozni tárgyakat? Ha igen, mennyire lesz egyszerű az új alapanyagok hozzáadása?
Charles: Igen, képesek lesztek az olyan tárgyakat, mint a fegyverek és a páncélok számos különféle anyagból létrehozni. Ráadásul a kialakított craftoló rendszer nagyon rugalmas és bővíthető a mod-készítő közösség számára. Viszonylag egyszerűen módosíthatjátok majd a saját céljaitok érdekében, és hozhattok létre új recepteket, illetve adhattok hozzá új alapanyagokat.
Íme itt egy példa, az "Amulet of Natural Armor +1" receptje: E recept szerint el kell mondani a Barkskin varázslatot, és komponensként szükség van egy gyenge föld esszenciára, egy zafírra, valamint egy vas rudacskára/öntvényre az amulett létrehozásához.

3. Lehetőségünk lesz a metamágikus képességek (mint pl. az extended, empowered) használatára a craftolás közben?
Charles: A jelenlegi szándék szerint a varázslat tároló eszközök (mint pl. bájitalok, tekercsek és pálcák) létrehozása az NWN1-ben megismert módszerhez hasonlóan fog történnni.

4. A tárgyak készítése lehetővé teszi, hogy az ember fejlessze az épp birtokában levő tárgyakat? Ez lehetővé tenni, hogy az ember "újratöltse" a különféle varázs-holmikat, illetve hogy megtartsa a játék egésze során a családi örökségként rámaradt +1 kardot. Ez segítene fenntartani a "kell hogy legyen egy +2 jó jellemhez kötött kardod"-szindrómát, és minimálisan tartaná a fegyverek számát, ahelyett, hogy mindenhol fegyverkereskedéseknek kellene lennie.
Charles: A fegyverek és a páncélok fejleszthetőek a Magical Arms & Armor Crafting képesség használatával. Például foghattok egy "mestermunka" adamantine hosszú kardot, és +2 bűbájt adhattok neki. Tegyük fel, hogy később megtanuljátok, miként ruházhatjátok fel tűzvarázslatokkal a fegyvert, így visszatérhettek a mágikus munkapadhoz a +2 kardotokkal, és tehettek rá valamilyen tűz-bűvöletet is. Más bűbájjal is felruházhatjátok a kardotokat, mint pl. fagy alapú varázslatokkal - bár egy tűz és fagy bűbájjal felvértezett kard elég instabil dolognak tűnik...

5. Lehetőségünk lesz teljesen kikapcsolni a tárgyak megjelenítésének módosítását az eszköztárban, vagy a DM kliensen keresztül néhány különleges tárgy érdekében (pl. valamilyen check box-al). Néha a modulkészítők vagy a DM-ek azt akarják, hogy egy tárgy megjelenése még akkor is változatlan legyen, ha a modulban aktív az tárgy-készítő rendszer.
Charles: Az NWN2-ben a craftolási rendszert nem építettük be a radial menübe, így a modul készítők könnyedén kontrollálhatják a tárgykészítéshez való hozzáférést a különféle elhelyezhető tárgyak (legtöbbször munkapadok) és egyéb tárgyak (üres scrollok, üres üvegcsék stb.) elérhetőségén keresztül. (Ugye nemcsak én gondolom úgy, hogy megint nem válaszoltak a kérdésre?!)

Forrás: NWN2 Community Update #8



Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.04.30. - Válaszok a fejlesztőktől CU#9
2006.05.18. - Válaszok a fejlesztőktől CU#10
2006.06.05. - Válaszok a fejlesztőktől CU#11
2006.07.03. - Válaszok a fejlesztőktől CU#12
2007.06.23. - Community update az Obsidiantól (070620)

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.04.10. - Válaszok a fejlesztőktől CU#7
2006.03.28. - Válaszok a fejlesztőktől CU#6
2006.03.21. - Válaszok a fejlesztőktől CU#5
2006.03.12. - Válaszok a fejlesztőktől CU#4
2006.03.02. - Válaszok a fejlesztőktől CU#3


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása