Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2006.06.05. - Kwish

Válaszok a fejlesztőktől CU#11

A legújabb közösségi kérdezz-felelek az összecsapásokkal, XP szerzéssel, AI-vel foglalkozik. Természetesen most is vannak olyan válaszok, melyek nem igazán kapcsolódnak a kérdéshez. Legalábbis számomra nem egyértelmű a válasz...

1) Az összecsapásokat hozzáigazítjátok a játékosok szintjéhez, vagy statikus nehézségi szinttel dolgoztok?
RR: Az igazított összecsapások előállítására vonatkozó lehetőség leginkább olyan, mint az NWN1-ben. A single player kampányban ugyanakkor tudjuk, hogy körülbelül milyen mértékű tapasztalattal rendelkezik a karakter, és az összecsapásokat a megfelelő szintre hoztuk.
Ha a játékos újra szeretné játszani az OCt egy olyan karakterrel, amelyik már elérte a 20 szintet... Nos, sajnálom a goblinokat, mert elég gyorsan a torkukra lépnek.
Ugyanakkor ha valaki módosítani akarja a modult az Eszköztárral, és ennek megfelelően skálázhatóvá teszi az összecsapásokat, figyelembe kell vennie a karakterek szintjét, a csapat számát, ésatöbbi...

2) Mi a helyzet a hajók fedélzetén lezajló összecsapásokkal? Neverwinter városa egy fontos kikötő, s gyakran áll konfliktusba a Kardpart többi északi kikötő városával. Az NWN1-ben voltak kalózok, de csak a szárazföldön, vagy ami még rosszabb, a csatornákban. Az NWN2-ben végül megkapjuk a hajók fedélzetén vívott harcot?
RR: Sajna ilyen harc nem lesz a játékban. Lesz néhány olyan esemény, melyben a hajóknak is szerepük lesz, de semmi olyan, hogy egy hajót kell irányítanotok, hogy a megfelelő pozícióba kerüljön, vagy hogy a hajót orvul megtámadja valaki...

3) Az XP és szint szerzés most realisztikusabban lesz megoldva, s jobban hasonlít majd a PnP élményhez? Vagy megint az NWN megközelítését alkalmazzátok, ahol a dőlt az XP, hogy a játék bemutathassa a különböző szintekhez kapcsolt karakter-képességeket? Lesz lehetőségünk a blöffre, a fenyegetésre, az erőszakoskodásra, hogy így jussunk keresztül egy összecsapáson, ahelyett hogy az összes rosszfiút kardélre hánynánk (és persze úgy, hogy ezért kapjunk azért némi XPt)?
RR: Tonnányi képesség és feat van a játékban. Egyértelműen többféle módon is lehetővé tesszük az XP gyűjtést azzal, hogy a karakter kihasználhatja ezeket a képességeket, ahelyett hogy csak szimplán bezúzna néhány koponyát.
Néha az emberek ugyanakkor nem lesznek beszédes kedvükben, és akkor nem kerülhető el a harc (hacsak nem használod valamelyik képességedet arra, hogy megúszd a dolgot).

4) Lesznek olyan scriptelt varázslatok, melyeket használhatunk a párbeszédek közben? Például, ha van egy olyan varázslat, mely Death Effectel rendelkezik, akkor lehetne egy olyan párbeszéd lehetőség, hogy még azelőtt ellövöd a varázslatod, hogy az ellenség reagálhatna rá. Vagy ott lenne a Charm/Dominate mint párbeszéd lehetőség, más-és-más hatással?
RR: Mint már a kiegészítőkben is tapasztaltuk, a varázslatok / featek / képességek / tekercsek és hasonló dolgok használata néha végzetes módon megváltoztathatják a beszélgetést. Még mindig kuncogok a játék egy korai szakaszán, ahol úgy dönthetsz, hogy valami igazán rossz dolgot csinálsz (különösen, ha ilyen beállítottságú vagy).
Nos, részünkről a fejlesztőkön múlik, hogy beimplementálják-e ezt a részt a játékba. Szóval ezt a dolgot csak akkor látjátok az egyjátékos kampányban, ha beindítjátok a megfelelő folyamatot, és ha a fejlesztők úgy akarják, hogy a játékos valóban képes legyen erre.

5) Mennyiben lesz más az AI mint az NWN1-ben és a kiegészítőiben? Az új AI esetleg olyan lesz, mint egy nyolcadrangú foci-döntő? Mindenki elkezd rohanni a PC felé, ha már észrevette? Hogyan reagált az AI a PCre? Az NPC szörnyek, különösen a varázsló-típusok, valósághűen használják majd a védekező varázslataikat? A nagy rosszfúk tudnak majd arról, hogy jön a PC, s feltápolják magukat védelmi varázslatokkal, ahelyett, hogy elvesztegetik addig az időt, míg a játékos közelharci távolságba ér? A kisebb ellenfelek scripteltek lesznek, vagy saját AI segítségével támadnak?
RR: Szinte minden a scripteléssel kapcsolatos. Az eszköztárban a lények számára beállathattok bizonyos viselkedés modelleket, mint például rajtaütés, gyáván, távolról ésatöbbi. Ezt megtehetitek egyenként, vagy beállathatjátok ezt tömegesen is
A különleges eseményekre beállíthatjuk úgy a dolgokat, hogy a Főellenség egy meghatározott kapcsolóra specifikusan tegyen meg valamit. Így ha akarjuk azt is megtehetjük, hogy mire a játékos belép a főellenfél szobájába, már felkészülten várják.

Forrás: NWN2 Community Update #11



Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.07.03. - Válaszok a fejlesztőktől CU#12
2007.06.23. - Community update az Obsidiantól (070620)

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.05.18. - Válaszok a fejlesztőktől CU#10
2006.04.30. - Válaszok a fejlesztőktől CU#9
2006.04.18. - Válaszok a fejlesztőktől CU#8
2006.04.10. - Válaszok a fejlesztőktől CU#7
2006.03.28. - Válaszok a fejlesztőktől CU#6


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása