Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2006.05.18. - Kwish

Válaszok a fejlesztőktől CU#10

A Hivatalos Fórumon a közösségi kérdezz-felelek egy újabb darabja is napvilágot látott. Ez még mindig a craftolással foglalkozik, a jövő héten már állítólag a hivatalos kampány lesz terítéken. A válaszadók Charles Mead és J.E. Sawyer

1. Meg lehet majd élni a nem-mágikus tárgyak készítéséből (lesz-e akkora haszon a készített tárgyak eladásán)?
CMM: Ez attól függ, hogy a komponenseket hogyan szerzik be, és hogy kinek adják el a tárgyakat. Néhány alkotóelemet meg is lehet majd találni, míg másokat meg kell vásárolni. Az elkészített fegyvereket el lehet adni a kereskedőknek, de az ár eléggé változó lehet. Egy okos és kitartó kézműves elég szép hasznot érhet el a cuccain.

2. Lesz Item Creation Feat a varázshasználóknak is? A Scribe Scroll, Craft Wand és a Brew Potion igazán kedves kis (bár későn jött) kiegészítés volt az NWN1-hez, de a mágikus tárgyak ára nagyon gyengusra sikerült és nagyon alacsony szinten volt.
JES: Igen, ezek az alapvető ”varázslat-szállító” eszközök mind az NWN1-hez hasonlóak lesznek. Ugyanakkor átnézzük az árakat és valami sokkal megfelelőbb szintre hozzuk fel őket.

3. A csapdák létrehozása az NWN1 rendszeréhez hasonlóan működik majd? (Lesz egy lista a lehetséges csapdákkal, és olyan jelentéktelen tárgyakat ???(obscure item)??? kell komponensként használni, mint pl. a Quarts Crystal-ok? Vagy egy jóval rugalmasabb rendszer lesz, ahol a megszerzett zsákmány (pl. fegyverek, pálcák) beépíthető majd a csapdákba?
JES: Továbbra is jelentéktelen tárgyakat használtok majd a csapdakészítésnél, s szükségetek lesz egy munkapadra is, az NWN2-stílusnak megfelelően.

4. A craftoláshoz a játékosnak be kell fektetnie bizonyos skillekbe, vagy (az OC-ben) lehet majd kézműveseket bérelni a tárgykészítéshez a stronghold rendszer részeként? Illetve bárhogy is lesz a dolog, miként korlátozzátok a tárgykészítésre vonatkozó képességet (akár az NPCről, akár a PCről van szó)? XP pont költség lesz, vagy aranyat kell költeni, vagy telik az idő (pl. a tárgykészítés megkezdődik az első fejezetben, de csak a második fejezetbe készül el)? Vagy - mint ahogy a D&D szabályok is előírják - e három dolognak a kombinációja lesz?
JES: A Hivatalos Kampányban a játékos dolga lesz a tárgykészítés. Craftolási célokra a játék egészén terítésre kerül egy meghatározott (véges) számú “alap“ tárgy (ez itt gondolom a komponenseket jelenti), és ha valaki többet akar összegyűjteni, az elég komoly munka lesz. No és persze az NWN1-stílusú spell tároló tárgyak elkészítése XP-be és aranyba kerül.

5. A tárgykészítés érint olyan nem-szakmai skilleket, mint pl. a herbalizmus, ami pl. az orvosságok/gyógycsomagok, vagy a nem életbevágó kozmetikai cikkek készítéséhez kell? És ha nem, akkor a mod-készítők milyen könnyen módosíthatják a rendszert ahhoz, hogy az ilyen dolgok is beletartozzanak, vagy hogy kizárják azokat a készíthető dolgokat ("craftable content"), amire nincs szükségük?
JES: Az alkímia foglalkozik néhány nem mágikus tárggyal is a könyvekben. Minden bizonnyal nagyon egyszerű lesz a mod-készítőknek módosítani a formulákat ahhoz, hogy mindenféle tárgy készítésére jók legyenek.


Forrás: NWN2 Forum - NWN2 Community Update #10



Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.06.05. - Válaszok a fejlesztőktől CU#11
2006.07.03. - Válaszok a fejlesztőktől CU#12
2007.06.23. - Community update az Obsidiantól (070620)

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.04.30. - Válaszok a fejlesztőktől CU#9
2006.04.18. - Válaszok a fejlesztőktől CU#8
2006.04.10. - Válaszok a fejlesztőktől CU#7
2006.03.28. - Válaszok a fejlesztőktől CU#6
2006.03.21. - Válaszok a fejlesztőktől CU#5


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása