Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2004.08.13. - Kwish

KotOR2 - Hétvégi programozó #2 (Fórum csemegézgetés)


A múlt hétvégén is volt egy amolyan programozói szeánsz, úgyhogy megint lehetett szemezgetni. Ha valakit érdekel a polémia teljes szépsége, nézzen át ide.


Hasznossá tett skillek
A KotOR1-ben volt jó néhány olyan skill, ami nem tűnt túlságosan hasznosnak, hasznosíthatónak (awareness, security ésatöbbi). A fejlesztők most keményen dolgoznak, hogy ez változzon. Persze hogy épp melyik készséget érdemes a legjobban fejleszteni azt igazán a játékos dönti majd el. Például az elsősegély (treat injury) nemcsak egyszerűen a gyógycsomagok használatát teszi hatékonyabbá, hanem hatással van a karakter regenerációs rátájára is. Minél magasabb értékű a készség, annál gyorsabban nyeri vissza egészségét a karakter. Hacsak nem droid karakterről van szó, amely esetében a szerelés (repair) skill hoz hasonló eredményt. A szerelés egyébként nagyon fontos szerepet játszik a tárgyak összeszerelése során is.
A tárgyak szétszerelésénél szintén számít majd a szerelés skill értéke, minél magasabb, annál több alkatrészhez, alkotóelemhez lehet hozzájutni. Kivéve a kémiai alapú holmik esetében (mint a gyógycsomagok, és a stimek), ha ezeket akarja az ember szétszedni, magasabb értékű elsősegélyre lesz szükség.


Pazzak
Egy újabb kártyáról is szó esett, ez a Duplázó (Doubles) lesz. A hatása, hogy megduplázza a legutoljára kapott kártya értékét. Ha pl. kezdesz egy 10 értékű lappal, majd kijátszod rá ezt a Duplázót, mindjárt 20 pontod lesz. :-)


Játékmenet
Az eddigi tesztelések, próbálgatások alapján most már inkább úgy tűnik, hogy hosszabb lesz a játék, mint az első rész (persze ez még most sem biztos, csak valószínűbb, mint eddig).
A transit rendszer most is bent lesz a játékban, de a küldetések, és a szituációk jellegénél fogva jóval kevésbé lesz rá szükség (illetve kevésbé használható).
A várható szint 30-40 körüli lesz (még most sincs róla végleges döntés).
Lesz valami párbaj-szerű dolog az egyik bolygón, és meglehetősen fontos is lesz a szerepe a játék szempontjából (de nem olyan szimpla dolog lesz, mint a Taris izomversenye).
A játék harc része jóval nagyobb kihívást jelent majd, mint az eddigiek. Minél erősebb a karakter, annál nehezebbek lesznek a küzdelmek.
Nagyon sokat tesznek azért, hogy növeljék az újrajátszhatósági szintet (különböző megközelítések, különböző események, küldetések, kimenetelek, mind-mind a karakter döntéseitől, és viselkedésétől függnek majd).
A fegyverváltó gomb harcon kívül azonnal működik. Ha harc közben úgy használjuk, hogy nincs egy megadott cselekvés az ”akciósorban” szintén azonnal megtörténik a dolog. Ha foglalt az akciósor, a fegyvercsere egyszerűn bekerül a cselekvés-sor végére, és csak akkor hajtódik végre, mikor rá kerül a sor. A fegyverváltás sohasem lesz automatikus, mindig a játékosnak kell kezdeményeznie (tehát pl. ha a karakter kiválasztja a PoWA-t, akkor nem vált automatikusan a közelharci fegyver konfigurációra a karakter).

Fejlesztések
Nagyon sok új upgrade alkatrész lesz a játékban, és számos olyan speciális hatás/jellemző is lesz, ami az első részben nem volt.
A fénykardoknak már 6 upgrade slotja lesz összesen, 3 kristály, és 3 egyéb alkatrész (magán a kardon). Ez utóbbiak a következők: lencsék, energia cella, sugárzó (emitter). A kétkezes kard is annyi kristályt használ, mint az egykezes.
A fejleszthető tárgyak köre sajnos nem bővült, továbbra is csak a távolsági, közelharci fegyvereket, a fénykardokat és a páncélokat lehet majd fejleszteni.
A tárgyak szétszedésével lehet az upgrade alkatrészekhez jutni. Az összeszerelés nem olyan lesz, mint amilyen az MMORPGk esetében, ez inkább a rendelkezésedre álló cuccok egy másfajta, alternatív összerakása lesz pl. szétszedsz valamit, amit már nem tudsz használni, és beteszed abba, amit még használsz (pl. az ember szétszedi a gyógycsomagokat, és az alkotórészek segítségével legyárt néhány életmentő csomagot).
Arra vonatkozólag egyébként még nem érkezett válasz, hogy csak a PC lesz-e erre képes, mint az első részben is, vagy a csapattagok is bütykölhetnek.


Grafikai effektek
Lesz eső, hó, és villámlás (meg villámcsapás is, bár ez nem grafikai kérdés). A válaszoló programozó szerint nem valószínű hogy használnának DirectX 9 jellemzőit, mert azzal nagyon felnyomnák a rendszerkövetelményeket.


(Vissza)



Frissebb kapcsolódó cikkek:

2004.08.21. - KotOR2 - Telos, képek, videó, tralalala
2004.08.21. - KotOR2 - Idei megjelenés megerősítve
2004.08.24. - KotOR2 - Hétvégi programozó #3 (Fórum csemegézgetés)
2004.08.24. - KotOR2 - Frissült a Hivatalos Oldal: Telos, screenshotok, concept artok
2004.09.01. - KotOR2 - Új képek, régi trailer

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2004.08.03. - KotOR2 - Hétvégi programozó #1 (Fórum csemegézgetés)
2004.08.02. - KotOR2 - Új infók...
2004.07.28. - KotOR2 - Az elős trailer, új képek
2004.07.15. - KotOR2 - Screenshotok, concept artok és új NPC a hivatalos oldalon
2004.07.14. - KotOR2 - Egy s más


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása