Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2007.07.12. - Kwish

Fallout 3 - NMA közvetett interjuhé (070701)


Az NMA készített egy interjuhét a múltkori előzetes hullámot követően a Critical Hits oldal képviselőjével, Bartoneus-szal, aki volt olyan szerencsés, hogy saját maga is látta a Bethesda bemutatót. Nem mondom, hogy ezt a VATS rendszer pontosan levettem...


VATS. Oké, szóval meg lehet állítani a játékot a célzás érdekében. Ez azt jelentené, hogy nem számít, hova célzok a valós időben, például ráklikkelek a fejre, de még mindig a testet találom el valós időben? Másik kérdés: ha VATS módban vagyok, akkor tehetek bármilyen dolgot, vagy csak sorozatot képezhetek a tennivalókból, amit aztán szépen lezajlik?
Az korrekt, hogy a VATS annak az ötletnek a megvalósítása, hogy meg lehessen állítani a játékot a célzáshoz, de abból amit láttam és hallottam úgy tűnik, hogy a valós idejű játékmenet eseményei épp olyanok, mint bármilyen másik, lövöldözős valós idejű játék esetében; ha céloztok és tényleg eltaláljátok a fejet, akkor ugyanolyan effekt játszódik le, mint a célzott lövés esetében. De megismétlem, nem vagyok biztos a dologban, és minden ami ezzel kapcsolatos a látott játékmenet bemutatóra épül. Ez alapján azt mondhatom, a VATS pusztán egy olyan rendszer, ami arra szolgál, hogy sorba rakjuk az egyes lépéseket, "akciókat" és ennyi. Azt nem láttuk, hogy pl. az inventoryhoz hozzá lehet-e férni, illetve használni lehet-e a megállítás alatt, vagy hogy ez akciópontokba kerülne.

Lövöldözés. A valós idejű lövöldözés lelassítja az akció pont újratermelődését. Mi a helyzet a mozgással, vagy az egyéb tevékenységekkel?
Ebben nem vagyok biztos, őszintén szólva Todd mindig megállította a demót, ha igazán harcolni akart, és csak néha követte a rohan-és-lő (run'n'gun) taktikát a real-time játékban, s úgy tűnt akkor, ha a mutánsok rávetették magukat. Egy kicsit módosította a rendszert annak érdekében, hogy a demó gyorsabb legyen, így nem tudom, a látottakból mennyi volt a végső játékműködés és mennyi az, ami csak demonstrációs célokra készült.

Nézőpont. Egy kissé homályos, hogy mi a célja a kamera visszahúzásának. Lehetséges a kamerát olyan nagy mértékben visszahúzni, hogy durván olyan látószögből lássuk a játékot, mint amilyen a Fallout 1-nek volt?
Durván olyannak látszott, mint a Fallout 1 nézete, és a grafikus engine olyannak látszott, mint amiben tökéletesen lehet be-, és kizoomolni.
Próbáltam ezt kihangsúlyozni az eredeti előzetesemben is, de a játék teljes grafikus megjelenítése lenyűgöző. Akár FPS, akár a váll-feletti nézőpontban van a játékos, szó szerint ÉRZI a környezet pusztulását, az elnéptelenedést, a kis városok elhagyott romjait és a túlélők szemetes vityillóiból álló városokat. Komolyan kétlem, hogy sok olyan ember lenne - még a kemény puristák között is - aki végül túl gyakran használná ezt az izometrikus nézőpontot, mert a játék egyszerűen pokolian jól mutat más nézetekből (különösen a váll-feletti nézetben). A játék szerepjáték aspektusa hihetetlen mértékben megnőtt attól, hogy a környezet ennyire magával ragadó megjelenítést kapott és hogy érezhető a kezelőfelületen is. Az első alkalommal, mikor Vörös Skorpiók támadnak rád és elkezdenek üldözni, érezni fogod, hogy mire is gondolok (hacsak nem már ezt megelőzően is). Ha úgy gondoljátok, hogy egy franchise nem bírja ki a technikai váltást az FP nézetbe, miközben megtartja az eredeti minőségi jellemzőket, nos, akkor nyilvánvaló, hogy nem játszottatok a Metroid Prime-mal.

Párbeszédek. Matt Miller okozott egy kis felfordulát, mikor azt mondta, hogy a "párbeszédek szerkezete (tree) közelebb áll az Oblivionhoz". Szóval hogy néznek ki a párbeszédek (olyan a megjelenítésük, mint az Oblivion esetében)? A PC teljes sorokat mond, vagy csak kulcsszavakat? Volt bármi jele a hosszabb NPC válaszoknak? Volt bármilyen utalás (bár ehhez rövid lehetett a demó) a kiterjedt és szerteágazó párbeszédekre?
Hát, ez igazán próbára teszi a memóriámat, de megpróbálok emlékezni a dologra. Visszatekintve az Oblivionra, ott olyan párbeszédek voltak, hogy "pletyka, katedrális, Glarthir ésatöbbi". A párbeszédek megjelenése hasonlít az Oblivionra annyiban, hogy a kép ráközelít az NPC arcára, meg abban is, hogy hol jelenik meg a szöveg, de a látott rövid részletek alapján úgy tűnik, hogy a PC válaszai inkább olyanok lesznek, mint amilyenek a Fallout 1-ben voltak, s általában úgy tűnt, hogy vannak komoly válaszok, dühös válaszok és szórakoztató válaszok (illetve ezek összevegyítve). A párbeszéd szerkezet (fa) határozottan olybá tűnt, hogy hosszabb NPC válaszokat tartalmaz, s határozottan UTALTAK a kiterjedt / elágazó párbeszédekre, bár a demó tényleg nem volt elég arra, hogy ezt bemutassák. Abból, ahogy Emil és Todd beszélt a rendszerről én úgy képzelem, hogy a demóban mutatott tartalmas és részletes kidolgozottság a játék minden részére igaz lesz.
A bemutatott dialógusokból nekem a jó értelemben vett "Fallout" érzés jött le, és igen erősen úgy érzem, hogy ez az egyik dolog, aminél a Bethsoft csapata nagy erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy jól sikerüljön.

Fegyverek. Használnak vázlatokat / terveket a létrehozásukhoz?
Mutattak egy példát, hogy miként kell összeállítani az uzsonnás doboz bombát: kombinálni kell az uzsonnás dobozt némi robbanószerrel (talán C4 volt, vagy valami más), az uzsonnás doboz többi részét meg meg kellett tölteni kupakokkal, és máris elkészült a szokásos repeszbomba. Ami a terveket / vázlatokat illeti, nos, azokról nem tudok semmit, bár leginkább azoknak lenne értelme.

Bobbleheads. Miként működnek?
Ezt nem mutatták meg alaposabban a demóban, csak megemlítették menetközben. Úgy tűnt, hogy inkább valami mellékes / kiegészítő elem lesz, s nem a játékmenet elsődleges része.

BoS. Volt bármilyen magyarázat a jelenlétükre?
Mikor Todd végül belépett a városba, szembekerült egy csapat szupermutánssal, majd gyorsan megmentette egy egységnyi BoS harcos (legalábbis úgy hiszem, hogy azok lehettek). Nem emlékeznék arra, hogy pontosan említették volna, miért is voltak ott, de segítettek a játékosnak, védték egy olyan helyen, ami egyébként a város durva része lett volna. De a rövid válaszom: Nem tudok semmiről, eddig nem volt magyarázat.

A kupakok ott lesznek pénzként?
Mint már korábban említettem, felhasználhatóak az uzsonnás doboz bombában, szóval úgy gondolom, a játékban pénzként is használhatóak lesznek.

Forrás: NMA: indirect Fallout 3 Q&A




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2007.07.13. - Fallout 3 - E3 előztes szemezgetés I.
2007.07.14. - Fallout 3 - E3 előztes szemezgetés II.
2007.07.15. - Fallout 3 - Desslock infók
2007.07.23. - Fallout 3 - StrategyCore prezentációt követő kérdezz-felelek
2007.07.28. - Fallout 3 - SPOnG interjuhé (070725)

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2007.06.21. - Fallout 3 - Néhány kérdés és felelet, még mindig a Game Informertől
2007.06.18. - Fallout 3 - Game Informer cikk átirat
2007.06.15. - Fallout 3 - Pletykák a Game Informer cikkről...
2007.06.05. - Fallout 3 - Brighter Future Underground
2007.05.30. - Fallout 3 - Tyűűűűűű 5. (ásít)


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása