Főmenü
Frissítések
Hírek
Cikkek
Társoldal hírek
Végigjátszások

Aloldalak
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Társoldalak
WoW Hungary
Morrowind HQ
SW: Galaxies
Baldur.hu
Fallout HU
Dungeon Siege 2
Oblivion HQ

Egyebek
Linkek
Impresszum

2007.02.14. - Kwish

Mass Effect - TeamXbox interjuhé #1


A Team Xbox lehozott egy interjuhét a játékkal kapcsolatban, pontosabban annak csak az első részét. Elképzelhetetlenül gyengusz és semmitmondó beszélgetés. Én kérek elnézést.


TXB: Szóval hogy áll a Mass Effect? Milyen állapotban van a játék?
Ray Muzyka: Igazán jól alakul. Még nem jelentettük be a végleges megjelenési időt, de a csapat már a végső löketeket adja a játéknak. Nagyon szuper a csapat, igazán keményen dolgoznak. 120-130 ember dolgozik most a projekten, s nagyon nyomják a munkát. Igazi megtiszteltetés velük dolgozni, nagyszerű, amit csinálnak. Épp tennap láttam egy videót valamelyik befejező helyszínről, meg néhány játékelemről, amit fel is vettünk, így valószínűleg majd ti is láthatjátok. Remélhetőleg a közeljövőben megmutathatjuk nektek. Totálisan lenyűgöző, ez a legjobb cucc, amit valaha is elkészítettünk a BioWarenél. És ezt teljes bizonyossággal állíthatom. Úgy vélem, hogy ez a legjobb játék, amit valaha is megcsináltunk. Csodálatos játék. Felfedezhetitek az összes még feltérképezetlen világot, gyönyörű, gyönyörű karakterek lesznek benne. Azt hiszem, hogy az a mód, ahogy összetettük a párbeszédeket meg a történetet, valami igazán könnyen elsajátítható dolgot eredményezett, viszont még mindig megvannak a maga mélységei.
Szóval, a játék szörnyűséges mélységekkel rendelkezik a fejlődési rendszer és a testreszabhatóság vonatkozásában, teljes természetességgel áramlik a párbeszédektől a történetig, a felfedezéstől a harcig, oda és vissza. És úgy vélem, igazán folytonos, és nagyon könnyen kezelhető a valós idejű harc. Szóval, minden rendben van, a végső simításokat végezzük.

TXB: Milyen együtt dolgozni a Microsofttal? Már korábban is dolgoztatok velük, s igazán eltérő projekteken vettetek részt a különféle csoportokkal.
Ray Muzyka: Csakis jót mondhatok velük kapcsolatban. Nagyon komolyan foglalkoznak azokkal a játékokkal, melyeket a rendszereikre fejlesztenek. Azt akarják, hogy ezek rendkívüli darabok legyenek, s mindent megtesznek a támogatásunk érdekében. Forrásokat biztosítanak a fejlesztői oldalon, hogy a hardverből a maximálisat tudjuk kihozni. A marketing és PR mókusok keményen dolgoztak azon, hogy a maximális eredményt érjék el, s ez igen rövid idő alatt meg is mutatja majd a hatását. A rajongók egyre több dolgot és sirály cuccot láthatnak majd. Azt hiszem, igazán nagyszerű kiadó. Az a jó abban, ha az ember elsődleges partner, hogy hardver gyártó elkötelezi magát amellett, hogy maximalizálja a játékon elérhető megtérülést.
Ha megnézitek, hogy mit tettek tavaly a GoW érdekében, akkor elképzelhetitek, hogy valami hasonlót akarnak idén a Mass Effecttel, és igazán naccerű, hogy ennek részesei vagyunk.

TXB: Említetted a játék felfedezéssel kapcsolatos lehetőségeit, s hogy felderíthetjük a még ismeretlen világokat. Milyen az arány a központi történetmenet és az univerzum felfedezése között?
Ray Muzyka: Hát igen, ez jó kérdés. Úgy értem, ez igazából azon múlik, hogy mennyi mindent akartok tenni az ismeretlen világokon. Azt hiszem, olyan 40 órás lesz a fő történetvonal, így a központi vonal tekintetében egy ez egy elég jó méretű BioWare RPG. Ami a többi részt illeti, feltehetőleg 20-30 óra idő kell majd rá (vagy még ennél is több), attól függően, hogy mennyi mindent csináltok meg, illetve milyen sorrendben akarjátok ezeket az egyéb dolgokat megoldani. Az ismeretlen világok felfedezése teljesen kötetlen, nem-lineáris. Több száznyi helyre repülhetsz el ebben a hatalmas univerzumban, míg végül ott lesz egy elhagyott űrhajó, melyről segélyhívó üzenetet kapsz. Más bolygókon teljesen kidolgozott háttérvilággal találkozhattok, több órás cselekménnyel, melyet fel kell fedeznetek, bejárhatjátok a felszínt, a föld alatti helyszíneket, és olyan új területekre juthattok el, melyek újabb helyekre vezetnek. Lehet, hogy épp a főküldetésben haladtok tovább, mikor segélyhívást, vagy egy üzenetet kaptok valahonnan. A szenzorokon egy bolygó tűnik fel, de eldönthetitek, hogy akkor akarjátok-e felfedezni, vagy csak később? Minden kötetlen és rajtatok múlik. A játék azoknak az embereknek is jó, akik csak szórakozni akarnak néhány órát és a mellékküldetésekkel foglalkoznának. Tudjátok, karakterfejlesztés, beszállás a terepjáróba, felfedezni az új világot, kiszállás a terepjáróból, találni néhány küldetést meg egy kis harcot, szerezni néhány új tárgyat. És aztán ezt követően visszatérhettek a cselekmény fő szálához, s ott vár benneteket a gazdag, magával ragadó, tartalmas történet a csodálatos karakterekkel és a hihetetlen, gyönyörű grafikával.

TXB: Még mindig azt tervezitek, hogy a Mass Effect csak az első része lesz egy sorozatnak?
Ray Muzyka: Ez a célunk. Erre a történetre mindig egy hosszú távú franchise részeként gondoltunk, és ez sokkal nagyobb kihívást jelent a történetíróink számára, mivel hosszú távon kell gondolkozniuk. Nemcsak egyszerűen az alapokat kell kidolgozniuk - úgy, mint egy jéghegynél, mikor olyan sok minden van, amit nem lát az ember, hanem súlyt, gravitációt is kell adniuk a címnek, hogy sokkal hitelesebb és valóságosabb legyen. Már ennek a játéknak is kielégítőnek kell lennie, egy hatalmas hatású befejezéssel, de ugyanakkor sokkal több dolognak kell még következnie a második és harmadik játékban. Terveink szerint lesznek epizódszerű tartalmak is az egyes részek között, meg a kiadást követő dolgok is.

TXB: Hogyan vetnéd össze ezt a projektet a korábban készült játékaitokkal?
Ray Muzyka: A BioWarenél meglehetősen egyszerű céljaink vannak. A rajongóink nagyon okosak, s mindig valami olyat akarunk csinálni, ami jobb bárminél, amit korábban készítettünk. Célként ezt egyszerű megfogalmazni, de nehéz teljesíteni. Minden egyes játékot jobbra akarunk csinálni, mint az utolsót, s mindig megpróbálunk valami újat kitalálni. A felfedezés is ilyen például... eddig még soha nem volt ilyen nagy szerepe a felfedezésnek.
Hatalmas univerzum vár rátok, óriási hely, több száznyi meglátogatható helyszínnel. A történet maga mindannak a lényege, eredője, amit korábban megalkottunk. Nagyon sok olyan író és fejlesztő dolgozik a játékon, aki részt vett a KotOR fejlesztésében és sokat tanultak a korábbi tapasztalataikból. A Mass Effectben bármit megvalósíthatnak, amire csak gondoltak korábban. Igen alacsony nálunk a fluktuáció, így itt van még az összes ember, aki dolgozott a BGn, az NWNn, a Jade Empire-on, és a KotOR-on, s az ötletek szinte megtermékenyítik egymást.
Minden kiadott játékunkban megpróbáltuk a lehető legjobbat és a lehető legjobb embereket használtuk. A digitális színészek; az,ahogy a történet kibontakozik és a párbeszéd rendszer már önmagában is teljesen más mint amit korábban csináltunk. A digitális színészek minden határt átlépnek, ahogy közvetítik az érzelmeket, használják a mimikát és a gesztusokat. A párbeszéd rendszer is rendkívüli - az, ahogy kiválasztjátok a párbeszéd lehetőségeket, és hogy kifejeztek egy bizonyos érzelmet. Ha szórakozni akartok, és ki akartok próbálni egy dühös választ, akkor megtehetitek. Ha kedves fiút akartok alakítani, akkor az is mehet. Vagy ha ezt a kettőt akarjátok keverni, akkor az is működhet, de akár ki is hagyhatjátok ezeket a dolgokat, ha csak a történettel akartok foglalkozni, s ismét akcióba akartok lépni.

Szerző: Will Tuttle - "KingTut"
Forrás: Team Xbox - BioWare Talks Mass Effect: Part 1




Frissebb kapcsolódó cikkek:

2007.04.06. - Mass Effect - Gamespy interjuhé (070327)
2007.05.10. - Mass Effect - Blog kérdezz-felelek aprólék

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2007.02.01. - Mass Effect - RPG Codex interjuhé (fake)
2007.01.31. - Mass Effect - Saren (Ellenfelek #1)
2007.01.22. - Mass Effect - IGN interjuhé szemezgetés
2006.11.30. - Mass Effect - ActionTrip interjuhé
2006.05.15. - Mass Effect - Xbox.com interjuhé


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása