Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2006.09.06. - Kwish

Francia Atari röpgyűlés

A GC idején (asszem talán) a francia NWN oldalon megjelent egy komoly előzetes, melyet az Atari francia képviselőinek bemutatója kapcsán írtak. Ennek megjelent egy fordítása is. A beszélgető partner Drako és Garrath két olyan mókus, aki profi modulkészítőnek tekinthető. Az ő benyomásaikból, véleményükből következik egy kis szemezgetés (mert brutál öt oldalas anyagról van szó... ). Lehetőségük volt cirka 5 órát szórakozni a játékkal...

ÁLTALÁNOS BENYOMÁSOK, OC
  • Szerintük az Atari büszke a játékra, már tesztelik a béta verziót augusztus közepe óta - s bár az Atari ezt nem erősítette meg - úgy vélik, az októberi megjelenésre készen áll az NWN2.
  • A GUI naccerű, az ember könnyen megtalálja amit keres, a bevezető rész kihagyásával cirka öt perc alatt el lehet sajátítani a használatát. Át lehet rendezni a kezelőfelület ablakait, ami nagyon használhatóvá teszi a cuccost. Ha valaki játszott az NWN1-el, akkor ezzel is elboldogul, ugyanakkor, jóval kidolgozottabb a kezelő felület. Nincs radial menü. Az NWN1-ben megszokott gombok némelyik most másképp működik, de ezt talán még módosítják a megjelenésig.
  • Ami az OCt illeti: gyors szintlépések, gyors szörny-gyilkolászás, érdekes küldetések szinte azonnal. Nagyon gyorsan lehetőség lesz négy társ megismerésére. Az AI-t különösebben nem tudták tesztelni, de abból amit láttak, elég jónak tűnt.
  • Nem érzékeltek olyan komoly animációs problémákat, mint amit a GenCon-on látottak alapján emlegettek mások, bár láttak olyan kardozást a bemutatóban, ami csúnya volt. Nem igazán volt folytonos, remélhetőleg javítanak rajta. A töltési idő teljesen elfogadható volt (a tesztelt verzió nem volt optimalizálva 3Dre).
  • Az Oblivion-nal összevetve nekik jobban tetszik az NWN2 grafikája. A hangulatos környezet megteremtésében igazán komoly erőfeszítéseket tettek. A bevezetőben megtekinthettek egy varázslók közt dúló harcot is, és igazán lenyűgöző volt a látvány. Semmi köze a megjelenítésnek az NWN1-hz. A játék végéről (már megismert) ostrom jelenet igazán nagyszerű: hadsereg, tüzes lövedékek, mindenhonnan lezúduló nyílvesszők, ostrom eszközök, dinamizmus...
  • Az OC alapján úgy tűnt, hogy négynél több társ is lehet (négynél? Hát nem négyfős csapatról - 1+3 - volt eddig szó?). Az Ataritól azt az infót kapták, hogy lényegében lehetőség van korlátlan számú társ felvételére is.
  • A játék olyan mintha valami hibridje lenne az NWN, a BG (társak kezelése, világtérkép) és KotOR (párbeszédek) játékoknak.

ESZKÖZTÁR
  • Az eszköztár használatát egyáltalán nem könnyű megtanulni. Tonnányi menü és almenü, sőt, al-almenük. Nagyon sok dolgot lehet elvégezni, de nem felhasználóbarát. Az igazi előny a multi-ablakos megjelenítés, egyszerre lehet nézni a területet és a scripteket.
    Nagyon összetett cucc. Minden olyan elemhez hozzá lehet férni, ami csak a modulkészítéshez kell. Van 2da eszköz (csak egy szimpla munkalap, de akkor is jó, hogy az eszköztárból hozzáférhető), van egy GFF (3D modell) szerkesztő. Van egy plugin az ERF fájlok kezelésére, ami jobb, mint az NWN1-ben. Volt egy SourceSafe-hez hasonló eszköz is, amivel egy modul különböző verziószámú változatait lehet kezelni. Úgy tűnt, mintha az eszköztárhoz lehetne új elemeket, plugin-eket adni.
  • Példa a multi-ablakos alkalmazásra: Adott egy terület, melyben terület-váltást kellene végrehajtani. Megvannak az útpontok, és ellenőrizni kellene a scripteket... Most már nem kell ezeket betölteni, mivel már be vannak töltve... nagyon sok időt meg lehet takarítani. Egy időben több, különböző terület is meg lehet nyitva.
  • A mappelés teljesen más, mint az NWN1-ben. Inkább már művészet, mint technika, lényegében bármit meg lehet csinálni. A textúrákat egymásra lehet tenni az átlátszóság beállításával. Meg lehet fagyasztani a vizet, hogy jeget hozzunk létre, módosítani lehet a színt, a fényességet, a tükröződést, a hullámzást, az irányt... Akár a talajról, akár a vízről van szó, teljesen más, mint az NWN1-ben, három klikkel létre lehet hozni egy komplett hegyet egy tavacskával.
  • Minden egyes játékban használt placeable paramétereihez hozzá lehet férni, és meg lehet változtatni pl. az olyan jellemzőket is, mint a szín, vagy a méret.
  • Az ég két szintű, lehet módosítani a felhők számát és a sebességüket (és persze az irányt is). Az égbolt a napszaknak megfelelően változik, a nap/hold megy az égen, este feltűnnek a csillagok...
  • Érdekességek: úgy tűnik, van olyan terület-váltás, ami csak a PC-re vonatkozik, van világtérkép-váltás is. Úgy tűnt, van olyan különleges kapcsoló, ami láthatóvá teszi a lábnyomokat. A párbeszéd szerkesztő alapján lehet készíteni olyan párbeszédeket, ami scriptekkel ellenőrzi a beszélgető partner jellemzőit (osztály, skillek).

SZERVER
  • Most épp olyannak tűnt, mint az NWN1 szerver-kezelése. Úgy tűnik, 64 játékost lehet bevonni.
  • Láttak olyan eszközöket, melyekkel a távol levő szervereket lehet kezelni. Az ember beírja az IP címet, és hozzáférhet a külsős fájlokhoz.
  • A karakter lapokat még mindig .bic fájlban tárolják. A szerver .ini fájlában van egy érdekes opció, meg lehet változtatni a server-vault, a dm-vault és az adatbázis helyét. Úgy tűnik, át lehet majd csoportosítani a különféle szerverek karakter fájlait, központosítani lehet a játékosok adatbázisát, s el lehet érni azt is, hogy különböző szerverek ua. az adatbázist használják.

AMI AGGASZTÓ
  • Néhány dolog, ami hiányzik (z-tengely, lovak)
  • Multiplayer kérdések: egy szerverre tehető területek száma, játékosok száma, wlakmesh problematikája stb.).

Forrás: French Preview at Atari Europe