Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2006.08.15. - Kwish

Gamespot frissítés

A Gamespot is lehozott egy frissített anyagot a játékkal kapcsolatban. Mint a bevezetőben említik, a történetre és a karakter fejlesztésre helyezték a hangsúlyt a beszélgetés során. Partnerük Chris Avellone valah. A nagyon gyagyás részeket hanyagolom, magyarán alapos szemezgetés következik... Van ám benne spoiler is... és télleg! (Őszinte sajnálattal jegyzem meg, hogy a képek - imho - elég bénácskák)

A beszélgetést azzal kezdték, hogy Avellone bemutatót tartott a játék többnyire-befejzettnek-tekinthető karakter generáló rendszeréről, ami sokkal összetettebbnek tűnik, mint az első részé. A folytatásban igazán eltérő megjelenésű karakterek létrehozására lesz lehetőség - az eleve nagy választékban rendelkezésre álló páncélokat és ruhákat tovább lehet majd bővíteni a szerkesztőben. A játék szinte minden általános 3.5E D&D karakter kialakítására lehetőséget ad, ideértve az elfeket, törpéket, humánokat, fél-elfeket, fél-orkokat illetve a létsíkokkal kapcsolatba hozható lényeket (ezek félik emberi, félig másvilági lények, mint pl. a félig démoni tieflingek). A karakter modellek nagyon részletesek és igazán eltérőek, s a játék biztosította testreszabási lehetőségekkel (ideértve a bőrszínt, frizurát, kezdő ruházatot) egyedinek látszó karaktereket lehet majd létrehozni. Lehet majd választani jónéhány alfajból is (mint pl. sötét elfek, mélységi gnómok). Még akár a karakterünk hitét is meghatározhatjuk, ha kiválasztunk egy istenséget a Forgotten Realms pantheonjából.

Minden egyes alfaj specifikus előnyökkel és hátrányokkal bír, melyek elősegítik azt, hogy még inkább eltérőek legyenek, viszont egyiküket sem teszi túlságosan erőssé. Avellone azt is elmondta, hogy a játékosok opcionálisan ún. hátteret, háttér képességet is választhatnak a karakterüknek, mellyel tovább fejleszthetik képességeiket azzal, hogy bizonyos skillek esetében több bonuszt kapnak (persze ennek megfelelő ellentételezéseként bizonyos területen hátrányba kerülnek). A fejlesztő példakánt a SPECIAL rendszert hozta fel, melyben szintén voltak olyan perk jellemzők, melyek gyakran igen komoly hátrányt okoztak. Az NWNhez hasonlóan a karaktergenerálásnál (illetve a szintlépéseknél is) itt is el lehet majd intézni a dolgot egyszerűbben a ún. "Pick For Me" gombok használatával. A karaktert a 20. szintig lehet fejleszteni.

A karaktert létre lehet majd hozni a teljesen új warlock karakterosztály tagjaként is. Ez hasonló a sorcererekhez abban, hogy nem mágikus tekercsekből tanulja meg a varázslatokat, hanem a pihenés során sajátítja el őket. Ugyanakkor jóval fókuszáltabb karakter, mint a sorcerer, jóval kisebb varázslat repertoárral rendelkezik, viszont cserébe ezt a néhány spellt többé-kevésbé korlátlan módon használhatja mindennap. Így a warlock egy nagyon erős csatamágus lehet, s talán jó választás azoknak a kezdőknek, akik nem szeretik a hosszú varázslatlistákat nézegetni.

GameSpot 060810
1024 x 768
GameSpot 060810
1024 x 768
GameSpot 060810
1024 x 768
GameSpot 060810
1024 x 768

A karaktergeneráló rendszer tartalmazza a hősi featek és karakter készségek teljes tárházát, s olyan nem-harci skillekkel is találkozhatunk, mint a blöff, diplomácia és a fenyegetés, melyek sokkal inkább használhatóak lesznek, mint egy hagyományos hack-and-slash játékban (hehe, ahol ugye ilyenekkel nem is találkozhatunk... ). Találkozhattok majd néhány nagyon szellemes és szokatlan párbeszéddel is, ideértve az olyan lehetőségeket, hogy pl. beszélgetés közben kitörhetitek valaki nyakát, ha nem hajlandó az együttműködésre. (Ne aggódjatok... az a karakter szinte könyörögni fog ezért).

A játékban négy fős csapatot lehet majd létrehozni (főkarakter és három társ), s ha valaki úgy akarja, akkor mindegyik karaktert teljes mértékben irányíthatja. Bár egy időben csak egyetlen karaktert lehet irányítani, a harc közben meg lehet állítani a játékot és kedved szerint átválthatsz a karakterek között. Kézben tarthatod a karakterek fejlődését is, megválasztva a különféle skilleket a szintlépéskor, kezelhetitek az inventory-kat és különféle tárgyakkal szerelhetitek fel őket.

De ami talán még fontosabb, hogy befolyást is szerezhetsz társaid felett az NWN2-ben, a KotOR2-ben megismert influence rendszer egy fejlesztett változatának köszönhetően. A KotOR2-ben bizonyos tettek, illetve bizonyos beszélgetések eredményeképp a társak morális jelleme a jó és a gonosz skáláján változott. Az NWN2-ben ez a dolog sokkal finomabban kidolgozott annál, minthogy valaki csúnyán, vagy szépen viselkedik. Ha nagyobb befolyást érsz el egy társad esetében, akkor sokkal többet hajlandó felfedni személyiségéből, vagy épp sokkal szívesebben áll a rendelkezésedre, ha valami olyasmiben nyújthat segítséget, amiben karaktered gyenge.

Néhány esetben még akár társaid sorsát, végzetét is megváltoztathatod - pl. ha elég nagy hatást gyakorolsz társadra, akár arra is ráveheted, hogy válasszon magának egy másik osztályt. Ugyanakkor a különböző karakterek saját személyiséggel rendelkeznek, melyet nemcsak előtted fednek fel, hanem a társaid előtt is. Nagyon könnyen lehet, hogy egy olyan csapatot állítasz össze, melynek tagjai nem kedvelik, vagy épp gyűlölik egymást... bár mint Avellone felhívta rá a figyelmet, könnyen lehet az is, hogy előnyt kovácsolsz ebből az ellenségeskedésből, és kijátszod egymással szemben társaidat.

A single player játékban annyi szálat mozgathatsz, amennyit csak bírsz, mivel a játék története szerint egy rejtélyes hatalmi háború dúl a Sword Coast vidékén. A terület feletti irányítás megszerzéséért három titokzatos és rendkívül nagy hatalommal bíró lény áll háborúban egymással, s bár a játékot azzal kezded, hogy egyikük, vagy másikuk számára dolgozol, végül könnyen a kardjuk (vagy mágikus botjuk) túlsó felén találhatod magad.

GameSpot 060810
1024 x 768
GameSpot 060810
1024 x 768
GameSpot 060810
1024 x 768
GameSpot 060810
1024 x 768

Mivel felkelted haragjukat, nemcsak csatlósaikat küldik ellened, hogy legyőzd őket, hanem mindenféle pletykákat és vádakat terjesztenek, hogy ezzel tönkretegyék reputációdat. Így a játék során nemcsak életedért küzdesz majd, hanem azért is, hogy olyan bizonyítékokat szerezz, melyek tisztázzák neved a vádak alól (s néha igen kemény döntéseket kell hozni azzal kapcsolatban, hogy vajon szövetségre lépsz-e korábbi ellenfeleiddel, vagy hogy saját kedved szerint alakítod-e a szabályokat). Avellone biztosított minket arról is, hogy a játék ugyanolyan szórakoztató és kihívásokkal teli lesz a gonosz karaktereknek is, mint a jó karakterek esetében.

Annak köszönhetően, hogy ilyen nagy hatalommal bíró ellenfelekkel kell szembeszállnod, akik hatalmas politikai befolyással rendelkeznek a single-player játékban, végül a birodalom jövőjének szempontjából is kulcsszerepben álló figura lesz a főhősből. A játékos inkább olyan, mint egy hadsereget irányító tábornok (főleg a játék harmadik és végső fejezetében), s nem egy patkányokra vadászó kalandor. A játékból eddig látott kalandok (elemi szellemekkel teli varázsló torony; gigantikus erdei állatokkal benépesített ősi erdő... ) úgy tűnik igazi kihívás elé állítják a legtöbb szerepjáték rajongót is.

A játék óriási csatákra is lehetőséget ad, mint pl. az egyik - a játék vége felé bekövetkező – összecsapás, melyben te és az irányításod alatt álló kisebb sereg egy erődöt véd meg az élőholt kreatúrák hordájával szemben. E lenyűgöző éjszakai csata során karaktered fel-alá rohangál a falak mentén, szétzúzza az ostromlétrákat, miközben zuhognak a katapult bombák és a mágikus lövedékek. (És mint a fejlesztők jelezték, nem ez a rendkívül kaotikus csata lesz a legrosszabb konfliktus, mellyel szembe kell nézned.)

Nem kell aggódni, a kampány elég hosszú ideid fog tartani. Avellone utalt arra, hogy a tesztelők már hónapok óta a kampánnyal szórakoznak, s bár már úgy ismerik, mint a tenyerüket (és kihagyják az összes átvezető bejátszást, és mellékküldetést) még mindig olyan 25 óra alatt fejezik be a játékot... ami azt jelenti, hogy végső soron olyan 30-40 órán játékidőre lehet számítani.

A megjelenés októberben várható.

Szerző: Andrew Park
Forrás: Gamespot - Neverwinter Nights 2 Updated Impressions