Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2006.07.04. - Kwish

Júnusi chat az NWN2News-on

Az NWN2News oldal a múlt héten tartott egy chat-et a fejlesztőkkel. Az alábbiakban meglehetősen rövidítve próbálom visszaadni a lényeget. Résztvevők: Nathaniel Chapman, Eric Fenstermaker, Adam Brennecke, Shane DeFreest, Charles Mead. Az esemény meglehetősen rövid volt (egy órácska) így sok mindenre nem érdemes számítani...

Bárdok
A bárdok lesznek új, inspiráló dalaik, melyek sokkal hatékonyabbá és szórakoztatóbbá teszik ezt az osztályt. Most már könnyű páncélzatban is használhatnak varázslatokat, s lesz egy saját bárd kijelzőjük a kezelőfelületen, melynek a segítségével sokkal könnyebben tudnak az egyes dalok között váltani.
Az OC-ben is lesznek itt meg ott olyan dolgok, aminek a bárdokkal játszó játékosok különösen örülnek majd. Nagyon sok lehetőség lesz perform próbák végrehajtására.

Mennyezet
A magassága nem módosítható, viszont különféle típusai lesznek a barlang és kastély területi elem készletben.
A kamerát távolabbra is el lehet mozgatni, mint az NWN1-ben, a mennyezet ilyenkor áttetszővé fakul (van egy különleges kódjuk, ami eltünteti a plafont, ha a kamera kimozdul a szobából).

Plugin-ek, kiterjesztések
Pillanatnyilag nem tervezik, hogy a szerver támogatna bármilyen plugint, vagy kiterjesztést (extension). Az első játékhoz hasonló adatbázis cuccaik vannak, és az NWNX-nek jól kellene működnie az NWN2-vel is. (Bár még nem tesztelték... )

PWk támogatása
Még mindig dolgoznak azon, hogy a kliensnek hogyan, és mikor van szükséges a walkmesh adatokra. A walkmesh fájlokat feltehetőleg előzetesen majd teríteni kell a hak-ekhez hasonló cuccokkal együtt (mint pl. most az nwnvault-ról). Az auto-letöltésen még dolgoznak, és tájékoztatják a nagyérdeműt, ha lesz valami előrelépés / végső döntés.
Az biztos, hogy a PW világok fejlesztése más lesz, mint az NWN1 esetében, más módszerekben kell gondolkozni a modulok terítése terén. Sokkal inkább az MMOkra jellemző megközelítés valószínű - mondjuk havi patchek, melyek nagyobb fájlokkal érkeznek.

Dedikált szerverek
A dedikált szerver alkalmazás már benne lesz a játékban. Több modul egyidejű letöltésére viszont nem lesz lehetőség.

Külső / belső helyszínek
A külső helyszíneken használt placeable-k - amennyiben szerepelnek a listán - elhelyezhetőek lesznek bármely területen... bár némelyik nem passzol annyira a belső helyszínekre (pl. az épületek).

Túlélő skill / Minimap / Köd
A túlélő skill csak az ellenséges lényeket mutatja meg a minitérképen (és figyelembe veszi, hogy ha a lény láthatatlan). Nincs olyan script, amivel kezelni lehetne, hogy mit mutat / mi látható a minitérképen.
Egy helyszín felfedezését egyértelműen befolyásolja, hogy mi a karakter látósugara. A fog of war pixel alapú, csak azokon a területeken tűnik el, melyeket a játékos már felfedezett. A minitérkép középpontjában a karakter áll, így nem is lehet látni, hogy mekkora egy terület, mikor a játékos belép egy dungeonba.

Poligon számok, növesztő varázslat
Nincs arra vonatkozó méretkorlát, hogy mekkorára lehet növelni egy NPCt.
Poligonok tekintetében az Obsidian-nal úgy dolgoznak a grafikusok, hogy a poligonszám egy adott színhely esetében nem haladhatja meg a 150.000 poligont. A placeablek és a lények vonatkozásában nincs poligonszám korlát (pl. egy Vörös Sárkány elkészítéséhez sokkal több kell, mint egy goblinhoz).

Lények megjelenése
A csontvázak viselte páncél látható lesz a játékban (ez nem igaz minden lény esetében, de pl. az orkok, csontvázak biztos rendelkeznek majd testreszabható páncélzattal). A lények megjelenése is átalakítható, így a csontvázak különféle páncélt hordhatnak. Persze nem lesz olyan sok változatuk, mint az alap humanoid osztályok esetében, de azért a számukra is lehet összeállítani páncélokat.
Az ogrék és az óriások hatalmad bunkókkal lesznek felszerelkezve.

Egyebek
  • Fejlesztők kedvenc játék elemei: meteor swarm, horned devil, enlarge person
  • A ládák széttörése bár célravezető lehet, a ládákban elrejtett tárgyak sérülésével járhat.
  • Nagyon sok új függvény van a játékban, az egyik érdekes darab a DisplayInputBox(), mely felhoz egy párbeszéd dobozt, amibe szöveget lehet bevinni.
  • Fejlesztők szeme fénye az OC-ben: Van néhány lélegzetelállító külső helyszín, pl. a badlands nevű hely (ez teljesen más, mint az eddig látott külső helyszínek). A Blacklake Negyed is nagyon szép, és a Crossroad Keep is érdekes (bár főleg amiatt, ami ott zajlik).
  • Collector's Edition tartalmát a közeljövőben jelentik be.

Forrás: NWN2News - NWN2 June 2006 Dev Chat Log

(Vissza)