|
2006.05.06. - Kwish
Néhány szó a pre-E3 videókrólAz alábbi szösszenet a már korábban kihírezett videók alapján megszületett pre-E3 anyagok (IGN, Gamespy, GameSpot) szemezgetésével készült, szóval ha valakit igazán érdekel a dolog, nézze meg a videókat. Én persze csak a főbb gondolatokat, esetleg plusz/kiegészítő infót tartalmazó részeket szedtem elő (imho, aki követi a játékkal kapcsolatos híreket, ugorjon).
KARAKTER-GENERÁLÁS
- A "recommended" gomb megmaradt.
- Arra törekedtek, hogy sokkal jobban kihasználják a jellemből adódó lehetőségeket, mint minden más korábbi RPG esetében.
- Az alfajok mindegyike rendelkezik valamilyen faji jellemzővel, illetve hátránnyal, hogy kiegyensúlyozzák az egyébként egyedi skilljeiket. Említett alfajok: aasimar, tiefling, deep gnome, shield dwarf, gold dwarf.
- A karakter hátterének kiválasztása fontos része a karakter létrehozásának. Nemcsak szimplán színesíti a karakterlapot, hanem a játék korai szakaszában arra is hatással lesz, hogy miként reagálnak az NPCk a karakterünkre, ráadásul egyedi/más skilleket, skill értékeket, képességeket, tulajdonság értékeket adhat. A barbár karakter esetében pl. ki lehet választani a bully jellemzőt, ami azt jelenti, hogy a karakter jelleme könnyebben elcsúszhat a gonosz és kaotikus terület felé; illetve hogy egy olyan karakterről van szó, aki szívesen szerez az öklével igazat magának.
JÁTÉKMENET, TÁRSAK
- A tutorial elsődleges célja, hogy a játékosokat valamennyire megismertesse a D&D szabályrendszerrel, s egy kis minifesztivál segítségével adnak alkalmat a fejlesztők a gyakorlásra, ismerkedésre (tapasztalt játékosok ki is hagyhatják).
- Az ún. "quick-shift" rendszer segítségével gyorsan lehet váltani egyik karakterről a másikra. Ezt követően közvetlenül úgy irányítható a társ-karakter, mint a főhős. Ez átmenet az NWN és a BG rendszere között.
- Komoly szerep jut a jellem és reputáció rendszernek a főkarakter és a társak kapcsolatában (lehet olyan karakter, aki pl. nem hajlandó követni a főkaraktert), viszont a csatlakozott társak esetében lehetőség lesz akár a jellem megváltoztatására is.
- A közvetlen irányítás nagyszerű taktikai lehetőségeket ad a harcban.
- 10 felvehető karakter közül lehet választani. (Érdekes, többre emlékszem)
ESZKÖZTÁR
- A fényhatások kialakítására három fényforrást használnak: nap (külső helyszín esetében), fényforrások (pl. fáklya); és a szórt fény (a felszínről és a tárgyakról visszaverődő fény). Az engine a fényhatások változtatásával elvégzi a megfelelő (visszaverődéssel, fényelnyeléssel kapcsolatos) számításokat, és minden valós időben érvényesül a 3Ds tárgyakon. (A játékban ezzel közvetlenül nem lehet majd szórakozni, viszont a modkészítők az eszköztár segítségével ugyanolyan hatásokat hozhatnak létre, mint a fejlesztők.)
- Rendkívüli hatásos varázslat effektek, extravagáns fény és hangjelenségek. Itt az volt a cél, hogy mindegyiket annyira eltérővé tegyék egymástól, hogy a multiplayer esetén a játékosok egyértelműen megkülönböztethessék, hogy ki milyen varázslatot használ.
- Az eszköztár megjelenése nagyon barátságos, könnyen elérhető többszörös ablakok, folyamatos információ áramlás. Nagyon hasznos betekintő ablak, ami gyakorlatilag mindent grafikusan megjelenít, az AI útkeresésétől kezdve, az esemény-kapcsolókig és a zsákmány-lehetőségeket tartalmazó táblázatokig.
- Az eszköztár azért még most sem egyszerű, de sokkal átláthatóbb, mint az NWN1 esetében.
Forrás: IGN; GameSpy; GameSpot
|
|