Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2006.05.06. - Kwish

Néhány szó a pre-E3 videókról

Az alábbi szösszenet a már korábban kihírezett videók alapján megszületett pre-E3 anyagok (IGN, Gamespy, GameSpot) szemezgetésével készült, szóval ha valakit igazán érdekel a dolog, nézze meg a videókat. Én persze csak a főbb gondolatokat, esetleg plusz/kiegészítő infót tartalmazó részeket szedtem elő (imho, aki követi a játékkal kapcsolatos híreket, ugorjon).

KARAKTER-GENERÁLÁS
  • A "recommended" gomb megmaradt.
  • Arra törekedtek, hogy sokkal jobban kihasználják a jellemből adódó lehetőségeket, mint minden más korábbi RPG esetében.
  • Az alfajok mindegyike rendelkezik valamilyen faji jellemzővel, illetve hátránnyal, hogy kiegyensúlyozzák az egyébként egyedi skilljeiket. Említett alfajok: aasimar, tiefling, deep gnome, shield dwarf, gold dwarf.
  • A karakter hátterének kiválasztása fontos része a karakter létrehozásának. Nemcsak szimplán színesíti a karakterlapot, hanem a játék korai szakaszában arra is hatással lesz, hogy miként reagálnak az NPCk a karakterünkre, ráadásul egyedi/más skilleket, skill értékeket, képességeket, tulajdonság értékeket adhat. A barbár karakter esetében pl. ki lehet választani a bully jellemzőt, ami azt jelenti, hogy a karakter jelleme könnyebben elcsúszhat a gonosz és kaotikus terület felé; illetve hogy egy olyan karakterről van szó, aki szívesen szerez az öklével igazat magának.
JÁTÉKMENET, TÁRSAK
  • A tutorial elsődleges célja, hogy a játékosokat valamennyire megismertesse a D&D szabályrendszerrel, s egy kis minifesztivál segítségével adnak alkalmat a fejlesztők a gyakorlásra, ismerkedésre (tapasztalt játékosok ki is hagyhatják).
  • Az ún. "quick-shift" rendszer segítségével gyorsan lehet váltani egyik karakterről a másikra. Ezt követően közvetlenül úgy irányítható a társ-karakter, mint a főhős. Ez átmenet az NWN és a BG rendszere között.
  • Komoly szerep jut a jellem és reputáció rendszernek a főkarakter és a társak kapcsolatában (lehet olyan karakter, aki pl. nem hajlandó követni a főkaraktert), viszont a csatlakozott társak esetében lehetőség lesz akár a jellem megváltoztatására is.
  • A közvetlen irányítás nagyszerű taktikai lehetőségeket ad a harcban.
  • 10 felvehető karakter közül lehet választani. (Érdekes, többre emlékszem)
ESZKÖZTÁR
  • A fényhatások kialakítására három fényforrást használnak: nap (külső helyszín esetében), fényforrások (pl. fáklya); és a szórt fény (a felszínről és a tárgyakról visszaverődő fény). Az engine a fényhatások változtatásával elvégzi a megfelelő (visszaverődéssel, fényelnyeléssel kapcsolatos) számításokat, és minden valós időben érvényesül a 3Ds tárgyakon. (A játékban ezzel közvetlenül nem lehet majd szórakozni, viszont a modkészítők az eszköztár segítségével ugyanolyan hatásokat hozhatnak létre, mint a fejlesztők.)
  • Rendkívüli hatásos varázslat effektek, extravagáns fény és hangjelenségek. Itt az volt a cél, hogy mindegyiket annyira eltérővé tegyék egymástól, hogy a multiplayer esetén a játékosok egyértelműen megkülönböztethessék, hogy ki milyen varázslatot használ.
  • Az eszköztár megjelenése nagyon barátságos, könnyen elérhető többszörös ablakok, folyamatos információ áramlás. Nagyon hasznos betekintő ablak, ami gyakorlatilag mindent grafikusan megjelenít, az AI útkeresésétől kezdve, az esemény-kapcsolókig és a zsákmány-lehetőségeket tartalmazó táblázatokig.
  • Az eszköztár azért még most sem egyszerű, de sokkal átláthatóbb, mint az NWN1 esetében.
Forrás: IGN; GameSpy; GameSpot