Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2006.02.24. - Kwish

Válaszok a fejlesztőktől CU#2

A Hivatalos Oldal indulása mellett frissítés érkezett a közösség tagjainak kérdéseivel kapcsolatban is. Ez még mindig a karakterosztályokkal, jellemmel kapcsolatos kérdéscsomag...

1) Hogyan kezelitek a ruházatot és a páncélokat? Egy darabból állnak, mint az NWN esetében (aztán ott vannak a kesztyűk, sisakok és egyéb kiegészítők), vagy a ruházat minden egyes darabja különálló tárgy lesz (nadrág, ing, kabát, köpeny, mellvért ésatöbbi). A ruházat rétegzett lesz (és viselhetőek lesznek egymáson a ruhák, pl. a mellvért az ing felett), vagy lecserélik egymást a karakter modellen (mint az NWN1-ben)?
Ferret: Ez úgy működik, hogy különféle lehetőségek lesznek az alap páncél tekintetében. Az alap valami olyasmi, mint például egy mellvért mindenféle kiegészítő nélkül. Ezt követően különféle dolgokat lehet hozzákapcsolni és összeilleszteni, hogy az egész egy páncélnak nézzen ki - így különféle váll részeket, karvédőket, lábvédőket ésatöbbi választhatsz ki. Elég sok kiegészítő van ahhoz, hogy a páncélok széles választékát állítsátok elő. Ha ehhez még azt is hozzáteszitek, hogy megváltoztathatjátok a páncélok színezését is, akkor máris nagyon sok rugalmasságot kapunk ezen a területen.

2) A WotC oldalán olvastam valami fajokról szóló cikkben, hogy a drowk lényegében elnyomhatják a varázslat ellenállásukat (spell resistance, SR), annak érdekében, hogy az ne akadályozza a kedvező varázslatokat (pl. a gyógyítást) úgy, ahogy a támadó varázslatokat. Ez benne lesz az NWN2-ben is? (hacsak nem elavult már maga a szabály is)
Ferret: A drowk mágikus ellenállása automatikusan hagyja érvényesülni a kedvező varázslatokat. Ez egy szórakoztató szabály a PandP játék esetében, de a játék során túl sok mikromenedzsmentet követelne meg. Tapasztalatom szerint sok drow játékos és DM olyan rendszert állít be, mint amit mi is használunk az NWN2-ben.

3) A karakteriosztályok esetében még lesznek jellemkorlátozások? Ezt csak azért kérdezem, mert egy korábbi interjúban úgy tűnt, hogy a játékosnak nem kell a játék elején meghatároznia a karakter jellemét. Szóval érdekelne, hogy létezhet-e kaotikus gonosz paladin, vagy törvényes jó orvgyilkos...
Ferret: Igen, az osztályok esetében még mindig lesz jellemkorlátozás. És ha warlockot, paladint, vagy monkot választasz a karakter kialakításakor, akkor nem true neutral jellemmel kezded a játékot (mint a többiek). Úgy vélem, hogy az a rendszer, amit az eredeti kampányban használunk szórakoztatóvá teszi a játékosoknak a karakter koncepció kifejlesztését, aztán azt, hogy megpróbálnak ehhez ragaszkodni, s végül hogy mire lyukadnak ki (ez valami olyasmi, amire az emberek kellemes emlékként gondolnak vissza az Ultimas napokból). Van néhány szórakoztató morális döntés is a játékban - így esetenként nem árt, ha leültök, és mélyen elgondolkodtok mielőtt döntenétek.

4) Az NWN1-ben egyetlen presztízs osztálynak sem volt saját varázslat listája. Ehelyett volt néhány különleges képességük, melyet x alkalommal használhattak egy nap. Az NWN2-ben meglesz már a megfelelő varázslat listájuk?
Ferret: Az NWN1-ben a presztízs osztályoknak nem volt saját varázslat listájuk. Ez az egyik oka annak, hogy olyan sokat dolgoztunk azon, hogy legyenek spell-progresszióval rendelkező presztízs osztályok a játékban - mert azt akartuk, hogy a presztízs osztályok több “spell power“-rel rendelkezzenek. Nagyon sok presztízs osztályból lehet majd választani, így mindenki talál magának valamit.
Ferret kiegészítés: az NWN1 presztízs osztályok az NWN2-ben sem kapnak varázslat listát.

5) Az NWN1-ben volt néhány példa az osztály-alapú küldetésekre. Lesznek ilyenek az NWN2-ben is, esetleg lesznek faj specifikus küldetések is?
Ferret: Van néhány karakterosztály-specifikus küldetés - de elég korlátozott számban, és ne várjatok hihetetlenül mély és tartalmas küldetéseket. Különösen, mivel egyre több osztály és fajt tettünk a játékba, így ha a tartalmat kiemelten ezek egyikéhez igazítjuk, akkor ez azt jelentette volna, hogy a fejlesztés és scriptelés nagyobbik részét csak a játékosok egy kisebb csoportja kedvéért végeztük el. Inkább a játék során meghozott döntéseikre koncentráltunk, nem pedig a karakter létrehozáskor eldöntött dolgokra.


Forrás: NWN 2 General Discussion - NWN2 Community Update #2



Frissebb kapcsolódó cikkek:

2006.03.02. - Válaszok a fejlesztőktől CU#3
2006.03.12. - Válaszok a fejlesztőktől CU#4
2006.03.21. - Válaszok a fejlesztőktől CU#5
2006.03.28. - Válaszok a fejlesztőktől CU#6
2006.04.10. - Válaszok a fejlesztőktől CU#7

Korábbi kapcsolódó cikkek:

2006.02.16. - Válaszok a fejlesztőktől CU#1.5
2006.02.15. - Válaszok a fejlesztőktől CU#1


Az összes kapcsolódó cikk felsorolása