Főoldal
Bard's tale
Dragon Age
Gothic 3
KotOR
KotOR 2
Kult
Lionheart
NWN 2
The Fall
The Roots
The Witcher
Titan Quest
ToEE
Általános
Jellemzők
Rendszerspeci
Hivatalos FAQ
Rhomal FAQ

Világ
Lények
Helyszínek

Karakter
Jellem
Fajok
Alaposztályok
Presztízs
Skillek
Backgrounds

Játékmenet
Craftolás

3,5E D&D
Osztályok

Háttérinfók
Értékelések
Előzetesek
Interjuhék
CommUpdate
DevDiary

Galéria
Screenshots
Concepts
Modellek
Egyebek
Letöltések

2005.10.11. - Kwish

PC Gamer cikk áttekintés (NWN2News)

Az NWN 2 News - hála az égnek! - lehozott egy kisebb szemezgetést a PC Gamer cikk alapján. Ebből szerencsére nemcsak a képekről kapunk infót. Úgy vélem, a közeljövőben megindul az NWN2 infó dömping... Lássuk.
Külön köszönet Luftwaffe-nek, aki felhívta a cikkre a figyelmem!

TÖRTÉNET/JÁTÉKMENET MEGJEGYZÉSEK
  • A PC West Harbor-ban, egy nehezen leírható falucskában kezdi a játékot.
  • Néhány évvel ezelőtt West Harbor épp egy hatalmas csata helyszíne volt, mely egy Árnyak Királya néven ismert entitás és ismeretlen ellenfelei között zajlott. A faludat szinte megtizedelték, és talán el is pusztították volna, ha a semmiből nem tűnik fel a csata harmadik szereplője, aki egyaránt elpusztította az Árnyak Királyát és támadóit.
  • Mivel ez a harmadik entitás nem hagyott egyetlen túlélőt sem, senki sem ismeri a pontos részleteit az eseménynek.
  • A történet azzal kezdődik, hogy néhány idegen érkezik a kis faluba, akik keresnek valamit. Utalások vannak arra, hogy ennek köze lehet a legyőzött Árnyak Királyához...
  • Egyszerű, hétköznapi lakosként kezded a játékot. Senki sem figyel rád, és semmivel sem vagy több, vagy különlegesebb, mint a falu bármely lakója, s az NPCk ennek megfelelően viselkednek veled.
  • Fel kell építened a hírneved, hogy ún. hőssé válj. A cikkben nem szerepel semmi konkrétum erre vonatkozóan, de azt állítják, hogy nem az ismétlődő "mentsd meg a macskát", vagy "postai szállító" típusú küldetésekre kell számítani.
  • A PC bármilyen fajhoz, alfajhoz, vagy osztályhoz tartozhat.
  • Egy új alaposztály, a warlock kerül bevezetésre az NWN2-ben.
  • A cikk állítása szerint a Warlock egy kiváló, támadó mágia használó karakterosztály.
  • Mint már mondtuk, lesznek Strongholdok a játékban, de nem egyszerű kirakat dolgok. A PC tevékenységének kiindulási helyéül szolgálnak majd, és fontos szerepet játszanak a fő történetben is.
  • Felbérelhetsz NPCket, hogy a Stronghold-ban dolgozzanak, és ebből hasznot is húzhatsz. Azt a példá említették, hogy felbérelhetsz egy Scholar-t, aki új varázslatokat kutat ki neked, miközben te a küldetéseidet teljesíted. (BG2?)
  • A hozzád csatlakozó társak saját motivációval, érdekekkel bírnak, és tetteid függvényében mellékküldetéseket adhatnak neked... de át is verheted/feldühítheted őket, és akkor otthagynak. A KotOR2-ben tapasztaltakhoz, valamint a KotOR2 befolyás rendszeréhez hasonlóan működik majd a dolog.
TECHNIKAI MEGJEGYZÉSEK
  • A nézet a klasszikus váll-feletti, illetve harmadik személyes nézet lehet.
  • A párbeszédeket most közelképekben tálalt dialógus lehetőségekkel oldják meg. De meglesz a lehetőség a klasszikus "szó-buborék" stílusra is.
  • Az Eszköztárban most lesz oktató rész ("tutorials").
  • Az új párbeszéd szerkesztő lehetővé teszi, hogy minden változót/lehetőséget (???) áttekints.
  • Az új eszköztár lehetővé teszi moziszerű átvezetések rögzítését, melyeket előre kialakított területeken végbemenő akciók rögzítésével valósíthatsz meg.
  • Az eszköztárban lesznek olyan lények, melyeket a hivatalos kampányban nem használnak fel.
  • A legtöbb környezeti hatást szerkeszteni lehet az eszköztár segítségével. Mint például a felhők "lefedettségét", az ég színét, a szélirányt.
  • A DM kliens egy kis mértékben megváltozik.
  • Bár még nincs beállítva, de ismét a 64 főt említik max. játékos számként.

SCREENSHOT MEGJEGYZÉSEK
Sárkányos kép a cikk első oldalán
WOW!
A vörös sárkány, hatalmasra tátott pofával, ahogy lenéz az olvasóra és lángot lehel, ami belepi a lap alját...
Ha van kép, amitől leesik az ember álla, akkor ez az!
A szárnyai hatalmasok, az alsó része rongyos. A sárkány testének és fejének részletezettsége csodálatos. Az éjszakai égen fenn van a hold, és rendkívüli részletezettségű fák láthatóak a sárkány jobbján. A képen nem lehet látni a PCt, így nem mérhető össze a sárkány termetével. De nem tudom elképzelni, hogy kicsi lenne.

A cikkben még van olyan tucatnyi egyéb kép, melyek mindegyike kisebb méretű. Így inkább nem részletezem mindegyiket, hanem inkább az átfogó észrevételeimet tenném meg.
Az első dolog, ami rögtön szem elé ugrik az életteli vegetáció. Széles, nagy mezők derékig érő gabonával/búzával/fűvel melyek megdőlnek, elhajlanak a szélben. Nagy, lekonyuló különféle típusú fák, lehullott falevelek és nagyon gazdag, dús erdők láthatóak a képeken. Ezen a szinten úgy tűnik, hogy igazán hatásosak lesznek azok a lehetőségeket, melyeket biztosítanak.
Csak egy jó kép van közelről a PCről. A páncél SOKKAL jobban mutat, mint a klasszikus NWN-ben. Azt mondanám, hogy sokkal realisztikusabb a megközelítés. Emlékezhettek, hogy néhány hónappal ezelőtt volt egy vita a fórumon arról, hogy sokkal több LotR szerű elemet tehetnének a páncélzatra és a ruhákra. Ha csak ez az egy kép is árulkodik a dologról, úgy tűnik, hogy egy kicsit fontolóra vették és megszívlelték a javaslatokat.
Mr. Vörös Sárkánytól eltekintve csak három Dire Boars látható közelről a képeken, ők is magas fűben álldogálnak. A részletek nagyon szépek, és elég kegyetlennek és félelmetesnek látszanak (és gondolom épp ez volt a cél). Mögöttük ott egy erdő, amire igazak a fenti kommentjeim. Életteli és gyönyörű. De (bár lehet, hogy ez csak a nyomtatott verzió hibája) a színek nem túlságosan életteliek, egy kicsit "mosottnak" tűnik a lombozat. Az is lehet, hogy valamilyen napfény effektus az oka a dolognak, hogy vöröses árnyalatot/ködöt tesznek mindenre, de őszintén szólva a képen ábrázolt szögből ez nem derül ki egyértelműen. Ezt nem láttam a többi képen, szóval lehet, hogy valami ilyen oka lehet.
Az épületek sokkal inkább középkori stílusúnak néztek ki, mint korábban. Tudom, hogy lesznek olyanok, akik örömmel hallják, hogy az épületek már nem úgy néznek ki, kívülről, mint egy fürdőszoba szögletes alaprajza. ( that the buildings no longer look, from the outside, to be the square footage of a bathroom?)
Van jónéhány kép, melyen a kikötőben dokkoló hajókat lehet látni. Így megerősíthetjük, hogy lesznek hajó alakú placeable-k (hacsak nem működő elemek lesznek) az NWN2 megjelenésekor.
Néhány kép egyértelműen megmutatja a nap állásának effektjeit. Az eddigiek alapján nagyon szép és jól meg van oldva a dolog. Persze néhány részletesebb kép alapján jobban fel lehetne mérni ezt a jellemzőt is.
Nem láttam egy képet sem vízzel, így semmit nem mondhatunk erről a részről.
Összességét tekintve, igazán elégedett vagyok azzal, ahogy az NWN2 grafikai, művészeti irányvonala halad. Véleményem szerint jóval megalapozottabb megközelítést használnak és ennek csak jó eredménye lehet. Bár csak néhány képet láthattunk megfelelő méretben, így nem láthatunk minden részletet, az eddigi anyag is elég meggyőző. Ha a sárkány képtől nem ültök seggre, akkor menjetek vissza a Dungeon Siege-hez.

Azt mondanám, hogy egy kicsit nyugtalan vagyok azokkal az új, cikkben szereplő dolgokkal kapcsolatban, amit az MPről és a Dinamikus Világ játékosairól találtam. Úgy tűnik kis visszalépés történt a résztvevők számával kapcsolatban (a korábbi "több, mint 64" helyett most ismét 64-ről van szó). Nem említik az adatbázis támogatást és a további DW eszközöket sem. No persze az biztos, hogy nem ez az egyetlen anyag, és még több is lesz, de ezek a dolgok azért tuti többünket aggasztanak…

Szerző: Rhomal
Forrás: NWN 2 News : Notes & Observations of the PC Gamer NWN2 preview